2013. augusztus 8., csütörtök

Interjú Trish Summerville-lel a Futótűz jelmeztervezőjével

Trish Summerville-lel az Entertainment Weekly készített hosszú interjút, szóval ebből is csak részleteket hozok, cserébe viszont pont olyanokat, amelyek minket érintenek :)

Miután Christina Aguilera és Pink divattervezőjeként hírnevet szerzett magának, Summerville jelmeztervezésre váltott 1996-ban, olyan filmek asszisztenseként dolgozva, mint az Utánunk a tűzözön és David Fincher thrillere, a Játsz/ma. Az igazi áttörés 2011-ben jött el Summerville számára, amikor Fincher megbízta a Tetovált lány jelmeztervezési munkálatainak vezetésével - ez a munka vezetett ahhoz, hogy a svéd kiskereskedelmi lánc, a H&M megbízza azzal, hogy olyan ruhakollekciót hozzon létre, amely Lisbeth Salander hősnő megjelenésére emlékeztet. 


Legutóbb Summerville állította össze a Showtime új sorozata, a Ray Donovan jelmezeit, és átvette a csúcsdivat-alapú jelmezek tervezését az Éhezők Viadala: Futótűz című filmben. Az EW arról beszélgetett a divattervezővel, hogy honnan származnak inspirációi, melyik a kedvenc Futótűz jelmeze és hogy hogyan indult be karrierje. 

Hogyan telt számodra az elmúlt másfél év?
Egy kicsit hektikusan. Azt hiszem, akkortájt végeztem a Tetovált lánnyal, amelynek munkálataiban elejétől a végéig részt vettem - beleértve a H&M számára készült kollekciót is - ami szintén majdnem 18 hónap volt, és onnantól kezdve a Showtime csatorna Ray Donovan című sorozatának bevezető epizódján dolgoztunk, amit én is csak nemrégiben láttam. Volt egy bemutató vetítés és a hivatalos premier, nagyszerű volt. Minden remekül néz ki. Nagyon izgatott vagyok. Ezután pedig jött is a Futótűz. Nagyon klassz volt, bár rengeteg munkával járt, de én szeretek dolgozni, szóval ez nagyon jó volt. Olyan volt, mint a forgószél és nagyon-nagyon szerencsésnek mondhatom magam, mert az utolsó néhány munka, amiben részt vettem, még ha olykor nagy kihívást jelentett is, úgy éreztem, igazán jól sikerült, és nagyszerű emberekkel dolgozhattam együtt. Különösen, ha együtt nézzük az összes rendezőt és színészt.


[...]

Mi volt a legutóbbi jelmezed, amit terveztél?
A legutóbbi, amit terveztem, szerintem a Futótűzben volt, ahol néhány jelmez igen nagy hatású, nagyon színes, szóval igazán szórakoztató volt, mert egy másik világba kalauzolt, ami nem feltétlenül az én esztétikai ízlésemet tükrözi. Én egy kicsit a tompább, fakóbb, telítetlenebb árnyalatokat kedvelem... és nagyszerű volt, mert arra késztetett, hogy nagy fordulatszámon pörögjön az agyam, hogy teljesen más módon gondolkodjak, mert ez elég fontos munka volt. Valamennyire futurisztikus, de nem minden szinten sci-fi. Nagyon merész és igazán színes és elég extravagáns is helyenként, aztán pedig komolyra vált. Megpróbáltam belevinni egy kis sötétséget is, egy olyan világot látunk majd, amit már a könyvben megteremtettek. Az ember szeretné kifejezni tiszteletét az íróval szemben, a rajongótáborral szemben, de azt is ki kell találni, mi az, ami működik vizuálisan és mi az, amit hozzá lehet tenni. [Ráadásul] én a film második részében vállaltam szerepet, szóval voltak bizonyos dolgok, amiket tiszteletben kellett tartani az első rész karakterei kapcsán, ugyanakkor azt is megmutatni, hogy nőnek és változnak az események.

Összeállítás: TheHob
Szerettem a Békeőrök egyenruháit, amiket én csináltam. Az volt a célom, hogy még fenyegetőbbnek tűnjenek, egy kicsit rovar-szerűnek. Sokat merítettem a különböző projektek során összeállított inspirációs tábláimból, a természetből, az állatokból és a rovarokból. Egyszerűen úgy gondolom, sokkal több van bennük, körvonalak és színek. A színek csodálatosak, ha az ember megnézi a rovarok világát, az állatokét és a természetet. Fel akartam ezeket a Békeőröket... az első film után úgy éreztem, fel kell őket turbózni egy kicsit, főleg amiatt, ami zajlik a második filmben, amikor elkezdődik a lázadás. Úgy éreztem, meg kell mutatnunk az átmenetet, hogy a Kapitólium beveti erejét és sokkal ijesztőbb és félelmetesebb. Ezért aztán inkább ilyen imádkozó sáska figurára hasonlító megjelenést készítettem nekik.

Mesélnél arról, mi minden található az inspirációs tábládon és hogyan segíti ez a munkádat?
Minden egyes munkához új táblát készítek. [Az inspirációs tábla egyfajta kollázs, amely különböző mintákat, anyagokat, színeket, hangulatokat, ... tartalmaz] A Futótűzhöz például 30, 40, 60 inspirációs táblánk is volt, mert minden egyes körzethez és minden karakterhez másikat készítettem.
Forrás: EW

Bár nem akartam teljesen lefordítani az utolsó kérdést, amely Trish jövőbeli terveire vonatkozott, de nem említette, hogy folytatja-e a munkát az Éhezők Viadalánál, pedig ott szerintem nagyban zajlanak az előkészületi munkálatok, aktuális lenne a dolog...

Amúgy van egy képünk az EW nyomtatott változatából is, amely a jelmeztervezővel foglalkozik, bár nem tudom pontosan, hogy a két anyag mennyire kapcsolódik össze. Mindenesetre ez utóbbit csak beszúrom, nem fordítom, de szerintem itt úgyis leginkább a képi anyag a lényeg:

Forrás: HungerGamesTrilogy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése