2012. március 2., péntek

Új szám a filmzenei albumról!

Az Entertainment Weekly jóvoltából meghallgathatjuk az Arcade Fire - Abraham's Daughter című számát.
A teljes filmzenei albumról immáron tehát már négy számot ismerünk, ezek mind linkelve vannak a számlistát tartalmazó bejegyzésben. Itt pedig az új szám:



Videó innen

Úúúú, végre valami, ami igazán nagyon bejön nekem is erről az albumról!!!

Az EW cikkében az Arcade Fire frontemberét is megkérdezték a számmal kapcsolatban. Erről olvashattok itt, illetve arról, hogy mi mást írt még a csapat a filmhez!

Az Arcade frontembere, Win Butler arról beszélt az Entertainment Weekly-nek, honnan nyerték az ihletet a dalhoz, amely a film zárójeleneteinél fog felcsendülni:
- Megpróbáltam elképzelni, én milyen izgatott lennék, ha 15 éves lennék, amikor megjelenik a film. Emlékszem, amint épp ebben a korban hallgattam a Rómeó és Júlia film feldolgozásában játszott Radiohead számot, az 'Exit Music (for a Film)'-et.

- Az volt a célunk, hogy belehelyezkedjünk ebbe a világba, és létrehozzunk valami olyasmit, ami a történetet és a filmet szolgálja - folytatta. - A történet emlékeztet kicsit Ábrahám és Izsák történetére, fel lehet fedezni a párhuzamot a film témája kapcsán, hiszen itt is egy gyereket áldoznak fel. Úgyhogy létrehoztuk ennek egy különös alternatív verzióját, mintha Ábrahámnak lánya született volna, Katniss egyfajta metaforájaként.

Az Abraham's Daughter című számon felül a banda a háttérzenei album, vagyis a score számára is írt egy dalt, amelynek 'Horn of Plenty' a címe.
- Kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen olyan számot írni, amely még szervesebb része a filmnek, mindezt puszta szellemi kihívásnak tekintve. - mesélte Butler - És van egy himnusz, amely végigköveti a könyveket, a fasiszta Kapitólium himnusza. Úgyhogy gondolatkísérletként elkezdtünk azon gondolkodni, hogyan hangozhat egy ilyen himnusz. Alapvetően úgy, ahogyan a Kapitólium magát láttatni akarja.
- Egyébként ez nem egy pop-dal lett -tette hozzá. - Sokkal inkább egy olyan himnusz, amelyet nagyobb sporteseményeken vagy olyan rendezvényeken játszhatnak, mint a Viadal is. Úgyhogy mi megcsináltuk az alapjait, James Newton Howard pedig csinált ebből egy filmben lejátszható háttérzenét, amely majd többször hallható lesz a film során.

5 megjegyzés:

  1. Épp azelőtt hallgattam meg, hogy megláttam volna, hogy kiteszed. Amúgy nekem ennek a zenének a hangulatát éreztem a legközelebb a könyvhöz és nagyon bejön. :)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg jó ez a szám :D Bár én speciel Taylor Swiftnek is örülök :)

    VálaszTörlés
  3. Ó, ez nem ér! Már többen mondtátok, hogy milyen jó, és nem tudom meghallgatni. Rákerestem, és mind le van tiltva. :S Ez szívás!

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon nagyon jó! Szerintem is marhára passzol a könyvhöz, a hangulathoz. Most kedvem lenne úgy elolvasni egy-két részt, hogy ezt hallgatom közben! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik! Egyetértek Veletek, valóban nagyon passzol a könyv hangulatához. A Taylor Swift számot csak többszöri meghallgatás után szerettem meg, de ezt egyből. Az egyik kedvenc lett az OST-ről :) És a himnuszra is kiváncsi vagyok ;)

    VálaszTörlés