2012. március 17., szombat

Részletek Jennifer Lawrence Comingsoon interjújából

Az elmúlt napokban a film premierjének köszönhetően több Jennifer Lawrence interjú is megjelent, ezek közül ezúttal a Comingsoon.net interjújából válogatok. Igyekeztem azokat a részeket hozni, amelyekről eddig még kevésbé hallottunk:

Vannak Katnissnek olyan tulajdonságai, amelyek a Hallgatás törvényének Ree-jére is jellemzőek voltak. Ez [a hasonló választás] szándékos volt részedről?
Nem tudom. Amikor elolvastam a forgatókönyvet, azt kérdeztem: Szereti az erdőt? Van egy húga? Egyszerű szegény család gyermeke? Jodie Foster azt mondta nekem, hogy ha egyszer húsz év múlva visszanézek pályafutásom mostani szakaszára, akkor fel fogok fedezni egyfajta mintát, és tudni fogom, mi köze ennek az életemhez, de most még nem tudom. Igen, [Katniss és Ree] nagyon hasonlóak. Ree azért kispályás Katnisshez képest. (nevet) De semmi mást nem tudnék mondani.

A stábbal nemrégiben részt vesztek egy bevásárlóközpontokban tartott roadshow-n. Milyen tapasztalatok értek ott eddig?
Tegnap volt az első, és úgy éeztem magam, mint Justin Timberlake az N'SYNC-ből. Nem egyszerű. Egy lány majdnem elájult. De még csak nem is miattam. Ott ültem a srácok között, és Liam-mal kezdték [az autogramírást], az emberek pedig pedig kiabálták [neki], hogy 'Mondj valamit! Mondj valamit!' Erre ő megszólal az ausztrál akcentusával, mire valaki [megint] elájult, nekem meg a nevemet is alig volt esélyem leírni, és már csúsztunk is át Josh-ra. Azt mondja 'Istenem, mennyie szeretlek!' és sír. De minden rendben. Jól vagyok. Sokáig gyakoroltam az autogramomat, de nem használhatom.

Hány szabadnapot vettél ki a forgatás alatt?
Egyet sem. Egy darabig a szombatom és a vasárnapom szabad volt, aztán a végén már csak a vasárnap.

Mennyire volt hasznos számodra a könyv? Katniss összes gondolata megfordult a fejedben?
Színészként klassz, hogy ismerem a karakterem belső monológjait. Ilyesmi soha nem történik [máskor].
Egy adott ponton el kell szakadni a könyvtől?
Igen, amikor az ember filmet készít, a könyv egy hasznos eszköz, de mivel ott a forgatókönyv is, és az ember filmet készít, ezért igen, el kell szakadni a könyvtől. Támaszkodtam a belső monológokra, de elengedtem a könyvet.

Olyan erős női rendezőkkel dolgozhattál már együtt, mint Debra Granik és Jodie Foster, és persze rengeteg férfi rendezővel is dolgoztál már. Hogyan dolgozik Gary Ross? Milyen a stílusa?
Neki nincs egy [konkrét stílusa]. Minden egyes színésszel megtalálja a hangot. Mindenkit rá tud venni, hogy dolgozzon. Én jobban szeretem a gyakorlati utasításokat. Csak mondják meg, mi nem tetszik, és majd javítom. Ne arról magyarázzanak, hogy húsz éves vagyok. Csak mondják meg, mi a jó, mi a rossz, és Gary nagyon gyakorlatias volt velem. A többieknek lehet, hogy több érzelmi útmutatásra van szüksége. És ő ezt meg tudja csinálni. Bárkivel képes együtt dolgozni. Megtalálja a hangot a fénytechnikussal is. Volt egy nagyon konkrét elképzelése és abból sosem engedett. Ami nagyon kemény, ha az ember filmet készít. De hogy őszinte legyek, a stúdió is csodálatos volt. Szóval Gary erős, zseniális, de mindenkit meghallgat. És művészileg nagyon szabad[elvű].

Azt mondtad, hogy a gyakorlati utasításokat kedveled. Ez olyasvalami, amit figyelembe veszel, amikor elvállalsz egy munkát?
Ez olyasvalami, amire mindig figyelek, amikor elolvasok egy forgatókönyvet. Mert lehet, hogy tetszik a forgatókönyv, de ha nem jó a rendező, akkor nem lesz jó az egész.

Van kedvenc jeleneted a filmben?
Igen, az a jelenet Stanley Tuccival, mielőtt elmennénk a viadalra. Egyrészt mert nagyon vidám jelenet, másrészt pedig mert Katniss itt jön rá, hogy ez egy játék, amit végig kell játszania, ha nyerni akar.

Nagy kihívás volt eljátszani azt, hogy Katniss is szerepel időnként abban az értelemben, hogy néha a kameráknak játszik?
Szerintem számára nagyon fontos, hogy ne tűnjön gyengének, amikor fut, vagy csinál valamit. De ez nekem nem volt kihívás. Túl bonyolult lett volna még ezen is agyalni.

Olyan gyakorlott színészekkel dolgozhattál együtt, mint  Elizabeth Banks, Woody Harrelson, Stanley Tucci, és Donald Sutherland. Volt valami, amit tőlük tanultál?
Mindig megpróbálok olyan lenni, mint a szivacs, és magamba szívni annyi mindent, amennyit csak lehetséges, amikor velük dolgozok.

Hogyan készültél fel érzelmileg a Rutával közös jeleneteidre?
Az borzasztó volt. Olvastam a könyvben, olvastam a forgatókönyvben, mindkettő borzasztó volt, aztán megismertem Amandlát. Az a jelenet pedig különösen nehéz volt, mert tudtam, ezt azt jelenti, hogy meghal a lány. Aztán együtt dolgozni vele - ha az ember megismeri őt - ő a legviccesebb, legédesebb teremtés. Csodálatos lány.
Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése