Idén is olvashatunk kicsit a jelmezekről, amelyekről az utolsó két film divattervező párosa, Kurt és Bart beszél egy interjúban. Plusz jelmeztillusztrációnk is van Effie 13. körzetbeli jelmezéről és Finnick esküvői öltönyéről is.
Ti terveztétek A Kiválasztott 1. és 2. részének jelmezeit is. Thris Summerville álmodta meg a Futótűz, Judianna Makovsky pedig az első Éhezők Viadala film jelmezeit. Nem féltetek becsatlakozni a projektbe, tekintve, hogy milyen hatalmas franchise-ról van szó?
Kurt: Először tényleg meg voltam döbbenve. A Mielőtt meghaltam című film jelmezeit készítettük közvetlenül ez előtt. Soha nem vettünk részt korábban ilyen kaliberű munkában. És az, hogy mindkét filmet egyszerre forgattuk, hatalmas vállalkozás volt. Trish és Judianna csodálatos munkát végeztek, mi pedig nagyon szerencsések vagyunk, amiért a sorozat ezen részének munkálataiban részt vehettünk.
Tudnátok nekünk mesélni a méretekről? Hány ember számára készítettetek jelmezeket ezen filmekhez?
Kurt: A végén megkérdeztük a feletteseinket és kiderült, hogy a két film során összesen több, mint 10.000 statisztát öltöztettünk, amit még most is nehéz felfognom. De az ilyen filmek során hatalmas üzemben megy a dolog és abban a luxusban volt részünk, hogy volt lehetőségünk ruhapróbákra. Ez pedig igencsak kifizetődő, amikor ott áll 5-600 ember az adott forgatási napon, teljes sminkben, frizurával és fel kell öltöztetnünk az általunk készült ruhákba. Igazán elképesztő volt.
Ez a film arról szól, hogy a körzetek összefognak a Kapitólium ellen és úgy tűnik, mintha két teljesen különböző szereplőgárdát öltöztetettek volna: a körzetekben élő embereknek minimál felszerelésük volt, míg a kapitóliumban élők megbocsáthatatlanul túlöltöztek. Mesélnétek erről a kettősségről?
Bart: Nos, mi nagyon szerettük a történetnek azt a részét is tervezni, amikor a 13. körzetben vagyunk, ahol igencsak korlátozottak voltak a lehetőségek. A Kiválasztott 2. részében azonban láthatjuk az embereket, akik menekültként rohamozzák meg a Kapitóliumot.
Kurt: A csillogás elemei még megfigyelhetőek a Kapitólium lakóin, ám amikor a körzetek betörnek, az egy teljesen új helyzetet jelent számukra. Sokat gondolkodtunk azon, hogy ezek az emberek hogyan reagálnának, ha össze kellene kapkodniuk a dolgaikat és menekülniük kellene, nem tudván, milyen jövő vár rájuk. Ez pedig ahhoz vezetett minket, hogy átgondoljuk, "Mit vinnének magukkal? Talán a lehető legtöbb réteget magukra aggatnák, hogy minél több mindent el tudjanak vinni?" Ne feledjük, ők nagyon anyagiasak, vagyis a tulajdonaik rengeteget jelentenek nekik. Egyszer Steven Meisel írt egy szerkesztői levelet, amelyre sokat hivatkozunk és ő mondta, hogy a szőrmebundát és egyéb dolgokat viselő modellek úgy néznek ki, mintha mindent magukra vennének, amijük van. Ez tehát egy érdekes ugródeszka volt számunkra.
Mesélnétek egy kicsit a 13. körzetben élő emberek megjelenéséről?
Bart: Amikor ezzel foglalkoztunk, a történelemhez fordultunk és azokat a nagyon szigorú intézkedéseket vettük alapul, amelyeket a II. Világháború során vezettek be Londonban. Nagyon kemény szabályok uralkodtak akkoriban a ruhaiparban a gombok számára, a ruhákba varrható redők számára vonatkozólag, hogy megóvják a szövet minőségét. Mi ugyanezen elven gondolkodtunk, hogy a 13. körzet minden erőforrásával a forradalmat támogatja, vagyis a ruhának csak a hasznossága fontos. Ez a haszonelvűség egy egységes, uniszex viseletet jelent. A ruhák a célszerűség jegyében készültek. A tartósság volt a lényegük, ezért durva szövetet használtunk, amelyek egyszínűek. Rengeteg szürke volt abban a filmben.
