2012. március 16., péntek

Dayo Okeniyi: Pozitív visszajelzés

Amikor Dayo Okeniyi jelentkezett Az Éhezők Viadala szereplőválogatására, csupán egy visszajelzést akart arról, hogyan teljesít egy ilyen meghallgatáson. 
Elkészítette a bemutatkozó kazettát, és beküldte, hogy megnézzék, és mire feleszmélt, már túl volt a megerőltető edzéseken, és kigyúrta magát, mint előtte még soha. Megkapta a szerepet.

PHOTO COURTESY ANDERSON GROUP PR

- Egyfajta tesztidőszakon mentem keresztül. Azért küldtek el a meghallgatásra, hogy visszajelzést kapjanak a válogatást irányító rendezőtől, hogy hogyan szerepelnék. - mesélte Dayo Okeniyi a Tribune from Los Angeles szerkesztőjének a vele készített interjú során. - Nem az volt a feladat, hogy megkapjam a szerepet. Csak azt mondták, "Menj be, és érezd jól magad. Kíváncsiak vagyunk, hogyan teljesítesz odabenn."
- Felvették, amit csináltam, és aznap, amikor be kellett volna mennem a meghallgatás második fordulójára, felhívtak, hogy megkaptam a szerepet. Mondanom sem kell, a menedzserem azt mondta, "Menjünk be, és írd alá azt a szerződést!"



Okeniyi Tresh szerepét kapta meg, akit a regényben a 11. körzetből származó nagydarab srácként írnak le. Ez egy olyan szerep volt, aminek kedvéért Okeniyinek ki kellett gyúrnia magát, ha irónikusan nézzük, akkor a filmhez vezető útja ugyanolyan volt, mint Tresh útja az Arénába. Mire a kamerák forogni kezdtek, Dayo 16 kiló izmot szedett magára. 
- Másfél hónappal azelőtt, hogy elviekben elkezdtünk volna forgatni, felfogadtak mellém egy személyi edzőt. Sokkal kisebb voltam, és fel kellett szednem pár kiló izmot - mondta Okeniyi, aki 75 kilóról 91-re tornázta fel a súlyát az edzések során. - Ettem a csirkemellet, mint az őrült, és napi három órát kondiztam, napi másfél órát erősítettem, és volt másfél órányi harcművészeti edzés is naponta. Ebben volt kézitusa, késekkel való edzés és verekedési ismeretek. - tette hozzá. - Mindenféle edzésem volt. Olyan volt az egész, mintha magára a Viadalra vezetett volna az utam. Megkaptam a szerepet, részt vettem az edzésidőszakon, majd az oroszlánok elé vetettek. Imádtam minden pillanatát.

Mivel azonban semmi konkrétumot nem tudunk Tresh személyiségéről egészen a történet későbbi részéig, így aztán nagy kihívást jelentett Okeniyi-nek, hogy megfelelőképp játssza a szerepet.
- Megpróbáltam egy kis melegséget csempészni Tresh karakterébe, aki első ránézésre egy nagydarab fickó, tekintélyt parancsoló, a könyv is óriásnak írja le. - mondta Okeniyi. - Azonnal úgy tűnik, hogy egy félelmet keltő karakterről van szó. Ugyanakkor ő csak egy kölyök. Úgyhogy egyfajta szelíd óriásként jelenítettük meg.

Az, hogy rengeteg tapasztalt tehetséggel dolgozhatott együtt, igazi élvezet volt egy fiatal színész számára, mesélte Okeniyi.
- Sokan voltak közöttünk új és feltörekvő színészek. Olyan nagyszerű színészekkel dolgozhattunk együtt, mint  Woody Harrelson és Stanley Tucci és Jennifer Lawrence, és ők nagyon kellemessé tették számunkra a filmgyártás folyamatát - mondta. 

Okeniyi aztán felelevenítette azt a pillanatot, amikor mind együtt voltak a forgatáson.
- Woody Harrelson első forgatási napja volt, és egyikünknek sem volt fogalma arról, mit kezd majd Haymitch karakterével, ő pedig megjelent, megcsinálta az első két felvételt, és mindenki arcán egyre szélesebb lett a vigyor. Kicsit túl jól is keltette életre a karaktert - mondta Dayo. - Az volt az első pillanat, amikor úgy éreztem, 'Úristen, ez a film tényleg valóság. Tényleg játszok benne.'

Mára Okeniyi boldogan emlékszik vissza élményeire, és izgatottan várja, hogy végigsétáljon a premier előtt a vörös szőnyegen. Ha belegondolunk, hogy Dayo eredeti célja csupán az volt, hogy visszajelzést kapjon a producerekről, akkor a többi csak hab a tortán. 
- Izgatott vagyok. Hogy lássam, valójában mit is keltettünk életre, és remélem, hogy a film valóban közel fog állni a könyvhöz. Remélem, visszaadja ugyanazt az érzést a rajongóknak [amit olvasás közben éltek át].

1 megjegyzés:

  1. Szimpatikus úriember, remélem, hogy Tresh karakterét többször is megjelenítik a filmben. A könyvben nem volt olyan sok szerepe, csak a vége felé.

    VálaszTörlés