2013. november 27., szerda

Donald Sutherland ScreenRant interjú

Azt hiszem, ez az interjú szintén olyan, ami nagy érdeklődésre adhat számot, hiszen Donald Sutherland nagyon elismert színész és talán azok is szívesen olvasnak róla, akik a fiatal generációt kevésbé kedvelik. Ráadásul Sutherland elég rég szólalt meg Éhezők Viadala témában, úgyhogy én különös örömmel készítem az anyagot. És bár tegező formában szoktam fordítani a cikkeket, még Francis Lawrence-t és Suzanne Collins-t is "letegeztem", de Donald-ot "magázni" fogom. Ha magyarul beszélhetnénk is így tennék. Ezért lesz így a fordítás. Gondolom, nem gond.


Valaki kérdezte már korábban, mit gondol Snow elnökről a filmben, és azt válaszolta, kedveli őt. Ez a titka annak, amikor az ember gonosz karaktert alakít, hogy meg kell ismernie, teljesen át kell látnia és meg kell értenie a fickót?
Én soha senkiről nem gondolom, hogy gazember. Azt gondolom róla, hogy egy zsarnok. Amikor megírtam azt a levelet Garynek (Gary Ross), hogy lássuk, el tudom-e majd játszani, Lenin és Sztálin példáját hoztam fel. Még Bashar al-Assadot említettem, hogy teljes legyen a lista. Azt mondtam, nem tudom, hogy Bashar közéjük illik-e, de ez négy éve volt - mostanra teljesen beleillik a sorba. De ezek olyan emberek, akik megtalálják a módját, hogy rendkívüli erővel és manipulációval gyakorolják hatalmukat. Mi is ezt tesszük itt az Egyesült Államokban, tudod. Egy olyan jó fickó is, mint Barack Obama pilóta nélküli repülőket küld Pakisztán fölé, és [amikor civilek halnak meg miatt] azt mondja, járulékos veszteségek, Jézusom, járulékos veszteségek. Biztos vagyok benne, hogy épkézláb ember számára ez nem lehet 'járulékos'.

Snow elnöknek vérzik a szája. Fehér rózsát tart magánál, hogy elfedje a vérszagot, amelyet áraszt, és ez is azért van, mert túlságosan ambiciózus. Negyven évvel korábban megmérgezte összes vetélytársát, hogy övé lehessen a hatalom. Hogy ne vádolhassák meg azzal, hogy ő intézte a gyilkosságokat, maga is ivott a méregből. Nem eleget ahhoz, hogy meghaljon, de ahhoz eleget, hogy a méreg bekerüljön a vérébe, így gyakorlatilag ő maga túlélő. Képes volt irányítani az országot, amikor egy része elszakadt tőle. És vaskézzel irányított. Kivégzett embereket, hogy így irányítsa a nemzetet. És jól csinálja. Ő nem gondolja rossz embernek magát. Azt hiszi, ez az egyetlen módja, hogy fenn maradjon a társadalom. És akár azt hisszük, hogy jó, akár azt, hogy rossz, ő nem hiszi rossznak magát. Ő szereti magát.



Vannak ezek a nagyszerű jelenetei, amelyekben szinte Jennifer Lawrence-hez hasonlít abban az értelemben legalábbis, hogy Snow-t az unokájával látjuk. Ettől ő emberibb lett Ön számára, még akkor is, ha olyan ember, aki valahol félrecsúszott?
Persze, bizonyos tekintetben. És egészen biztosan jó barát is, ha ilyen sokáig [bírja hatalmon]. Amikor Seneca Crane-nel beszélget a rózsakertes jelenetekben, amelyeket Gary írt az első filmhez, készített egy olyan jelenetet, amelyben Snow nagyon beszédes volt Crane-nel, mert az volt a terve, hogy Crane legyen majd az utódja, de ő elszúrta. Túl szentimentális volt. Rossz döntéseket hozott. Az ember nem hozhat rossz döntéseket, mert azok az életébe kerülhetnek. Snow számára Katniss tökéletes. Benne megvan minden, amit egy utódtól elvár az ember. És lehet, hogy sikert arat, és képes átállítani a lányt a másik oldalra, mert az nem akar a forradalom jelképe lenni. Mások akarják ezt. Snow elnök mást akar. Azokat az eszközöket használja fel, amelyeket ő ismer: a fenyegetést és a manipulációt. De mégis, ez olyan, mint egy sakkjátszma, ahol nincsen döntetlen. Valakinek a királya elbukik.


Mit gondol ezek a filmek hatással lehetnek az emberek politikai gondolkodásmódjára? Ön átélte ezen ország néhány viharos időszakát, amelyekre utalnak a filmek. Mit gondol ez manapság is megtörténhet, amikor olyan filmek vannak, mint az Éhezők Viadala?
Ezért is kértem, hogy szerepelhessek benne, mert éreztem, hogy ez egy ilyen film lesz. Úgy éreztem, ez egy újabb Az algíri csata lehet. 18 éves koromban délutánonként moziba jártam Torontoban. Volt egy úgynevezett  Loew’s Uptown nevű mozi a Yonge Street-en, ami gyakorlatilag két mozi volt egymás mellett. Ez olyan '55-ben lehetett, vagy '56-ban, de inkább '55-ben. És teljesen egyedül elmentem a moziba és csak úgy ültem ott. Ment egy film, amit egy olasz fickó [Federico Fellini] készített Országúton címmel, és olyan gyönyörű volt. Kijöttem, és meg akartam nézni egy másik filmet, úgyhogy csak bementem a szomszéd moziba. Meg se néztem a kiírást, hogy mi megy. Beültem és Kubrik A dicsőség ösvényei ment, és megváltoztatta az életemet. Megváltoztatta az életem. Lelkem, szívem és eszem minden kétsége egyesült és eggyé vált. Amikor kijöttem a moziból, felkaptam egy követ és a földhöz vágtam, annyira dühös voltam. Nem tartott sokáig, de politikai ambíciókat ébresztett bennem. Úgy értem, színész voltam, nem politikus vagy újságíró vagy olyan ember, aki tetteinek súlya van. De igen, azt gondolom, hogy a filmek képesek erre, és remélem, ez is képes rá.

A film üzenete szabadon értelmezhető függően attól, milyen szemszögből nézi az ember? Előfordulhat, hogy valaki a Tea Party tagjai közül leül megnézni a filmet és Snow elnököt mondjuk Obama elnökkel azonosítja?
Nem hiszem - vagyis értem már, mire gondol. Nos, a Tea Party nem fog Obamára diktátorként tekinteni, ők úgy néznek Obamára, mint a fekete fickó a Fehér házban. Ők így látják. Ez generálja az ő gyűlöletüket, tudja. Ők csak akkor mondják valakire, hogy "diktátor", ha tényleg úgy is gondolják. De ezt nehéz megértenem, mert én nem tudok így gondolkodni. Tudja, Ted Cruz okos fickó. Joe McCarthy, McCarthy szenátor szintén okos volt. Ők nagyon hasonlóak. De nem értem, hogy az emberek miért vállalják a kormányzást, ha nem a pénzért vagy a haszonért, ha igazából nem azért érzik fontosnak ezt, hogy segítsenek az embereknek.


Mit lát a fiatal színészekben és rendezőkben, akikkel manapság együtt dolgozik, hasonlítanak azokra az emberekre, akikkel a múltban együtt dolgozott vagy különböznek tőlük?
Nem látok belőlük olyan sokat, hogy őszinte legyek. Jennifer azonban, ő egy zseni. Futószalagon szállítja az igazságot. Csak úgy sugározza a karaktereket és az ember láthatja, milyen ártatlan ő igazából és hogyan szűri meg a megszerzett információkat. Nem manipulálja azokat. Nem számítgat. Nem tervez. Csak megtörténnek vele a dolgok. Úgy értem, mindez szándékos nála és őszinte, és ez így is látszik. Ezért van az, hogy mindenki azt mondja, "Hűűű", amikor [Jen] megmondja az őszintét. Azt mondta a minap "Filmet készíteni jobb, mint nyaralni", majd, hogy vicces legyen, gyorsan hozzátette, "feltéve, hogy jó a kaja a forgatáson." Olyan lány ő, akinek vág az esze.

