2014. november 23., vasárnap

A vártnál kissé gyöngébben kezdett a mozikban a Kiválasztott 1. része

Meg kell mondjam az őszintét, engem végtelenül hidegen hagynak a bevételi adatok, mivel azonban többeteket meg nem, ezért kiírom, mielőtt kommentben érdeklődnétek miért nem írok erről. Amúgy azért, mert a bevételi adatok teljesen függetlenek attól, hogy én mennyire kedvelem a filmet vagy sem, illetve mert ez esetben már nem is múlik rajta semmi. Az utolsó film dobozban, jövőre újra mozizunk. :) Nadeszóval:

Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 1. része a becsléseknek megfelelő 55 dolláros bevétellel nyitott pénteken, ami könnyen előfordulhat, hogy az idei év legerősebb mozis nyitónapját jelenti idáig. Sajnos azonban ez hatalmas visszalépés az első két Éhezők Viadala filmhez képest: tavaly a Futótűz 71 dolláros első nappal kezdett, míg 2012-ben az első Éhezők Viadala film is 67,3 millióval. A Kiválasztott az Alkonyat és a Harry Potter utolsó előtti részeinél is gyöngébben nyitott, amelyek 71,2 illetve 61,7 millió dollár bevételre tettek szert bemutatásuk első napján. Ha A Kiválasztott a megszokott Éhezők Viadala sablont követi, az első hétvégét valamivel 130 millió dollár bevétel alatt zárhatja. [A becslések 150 millió dollárról szóltak.] UPDATE: Végül 123 millió dollárral zárta a film a hétvégét (aminek még nálunk sincs vége, szóval nem értem én mit számolnak pontosan), és így az év legerősebb nyitóhétvégéjét produkálta :)
Forrás: BoxOfficeMojo

Ha figyelembe veszem az idei promóidőszakot (hiányoztak bizonyos események, amelyek voltak az első két film előtt) illetve, hogy a harmadik rész eleje nem annyira eseménydús, hogy a rajongók akár egynél is többször is megnézzék a filmet, szerintem teljesen reális.
Ja, azt viszont még tegyem hozzá, hogy Ti itt az oldalon viszont rekordot döntöttetek: ennyi kattintás az oldalra, mint tegnap, egyetlen nap alatt soha nem volt még. :) Örülök, hogy ennyire érdeklődtök és a továbbiakban is igyekszek tenni róla, hogy érdemes legyen visszajárni!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a film! Imádtam! :)
    És nyugi, Ancsi! A "Harry Potter és a Halál ereklyéi - 1. rész" is éppen azért volt picit gyengébb eladási adatokban, mert úgymond felvezette a 2. részt és inkább afféle elgondolkodtató felvezető lett! Illetve elmagyarázott lényeges dolgokat, és most ugyanez van "A kiválasztott" első részével is, szerintem! A kiválasztott 2. rész könnyen lehet, hogy még a Halál ereklyéi 2. rész rekordjait is megdönti majd. Mindenesetre várom már!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nem kell ahhoz rekordokat döntögetnie, hogy szeressem :)
      Csak tudom, hogy mindig van, aki szereti ezeket a számokat elemezgetni, ezért tettem ki a hírt.

      Ugyanakkor ahhoz képest, hogy mennyire mondják, hogy mennyivel nagyobb film ez az Alkonyatnál, azon gondolkodtam, hogy én annyi embert, mint némelyik Alkonyat-vetítésen, még Éhezők Viadalán nem láttam. Az Alkonyat filmek telt házzal mentek párhuzamosan két nagy teremben egész hétvégén. Tegnap messze nem volt félház, ahol én néztem. Ettől persze nem lesz rosszabb a film, csak ezek tények.

      Én nem várom az utolsó filmet :( Nekem az érzelmileg nagyon kemény lesz, meg sokkal akciódúsabb, ami nem az én világom...

      Törlés
  2. 123 millió a becslés a hétvégére az USA-ban, a Futótűz 158 milliója után. Ez elég nagy visszaesés, nem számítottam rá. Viszont a világ többi részén egyelőre erősebb, kb. 10 millióval. Lényeg, hogy ha jól tartja magát, világszinten ugyanannyit kereshet, mint az elődje, ami nagyon jó eredmény.

    Szerintem amúgy Magyarországon is sokkal többen nézik, mint tavaly. Párhuzamosan mennek a szinkronos és a feliratos vetítések, és rengetegen vannak még utóbbin is. Ma délután az első sorok kivételével tele volt a terem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És igazam volt, 100 000-nél is többen látták, ami 30 000 plusz a Futótűzhöz képest. Gondolom sokaknak visszatartó erő volt eddig, hogy csak feliratos vetítések voltak.

      Törlés