2014. május 5., hétfő

5 dolog, amiben a Kiválasztott filmváltozatának el kellene térnie a könyvtől

A Moviepilot cikke azt taglalja, miben kellene változtatni, hogy az utolsó könyv két filmváltozata még élvezetesebb, izgalmasabb lehessen, mint a könyv. Nos:

A Kiválasztott a nagy sikerű Éhezők Viadala trilógia lezárása, amely két filmben jelenik meg idén és jövőre. Cikkemben azt írom le, mi az az öt dolog, amelynek különböznie kellene a filmben a könyvtől. Vigyázat, SPOILERveszély, tehát, ha nem olvastad még a könyvet, ugord a cikket is.

1. Vegyenek vissza Katniss poszttramatikus stressz ábrázolásából

Őszintén remélem, hogy nem azért készítenek két filmet a könyvből, hogy az első részben azt nézzük végig, miként lődörög Katniss céltalanul. Értem, hogy súlyos dolgokon ment keresztül, de csupán a szenvedését nézni nem lenne túl szórakoztató másfél órán keresztül.

2. Haymitch háttértörténete


Hogy Haymitch hogyan nyerte meg az 50. éhezők viadalát, a 2. Nagy Mészárlást, kimaradt a Futótűzből, de így, hogy két filmet készítenek a Kiválasztottból, benne kellene lennie az 1. részben. Fontos megérteni, milyen kegyetlen tud lenni egy viadal még a győztesen számára is.

3. Katnissnek kellene megölnie Snow elnököt
A könyvben nem Katniss öli meg Snow elnököt, emiatt sokan éreztünk csalódottságot. Mi lenne, ha akkor, amikor elmegy, hogy kivégezze Snow-t, két nyilat kérne - ha esetleg elsőre elvétené - és tessék! Megölhetni Coin elnököt és Snow-t is. Sokkal jobb lenne, mint végignézni a képernyőn, amint Snow elnök saját vérébe fullad bele.

4. Katnissnek is részt kellene vennie Peeta kiszabadításában


A másik, ami csalódást okozott, amikor olvastuk, hogy csak Gale és egy kis csapat katona ment el a Kapitóliumba, hogy kiszabadítsák Peetát. A filmben Katnissnek is el kellene mennie a csapattal, hogy íjával végezhessen minden útjába kerülő mutánssal vagy békeőrrel. 

5. Még több Johannát és Effie Trinketet!
Johanna, akit Jena Malone tökéletes kelt életre, a rajongók kedvencévé vált a Futótűzben, de nem sokat látható a harmadik könyvben. A filmnek ezen változtatnia kellene. Ugyanez érvényes Elizabeth Banks karakterére, aki igen komoly szerepet játszik az első két filmben. Szégyen lenne, ha csak a 2. rész végén látnánk viszont egy röpke pillanat erejéig.
Forrás: MoviePilot

Személyes megjegyzések:
Nagyjából egyetértek, de.
Haymitch háttértörténetével kapcsolatos reményeket nem először olvasom, fordítom, de könyörgöm, azt hova lehetne beiktatni? Véleményem szerint, ha a Futótűzbe nem sikerült betenni, akkor hagyjuk, Haymitch szerencsére eleget szerepel, sok jó pillanatot kaphatunk tőle/vele.
A hármassal egyetértek, a kiszabadítási akcióról pedig vannak forgatási felvételeink, bár tény, hogy ott Katniss-t magát nem látjuk még konkrétan, de hogy az akciót jó eséllyel látni fogjuk, az szinte biztos.
Johanna szerintem szerepel eleget (ok, a kötet második felében, miután őt is kiszabadítják), Effie nekem személy szerint nem kedvenc karakterem, viszont róla is olvastunk olyan cikkeket, amiből arra lehet következtetni, hogy nagyobb lesz a szerepe a könyvben, mint a filmben.
Az már megint az én személyes hisztim, hogy én örömmel lemondanék arról a bizonyos két halálesetről, de tudjuk, hogy ez a könyv épp erről szól, a háború következményeiről, és nem egy hepiendes, habos-babos lányregény.

És Ti mit gondoltok? Min változtatnátok a filmekben a könyvhöz képest??