Effie-nek vicces kapcsolata van a divattal. Szomorú volt látni a 13. körzetben A Kiválasztott 1. részében őt is szürke kezeslábasban. A végén visszatér a Kapitóliumba a csodálatos ruhái világába?
Kurt: Számunkra több, mint érdekes volt ilyen újszerűen gondolkodni róla és levetkőztetni. Azt gondoltuk végig, mit tenne, ha tényleg ilyen helyzetbe kerülne - ha tényleg nem lehetnének nála a bolyhos szoknyák és a McQueen ruhák? Ha a kezébe adnának 5 ruhát, hogy ezeket viheti magával a 13. körzetbe, akkor melyek lennének azok. Szerencsére a 2. részben két vagy három új szerelésben is láthatjuk, amikor visszatér a Kapitóliumba, és azok igazán fantasztikus együttesek. Azt is végiggondoltuk, mit tenne Effie, ha hazamehetne és hogy miképp változtatnák meg a 13. körzetben átélt tapasztalatok. Nagyon finom változások vannak csak. Kevesebb pihe, visszafogottabb smink. Ez így szép ív számára.
Most először készítettetek akciófilmet. Nehezebb volt alkalmazkodni a mutatványokhoz és a mozgásokhoz?
Bart: Ilyen szempontból Jen nagyon sokat segített. Elkészítettük az első terveket az első próbára, ő pedig végigment a szobán kezében az íjával és a nyilával, mi pedig megpróbáltuk kitalálni, miből kellene lecsípni a mobilitás kedvéért. Mert nagyon sok harc és akció volt és tényleg a hasznosságnak kellett előtérben lennie a tervezés során. Együttműködtünk a brit Aitor Throup-pal is, aki a Sztár osztag egyenruháit tervezte meg. Ő tényleg nagyon újító szellemben dolgozik ha avantgard, kényelmes jelmezekről van szó.
Képek: Greg Hopwwod jelmezillusztrátor
Ti terveztétek A Kiválasztott 1. és 2. részének jelmezeit is. Thris Summerville álmodta meg a Futótűz, Judianna Makovsky pedig az első Éhezők Viadala film jelmezeit. Nem féltetek becsatlakozni a projektbe, tekintve, hogy milyen hatalmas franchise-ról van szó?
Kurt: Először tényleg meg voltam döbbenve. A Mielőtt meghaltam című film jelmezeit készítettük közvetlenül ez előtt. Soha nem vettünk részt korábban ilyen kaliberű munkában. És az, hogy mindkét filmet egyszerre forgattuk, hatalmas vállalkozás volt. Trish és Judianna csodálatos munkát végeztek, mi pedig nagyon szerencsések vagyunk, amiért a sorozat ezen részének munkálataiban részt vehettünk.
Tudnátok nekünk mesélni a méretekről? Hány ember számára készítettetek jelmezeket ezen filmekhez?
Kurt: A végén megkérdeztük a feletteseinket és kiderült, hogy a két film során összesen több, mint 10.000 statisztát öltöztettünk, amit még most is nehéz felfognom. De az ilyen filmek során hatalmas üzemben megy a dolog és abban a luxusban volt részünk, hogy volt lehetőségünk ruhapróbákra. Ez pedig igencsak kifizetődő, amikor ott áll 5-600 ember az adott forgatási napon, teljes sminkben, frizurával és fel kell öltöztetnünk az általunk készült ruhákba. Igazán elképesztő volt.
Ez a film arról szól, hogy a körzetek összefognak a Kapitólium ellen és úgy tűnik, mintha két teljesen különböző szereplőgárdát öltöztetettek volna: a körzetekben élő embereknek minimál felszerelésük volt, míg a kapitóliumban élők megbocsáthatatlanul túlöltöztek. Mesélnétek erről a kettősségről?