De azzal kapcsolatban, hogy filmet forgatni jobb, mint nyaralni, azért igaz számára, mert ő így szabadul fel saját életének terheitől és elmerül a szépségnek, a kiválóságnak és az intuíciónak ebben a birodalmában. Az én iránta való csodálatom töretlen, hogy őszinte legyek. A lábai előtt heverek. Nagyon imádom őt. Átnézni az asztal felett, megfenyegetni és a szemébe nézni, igazi ínyencség volt.
Forrás: ScreenRant

12 megjegyzés:

  1. Hm...csak én érzem úgy hogy Donald nem szereti az amerikai politikát? Mert amit Obamáról mondott, hát nem tudom...jó oké, ebbe nem szeretnék belekezdeni, szóval:
    Annyira tetszik, hogy Ő, aki már elismert színész, leborul Jennifer lábai előtt. Ez annyira jó :) Az utolsó mondat pedig tökéletes zárás volt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd, én nem értek a politikához, és nem foglalkozok az amerikai politikával sem, de amit elmondott, az alapján teljesen jogos a felháborodása. Vagy Te szeretnél bárki számára járulékos veszteség lenni? :( Nyilván nem.

      Törlés
  2. Tetszik, hogy ő mindent ilyen igazin, tényszerűen lát, és, hogy ezt ki is fejezi. Komolyan beszél, legalábbis én mindig úgy érzem, hogy abban, amit mond igazság van. Szeretek tőle interjúkat olvasni, mert új, mások véleményétől sokban eltérő információkat, nézőpontokat láthatok. :) Bírom Donaldot, és nem egy elszállt valaki, hogy ' Én hűű, de nagy ember vagyok és mindenki más porszem hozzám képest! '

    VálaszTörlés
  3. ezek szerint ő kérte hogy szerepelhessen? nem megkeresés alapján bólintott rá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony.
      Itt van a cikk tavaly februárról, ahol benne van, hogy nem őt keresték meg, hanem ő kereste Gary Rosst. http://ehezokviadala.blogspot.hu/2012/02/stanley-tucci-es-donald-sutherland.html

      A levelét pedig a DVD megjelenés környékén 2012. augusztusnál találod, de könnyebb, ha a Donald Sutherland cimkére kattintasz és ott mész lefelé a fenti dátumig.

      Törlés
  4. Én talán még nem i olvastam vele interjút, de hűűű, le a kalappal, nagyon őszinte és egyenes ember, nagyon szimpatikus! Totálisan egyet értek vele, ami a politikát illeti! És a végén tényleg nagyon jópofa, ahogy dicsőíti Jent :)

    VálaszTörlés
  5. Miattam lett benne a cikk elején, hogy viztosan tetszeni fog azoknak akik a fiatal színészeket nem kedvelik? (Én voltam aki Liam Hesworthot megszóltam és te mondtad h Donath nem játszhatja el Galet!) Am igen Jennifer Lawrence hatalmas szinésznő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Részben miattad, de rossz szándék nem volt mögötte, nyugi :)
      Remélem, azért szívesen olvastál Donaldról!!

      Törlés
    2. Igen köszönöm jó volt olvasni, de hogy teljesen korrekt legyek Chris Hemsworthot viszont nagy kedvelem. A Thorban, a Hófehérben és a Hajszal a Győzelemért is nagyon jól alakított. Na őt tehetségesnek tartom!:)

      Törlés
    3. Na, ugye, hogy nem kell általánosítani :)
      Amúgy Christ is kedvelem én is!!

      Törlés
  6. hmm... ezt nem is tudtam, hogy ő kérte, hogy szerepelhessen, de gondolom kapva kaptak az alkalmon.. Azért Donald nagy színész..

    Egyébként, én nem tudom éppen miatta utálni Snowt. Ha ránézek Snowra én mindig egy jóságos télapót látok, nem pedig egy zsarnok vezetőt.

    Szóval, nagyon bírom Donaldot ;)

    VálaszTörlés
  7. Hű nagyon tetszett ez a cikk! Köszi Ancsi! :)

    VálaszTörlés