19 megjegyzés:

  1. Szerintem a kivegzős részt nem kéne megváltoztatni, mert így sokkal meglepőbb. Az én véleményem szerint :D

    VálaszTörlés
  2. Szerintem (sem) kéne bele Haymitch háttértörténete, mert jó, hogy a könyvben benne van, de a Kiválasztott 1. vagy 2. részébe nem hinném, hogy bele fogják/kéne szorítani. És pont úgy a jó, ha Katniss Coint lövi le és kész. Nem hinném, hogy ilyen nagy dolgon változtatnának amúgy.
    Viszont remélem, hogy Finnick halála kimarad a filmből, (mondjuk lehet, hogy én nem fogtam fel valamit,) ugyanis annak nem láttam értelmét a könyvben sem. Az viszont jó, hogy Effie szerepelni fog, mert bár a könyvben nem hagyott bennem mély nyomot, de a Futótűz filmben szimpatikusabb lett nekem. :)

    VálaszTörlés
  3. A Katnissnek kellene megölnie Snow elnököt résztől konkrétan kiakadtam, annak a jelenetnek megvan a maga szimbolikája, nem tudom, a cikk írója olvasta-e a könyvet, vagy csak hallott róla nagyvonalakban... Épp ezen okból a 4. pontot sem értem. Peeta nekiesne helyben Katnissnek, vagy hogy képzeli el a kedves Moviepilotos?
    (És ha ezt a két pontot leszámítjuk, kb. a semmiről szól a cikk, inkább ne is írt volna semmit az eredeti szerző.)

    Bocsánat a morcogásért, nem neked szól, Ancsi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. abszolút egyet értek! az a rész így tökéletes! Katniss helyesen felmérte, hogy Snow-nak gyakorlatilag már úgyis mindegy, és az adott pillanatban sokkal nagyobb veszélyt jelent a társadalomra Coin, mint Snow. Számomra itt nőtt fel teljesen Katniss, mert ez egy abszolút tudatos, fejlett ember- és társadalomismerettel rendelkező személy cselekedete. Megmutatta, hogy az ember nem teheti mindig azt, amit a "hangosabbak", befolyásosabbak elvárnak, hanem igenis szembe kell szállni az elnyomással, nem szabad engedni, hogy megvezessen az ország vezetője.

      Törlés
    2. Értem én és egyet is értek, de ezekben a két film közötti időkben két lehetőségem van: vagy nem hozok semmit, vagy hozok ilyen - amúgy valóban sokszor semmitmondó - cikkeket, de ezek meg pont attól lesznek izgalmasak, hogy magán a felvetésen (vagyis, hogy minek kellene másnak lenni a filmen, mint a könyvben), mi magunk is elmélázunk, dumálunk, az meg szerintem tökjó.
      Hidd el, ha van választék, igyekszek izgibb anyagot hozni, de jelenleg bárminek örülök. Azért most már alakul a dolog, a hétre lesz egy-két interjú, aztán csak jön már egyszer valami izgibb is :)

      Törlés
    3. Ja, azzal nekem nincs bajom, hogy lefordítottad, sőt! Kell az ilyen is. Csak a cikk szerzőjén puffogtam, mégpedig azért, mert úgy érzem, hogy tükrözi azt, ami az általános elvárás a filmekkel kapcsolatban: turbózzuk fel a filmet, még több CGI-t neki, legyen sok akció, meg látvány, közben meg a többségnek halvány lila gőze sincs, hogy miről szól ez a történet, mi a mélyebb értelme.

      Törlés
  4. Szerintem Finnick halálával is azt akarta megmutatni Suzenne Collins hogy a háború ezzel jár, ok nélkül, értelmetlenül halnak meg emberek,... mind1 hogy jó vagy rossz, megérdemli vagy nem... Én is ki voltam akadva rajta de ez van, a háború valóban ilyen. Hiába jött rendbe Finnick élete miután vissza kapta Annie-t, ez nem menti meg a harc során...

    VálaszTörlés
  5. Ha Katniss két nyilat kérne és egyet elvét akkor nem tudja megölni mindkettőjüket. Persze értem, hogy nem tévesztené el,de tegyük fel, hogy először lelövi Snowt, akkor( már mivel elvégezte a dolgát) nem hinném, hogy karbatett kézzel néznék, hogy szépen előhúzza a másik nyílat és kivégezze Coint.
    Ha meg Coint lövi le, akkor esélye sem lenne megölni Snowt a felfordulásban.
    Egyszóval ezt pont ugyanúgy kellene megcsinálni ,mint a könyvben,mert így kellően meglepő. Szerintem. :)

    VálaszTörlés
  6. Én is úgy gondolom a Prím meg Finnick halálét ki kéne venni.Viszont a Peetát mentő akciónál Katniss-nek meg Finnick-nek nem kéne menni, mert olyan dolog kerülnek ki Snow elnökről amikre nem számítottunk.

    VálaszTörlés
  7. Nem nyirnàm ki Finnicket..... meg miutàn Peetàt eltéritették Katniss foglalkozhatna vele többet

    VálaszTörlés
  8. Egyik ponttal sem értek egyet, mindenesetre érdekes lenne. :)
    1. Nem kell visszavenni, fontos része a történetnek. A Futótűzben pont annyit foglalkoztak vele, amennyit kellett (az elején és a Győzelmi Körút alatt), ez a mennyiség itt is bőven elfér. 2-3 jelenet az egész, ettől még nem lesz unalmas a mozi.
    2. Haymitch története most már a kutyát nem érdekelné kis túlzással. A Futótűzben megvolt a helye és a funkciója, kihagyták, most már nem kellene erőltetni. Finnick története, na az fontos lenne, nagyon remélem, hogy nem hagyják ki.
    3. Alapvetően nem lenne rossz ötlet, de nem így csinálnám. Coin halála sokkal fontosabb, arra kell fókuszálni. Egyébként is elég furcsa lenne kivitelezni.
    4. Minek? Azért, hogy benne legyen pár plusz akciójelenetben? Nem mellesleg bárki komolyan gondolja, hogy egy ilyen veszélyes akcióra elengedik a Fecsegőposzátát? Na ugye.
    5. Johanna játékidejének növelésére nincs túl sok esély. Esetleg akkor, ha őt is beteszik a 451-be (talán meg is halhat?). Effie pedig itt már nem fontos szereplő, néhány jelenet pluszt biztosan fog kapni, de ennyi az egész.
    Szerintem minél kevesebbet változtatnak a történet gerincén, annál jobb. Át lehetne írni, csak akkor már nem ugyanaz lenne. Az első két résznél a lényegi pontok megmaradtak, kár lenne most megtörni ezt. Bővítés mehet bele nyugodtan, változtatással bánjanak óvatosan.

    Egyébként gondolkoztam a kettévágáson, miután újra elolvastam a könyvet. Nekem egyértelmű, hogy két helyen érdemes elvágni, vagy közvetlenül a 2. körzet előtt, vagy közvetlenül a Kapitólium előtt. Ezeken a helyeken meg lehet oldani, hogy ne legyen túl mű az 1. rész vége. Ha a Peeta vs Katniss résznél, esetleg Katniss lelövése után fejezik be, akkor mindenki elégedetlen lesz.

    Én valami ilyesmit képzeltem el: Katniss meglátogatja Peetát, beszélgetnek, majd egy idő után Peeta "megőrül" és ismét rá akar támadni. Az őrök elrángatják és beinjekciózzák, Katniss pedig a könnyeivel küszködve távozik. Vált a kép, Coin parancsot ad a Dió/Kapitólium elleni támadásra, masírozó katonák, felszálló légpárnások stb., közben valami 13. körzeti indulót játszanak aláfestésnek, és vége.

    Ha már zene, szerintetek a 13. körzetnek lesz olyasmi témája, mint a Kapitóliumnak a Horn of Plenty? Külön himnusz? Egy idő után pedig ők is áttérhetnek Panem himnuszára (mondjuk Snow kivégzésénél), ami még jobban kiemeli, hogy a 13. körzet igazából ugyanolyan, mint a Kapitólium.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes dolgokat írsz, sajnálom is, hogy mindezt név nélkül :)
      1. Alapvetően én is egyetértek, szerintem itt a cikk szerzője is arra gondol, hogy nem kellene kidomborítani annyira a poszttraumatikus stressz vonalat, hogy Katniss tényleg olyan kvázi haszontalan legyen, mint a könyvben. Oké, csinálni fogja a propagandát, de akkor is. Mindegy. Arról már olvashattunk, hogy forgattak olyan jelenetet, amikor elbújik a szellőzőrendszerben, de amúgy én bízom abban, hogy helyén fogják kezelni a dolgot a filmesek.
      3. Én leírtam fenn, nem taglalnám bővebben, de nekem kellene, hogy valami "értelmes" halála legyen Snow-nak. Vagyis érthető, követhető. Nem tetszett a könyves változat. Igen, értem, hogy addigra, mire odáig jutunk, jelentőségét is veszti, de addig meg olyan hangsúly volt rajta, hogy nekem így nem lett kerek a történetnek ez a része.
      4. Na, itt nem értek egyet. Menjen csak Katniss Peetát szabadítani, legyen benne akcióban, ne hisztizzen a 13. körzetben. El tudok képzelni olyan forgatókönyvet, amely szerint a találkozást is meg lehet oldani késleltetve, immáron könyvhűen, szóval ez se lenne gond, mint fenn írta valaki.
      5. Azt én is el tudom képzelni, hogy Johanna is bekerül az osztagba, de az épp annyira rombolná a könyvhűséget, mint hogy Finnick ne haljon meg. Ez utóbbit is bármennyire szeretném, biztos vagyok benne, hogy meg fog.