Bart: Nos, mi nagyon szerettük a történetnek azt a részét is tervezni, amikor a 13. körzetben vagyunk, ahol igencsak korlátozottak voltak a lehetőségek. A Kiválasztott 2. részében azonban láthatjuk az embereket, akik menekültként rohamozzák meg a Kapitóliumot.
Kurt: A csillogás elemei még megfigyelhetőek a Kapitólium lakóin, ám amikor a körzetek betörnek, az egy teljesen új helyzetet jelent számukra. Sokat gondolkodtunk azon, hogy ezek az emberek hogyan reagálnának, ha össze kellene kapkodniuk a dolgaikat és menekülniük kellene, nem tudván, milyen jövő vár rájuk. Ez pedig ahhoz vezetett minket, hogy átgondoljuk, "Mit vinnének magukkal? Talán a lehető legtöbb réteget magukra aggatnák, hogy minél több mindent el tudjanak vinni?" Ne feledjük, ők nagyon anyagiasak, vagyis a tulajdonaik rengeteget jelentenek nekik. Egyszer Steven Meisel írt egy szerkesztői levelet, amelyre sokat hivatkozunk és ő mondta, hogy a szőrmebundát és egyéb dolgokat viselő modellek úgy néznek ki, mintha mindent magukra vennének, amijük van. Ez tehát egy érdekes ugródeszka volt számunkra.
Mesélnétek egy kicsit a 13. körzetben élő emberek megjelenéséről?
Bart: Amikor ezzel foglalkoztunk, a történelemhez fordultunk és azokat a nagyon szigorú intézkedéseket vettük alapul, amelyeket a II. Világháború során vezettek be Londonban. Nagyon kemény szabályok uralkodtak akkoriban a ruhaiparban a gombok számára, a ruhákba varrható redők számára vonatkozólag, hogy megóvják a szövet minőségét. Mi ugyanezen elven gondolkodtunk, hogy a 13. körzet minden erőforrásával a forradalmat támogatja, vagyis a ruhának csak a hasznossága fontos. Ez a haszonelvűség egy egységes, uniszex viseletet jelent. A ruhák a célszerűség jegyében készültek. A tartósság volt a lényegük, ezért durva szövetet használtunk, amelyek egyszínűek. Rengeteg szürke volt abban a filmben.
Effie-nek vicces kapcsolata van a divattal. Szomorú volt látni a 13. körzetben A Kiválasztott 1. részében őt is szürke kezeslábasban. A végén visszatér a Kapitóliumba a csodálatos ruhái világába?
Kurt: Számunkra több, mint érdekes volt ilyen újszerűen gondolkodni róla és levetkőztetni. Azt gondoltuk végig, mit tenne, ha tényleg ilyen helyzetbe kerülne - ha tényleg nem lehetnének nála a bolyhos szoknyák és a McQueen ruhák? Ha a kezébe adnának 5 ruhát, hogy ezeket viheti magával a 13. körzetbe, akkor melyek lennének azok. Szerencsére a 2. részben két vagy három új szerelésben is láthatjuk, amikor visszatér a Kapitóliumba, és azok igazán fantasztikus együttesek. Azt is végiggondoltuk, mit tenne Effie, ha hazamehetne és hogy miképp változtatnák meg a 13. körzetben átélt tapasztalatok. Nagyon finom változások vannak csak. Kevesebb pihe, visszafogottabb smink. Ez így szép ív számára.
Most először készítettetek akciófilmet. Nehezebb volt alkalmazkodni a mutatványokhoz és a mozgásokhoz?
Bart: Ilyen szempontból Jen nagyon sokat segített. Elkészítettük az első terveket az első próbára, ő pedig végigment a szobán kezében az íjával és a nyilával, mi pedig megpróbáltuk kitalálni, miből kellene lecsípni a mobilitás kedvéért. Mert nagyon sok harc és akció volt és tényleg a hasznosságnak kellett előtérben lennie a tervezés során. Együttműködtünk a brit Aitor Throup-pal is, aki a Sztár osztag egyenruháit tervezte meg. Ő tényleg nagyon újító szellemben dolgozik ha avantgard, kényelmes jelmezekről van szó.
Forrás: WWD
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése