A Jennifer Lawrence ACCIÓN interjút Solona fordításában már olvashattátok, azonban azóta megjelent a másik két interjú angol átirata, ezek közül hozom most Nektek a Francis Lawrence-est. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a Josh Hutcherson félét is egészen biztosan olvashatjátok majd valamilyen formában :)
A Legenda vagyok és a Vizet az elefántnak rendezője Gary Rosstól vette át a vezetői széket, hogy megrendezze a Futótüzet, az Éhezők Viadala sorozat második darabját. Ebben láthatjuk majd, amint a hősnő, Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) Éhezők Viadala győzelme után végiglátogatja Panem különböző körzeteit, majd ismét visszakényszerítik a halálos küzdelembe.
Gary Ross rendezte az Éhezők Viadalát. Meglepődtél, amikor felhívtak, hogy vedd át a helyét ebben a második filmben?
Nagy rajongója voltam a könyveknek és az első filmnek. Az az igazság, hogy teljesen bepörögtem. Az a hívás nagyon meglepett, mert nem sokkal az után történt, hogy olvastam, hogy Gary visszadobta a munkát. Gyakorlatilag egy héttel később már behívtak megbeszélésre, és felajánlották a munkát. Ez elég elképesztő volt. Sőt, gyakorlatilag a Twitteren már téma volt, még mielőtt hivatalosan is megkerestek volna.
Mit gondolsz, mit láttak benned, hogy felajánlották ezt a munkát?
Szerettem volna beszélni néhány vezetővel (a gyártó és forgalmazó cégtől, a Lionsgate-től), hogy megtudjam mi áll igazából a háttérben, de elmondom, én mit gondolok. Szerintem tetszettek nekik a munkáim. Ugyanakkor látták, hogy képes vagyok olyan nagy kaliberű filmet készíteni, amelyben életszerű karakterek és valós érzelmek vannak. Látták, hogy tudok bánni a számítógépes hatásokkal és hogy tudok kezelni egy ilyen nagyságrendű projektet. Továbbá pedig egyrészről szabad voltam, másrészről pedig képes voltam mindent abban a tempóban csinálni, ahogyan szükség volt rá.
Mi az, amit te tettél hozzá ehhez az adaptációhoz?
Ami számomra a legfontosabb volt, hogy könyvű adaptáció készüljön. Hiszen a könyvnek készítjük el a filmváltozatát. Ennek ellenére mindig nehéz dolog egy könyvet filmvászonra adaptálni, különösen, ami a hosszát illeti, mégsem éreztem sosem, hogy fel kellene találnom a spanyolviaszt. Volt pár vizuális elem, amin bütykölni akartam kicsit. Sokszor láttuk a természetet az első filmben, én pedig személy szerint kicsit másképp ábrázolom a természetet. Különböző objektíveket használok különböző szintű intimitás ábrázolására. Emellett rájöttem, hogy a történet előrehaladásával egyre nagyobb lehetőségünk van arra, hogy feltárjuk ezt a világot. Szerettem volna látni a többi körzetet és egy kicsit többet megmutatni a Kapitóliumból.
Kinek az ötlete volt, hogy Philip Seymour Hoffmant is megszerezzétek a Futótűzhöz?
Az enyém. És azt kell, hogy mondjam, nem is volt nehéz meggyőzni, hogy vállalja el. Csak az volt a lényeg, hogy várnunk kellett egy kicsit, mert amikor felvetődött a neve, akkoriban épp az Ügynök halálában játszott a Broadway-n, és nagyon intenzív volt a szerepe abban a darabban. Nem örült volna, ha bármi mással zavarjuk, míg abban a munkában vesz részt. Így tehát várnunk kellett, amíg végez azzal, azután pedig szüksége volt néhány hétre, hogy leeresszen egy kicsit. Aztán pedig szüksége volt némi háttér információra, mert nem ismerte az Éhezők Viadala világát. Beszéltünk párszor röviden telefonon, majd nekiállt tanulmányozni a könyveket, és utána járt annak, mit gondolnak az emberek a sorozatról. Aztán beszélgettünk a karakteréről, és arról, merre tart. Ennyi volt, majd elfogadta a szerepet. Szerintem tetszett neki az alapanyag, a szerep és a karakter által bejárt út. Szimpatikusak voltak számára a szereplőtársak is, és az, hogy kikkel dolgozik majd együtt a jelenetek során. Szóval egyáltalán nem tartott sokáig, mire meggyőztük.
Mikor tudtad meg, hogy nem egy, hanem három filmet fogsz majd rendezni a sorozatban?
Akkor merült fel először, amikor a második rész előkészületeit végeztük. Működött a stúdióval a közös munka. Sokat dolgoztam a szerzővel (Suzanne Collins), hogy elkészítsük a forgatókönyvet, és a producerekkel is. Emellett nagyon jó volt a kapcsolatom a Lionsgate-tel és annak vezetőivel. Nagyszerűen kijöttem a szereplőkkel is. Ezért aztán az egyik producer felvetette az ötletet (hogy én rendezzem a maradék két filmet is), és elkezdtünk beszélni róla. Hivatalosan akkor írtam alá, amikor elkezdtük forgatni a Futótüzet.
Miért döntöttél úgy, hogy két részre vágod az utolsó könyvet?
Ez a döntés már azelőtt megszületett, hogy én képbe kerültem volna. Elkezdtek beszélni róla, és mondták Suzanne Collinsnak. Gondolkodott rajta egy darabig, majd végiggondolta, hol van a legfontosabb része a könyvnek, ahol szét lehetne szedni. Egy pillanat alatt teljesen egyetértettem. Van egy nagyon meghatározó, egyértelmű pont úgy a könyv felénél, ahol könnyedén ketté lehet szedni a könyvet, és két teljesen egyedülálló történetet létrehozni.
Mesélj nekünk a Suzanne Collins-szal való közös munkádról, és arról, mennyire kapcsolódott be a film gyártásával és forgatásával kapcsolatos munkálatokba.
Igazán jó kapcsolatot építettünk ki. Az egyik első dolog, amit tettem, amikor megkaptam a munkát, hogy New Yorkba repültem, hogy eltöltsek vele egy kis időt és beleássam magam az Éhezők Viadala világába. Egy kiadó kis tetőtéri lakásában találkoztunk, és három nap alatt meghatároztuk, milyen legyen a film szerkezete a könyvet kiindulási pontként felhasználva. Ezután együttműködtünk a forgatókönyvírókkal és a producerekkel. Szóval, ami a forgatókönyvet illet, nagyon szorosan együttműködtünk. Nem hinném, hogy ő az az ember, aki szívesen tölti egész napját egy film forgatásán, de néhányszor lejött, hogy meglátogasson minket Atlantában. Néha azért, hogy beszéljünk és elkezdjünk dolgozni az utolsó két filmen, néha pedig csak beugrott, hogy lássa, minden rendben zajlik-e. Fantasztikus ember és nagyszerű partner volt az egész folyamat során.
Mit gondolsz, miben rejlik az Éhezők Viadala sikere?
Suzanne előállt egy elképzeléssel, amelyben nagyon fontos szerepe és nagy súlya volt a történelemnek, és szerintem az emberek tudtak ezzel azonosulni. Tette ezt ahelyett, hogy előállt volna egy világgal kapcsolatos alapötlettel és ahhoz talált volna témát. Mindemellett egy nagyszerű karaktert hozott létre Katniss személyében. Egy olyan karaktert alkotott, akiben hiszünk. Katniss nem egy szuper hős. Ő egy teljesen valóságos lány. Döntései a valóságon alapulnak, olyan dolgokon, amelyekben hiszünk, például, hogy megvédi a húgát és azokat, akiket szeret, mindennek tetejében nem akarja vállalni a felelősséget, hogy részt vegyen a lázadásban. Nem akar hős lenni és nagyon valóságos hibákat követ el. Szerintem mindez általános érvényű karakterré teszi őt. És persze, ha olyasvalakit választunk a szerepre, mint Jennifer, akkor tökéletes kombinációt kapunk. És persze ott a többi szereplő is.
Egyre jobban bírom ezt a pasast, ezért örültem ennek az interjúnak és természetesen várom a Josh-sal való interjút is. :)
VálaszTörlésÉn is megszerettem Francist, jó cikk lett :)
VálaszTörlésVivi
Én is nagyon bírom a fickót, emberileg már most jobban, mint Gary-t. Mint rendezőt, az pár héten belül elválik, de szerintem úgy is, legalábbis a kiadott anyagok alapján. Néha már-már úgy érzem, hogy kár, hogy nem ő rendezte az első filmet. Tudom, hogy ezt még így erős kijelenteni, függőben is hagyom ezt a gondolatot, amit a film megnézése után vagy megerősítek, vagy elvetek :) Igaz, talán a filmiparban sincs "ha", mint pl. a sportban...
VálaszTörlés