      A szétvágásról én már nem tudom, mit gondoljak. De volt több erről szóló cikk korábban, ha nemrégiben találtál ide, esetleg keresgélj utána, ha van kedved. Kinn annyira egyértelműnek gondolják, hogy a K-P találkozásnál lesz elvágva, hogy lassan azt gondolom, csakazértsem. De amiket meg Te írsz (és ezek fel is vetődtek korábbi cikkekben, szóval nem annyira elvetemültek :), nekem túl későn vannak már, aránytalan lenne a két rész, ha itt szednék szét. A Kapitóliumos résznél már pláne, de nekem már a Dió előtti verziónál is.

      Törlés
  9. Beállítottam magamnak egy nevet.

    1,4. Nem lesz Katniss haszontalan attól függetlenül, hogy az ideje nagy részét a 13-ban tölti. De kockáztatni az életét Peeta kiszabadításánál, az nem lenne megmagyarázható. Bár nem tudom, hogy hogyan oldják meg az egész akciót, szóval csak találgatni lehet. A könyvben nincs leírva, hogyan szivárogtak be, kik segítettek nekik a beépített emberek közül, hogyan zajlott maga a kiszabadítás és a menekülés utána. Bevonták-e a légierőt, vagy más módon távoztak. Az viszont biztos, hogy lesz kockázata bőven az akciónak. A Fecsegőposzátának pedig nem a feladata veszélyes küldetésekben részt venni, sem a 8. körzetben, sem a Kapitóliumban. Az, hogy végül mégis belekeveredik, az a véletlenek/saját döntéseinek a következménye.
    3. Persze, lehetne változtatni, de én semmiképpen nem Katnissel öletném meg.

    A Dió előtti verzió gyakorlatilag közvetlenül a K-P találkozás után van. A könyvben Delly bemegy Peetához, miután Katniss már meggyógyult, a következő fejezetben pedig már a helyszínen tervezik a 2. körzet meghódítását. Nincs az túl későn. Olvasgatok én is véleményeket pl. imdb-n, mindenki csak találgat. Állítólag Lyme csak a 2. filmben mutatkozik be, ezt is olvastam. Az, hogy mennyire lenne aránytalan a késői befejezés, jó kérdés. A Harry Potter utolsó könyvét pl. nem a felénél vágták el, hanem jóval később. Ki tudja, hogy itt mi lenne a célravezető.

    VálaszTörlés
  10. tudjátok mit szeretnék NAGYON, ha benne lenne a filmben? *spoiler* miután Katniss megöli Coin-t és bezárják hónapokra a szobába és ő pedig egyfolytában énekel!!! remélem megcsinálják, bár Jen azt nyilatkozta nincs valami jó énekhangja :( de engem a könyvben nagyon megfogott ez a rész.

    VálaszTörlés
  11. beka. :
    annak én is örülnék.
    És a két halált szívesen kivenném a filmből.
    De tényleg, amikor az 1. megtörtént majdnem kidobtam a könyvet az ablakon, habár nekem a nővérem (sajna) már előre elmondta.Aztán rájöttem, hogy a nővéremé a könyv, és nem örülne, ha az ablakon kirepülne a könyve :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az én húgomat nem érdekelte, hogy az enyém, repült a galériáról :D

      Törlés
  12. Finnick halálánál majdnem sirtam de elöttem ültt az osztály fönököm ezért elmondtam a melletem ülö Lbmnek aki totál Finnick fan és tök mérges lett mer azt mondja hogy az én hibám hogy meghalt és ezér nembestélt velem 1napig

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi van?? Nem merem megkérdezni, hány évesek vagytok.
      Ezt a könyvet már bőven azelőtt megírták, hogy Ti tudtatok a létezéséről egyáltalán. Ne butáskodjatok már ilyen beszólásokkal...

      Törlés
  13. Az 1-es,2-es és az 5-ös ponttal teljesen egyetértek :))))
    Az,h Johanna bekerüljön a 451-be az jó ötlet lehetne,bár akkor nem tudom életben maradna-e....

    VálaszTörlés