2014. október 3., péntek

Lorde az új Kiválasztott számáról

Bár már hétfőn megjelent Lorde új dala, amely az általa szerkesztett filmzenei társalbum húzószáma és egyben a film végefőcím dala is lesz, eddig azonban nemigen volt alkalmam, hogy lefordítsam nyilatkozatát a dallal kapcsolatban. Illetve Kroq oldalán találtam egy rádióinterjú átiratot, azt olvashatjátok most.


- Meg kell, hogy mondjam, amikor legutóbb beszéltünk, nem voltam a legjobb interjúalany. Olyan lehettem, mint egy nyűgös kamasz. Motyogtam, nagyon érthetetlen voltam. Akkor voltam életemben először itt, Amerikában és valami hihetetlenül álmos voltam.

Ha Lorde legutóbb álmos volt, amikor a The Kevin & Bean Show-ba látogatott, akkor most minden bizonnyal egyenesen kimerült. Az elmúlt év igazi forgószél volt a 17 éves énekesnő számára, aki nemrégiben ráadásul új feladatot vállalt: filmzenei társalbumot felügyel. Lorde maga is papírra vetette gondolatait és Yellow Flicker Beat címmel írt egy számot ő is az albumra.

- Alapvetően a filmhez írtam a dalt, nem korábbi szám átdolgozása volt. Újraolvastam a könyvet és meg akartam ragadni mindent, amit Katniss érez a filmben és azt a sok őrületet, ami zajlik körülötte. Az egyik dolog, ami a könyvben történt és igazi őrült fordulópontot jelentett számomra az az, amikor a legjobb barátja, Peeta megpróbálja megölni Katnisst. Átmosták az agyát és megpróbálja megfojtani a lányt. Úgy éreztem, valami helyrehozhatatlan történt, hogy olyan pontra értek el a karakterek, ahonnan nincs visszaút. Úgy éreztem, mintha az járt volna Katniss nevében, hogy "Oké, én most megyek és mindenkin bosszút állok. Az utolsó véremig harcolok. Nem tűröm, hogy ezt tegyék a barátaimmal és a családommal." Én is éreztetni akartam, milyen sötét és hátborzongató dolgok történnek.

- Furcsa, mert minden, amit a karakter ott érezhet és gondolhat, már meg lett fogalmazva korábban a könyvben. Az embernek nincs sok lehetősége és ez az én dalom lesz, nem másoké, szóval határozottan azt tartottam észben, hogy "Mit tenne Katniss?", de ő egy olyan hihetetlen karakter és olyan nagy élmény volt ez az egész. Keresve sem lehetett volna jobb karaktert találni, akinek a szemszögéből írhattam volna.

Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott, 1. rész filmzenei albumának felügyeletéről:
- Néhány hónappal ezelőtt kerestek meg, hogy vállaljam el az album felügyeletét, nekem pedig azt tartottam szem előtt, hogy "Ez nagy klassz meló, de egyben kőkemény is lesz." És ez pontosan így történt. Egy őrült folyamat volt, iszonyatosan intenzív.

- Az ember nem ad egy hétköznapi új-zélandi lány kezébe egy olyan lehetőséget, hogy készítsen egy filmzenei albumot egy nagyszabású filmhez. .. Ez nagyon klassz volt és nagyon örülök, hogy élhettem ezzel a lehetőséggel.

- Annyira feldob, hogy az embereket nem zavarja, hogy ekkora felelősséget kaptam és ez segít, hogy fejlődhessek. Nagyon sok különböző tapasztalattal gazdagodom, de nem kellene ilyen... tudod, ilyen boldognak lennem tőle. Annyira csodálatos, olyan szerencsés vagyok!
Forrás: Kroq

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése