2016. április 4., hétfő

Glenn Hetrick A Kiválasztott filmek sminkjeiről

Több cikkem is van A Kiválasztott, 2. részének fő sminkeseivel, Glenn Hetrick-kel, Ve Neill-lel és Nikoletta Skarlatos-szal. Remélem, elég érdekesnek tartjátok őket, hogy ne csak a képeket nézegessétek meg belőle, habár azok is elég durvák, ezt megígérhetem. Ezúttal a MakeUpMag cikke kerül terítékre, amely szinte szó szerint idézi Glenn Hetricket, aki arról mesél, hogyan készítették el a Kiválasztott filmek sminkjeit.

Ve Neill sminkessel együtt küzdöttünk meg Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 1. és 2. részének sminkjeiért, ami Los Angelesben elég hosszú munkának számított. De micsoda munka is volt! Rögtön a forgatás első hetében egy olyan jelenetsort forgattunk, amelyben robbantások törölték el a föld színéről az egyik körzetet. Az Alchemy Studio több száz doboznyi sérülést, égési sebet és egyéb műsebesüléseket gyártott le ezen felvételekhez, aminek hatására több ezerre ugrott az általunk az Éhezők Viadala filmekben használt műsérülések száma.


Már csak ezeket szétválogatni is hatalmas munka volt. Létrehoztuk, alakítottuk, festettük és előkészítettük ezeket a darabokat, majd hozzárendeltük a karakterek számát, - akikre használni akartuk ezeket - az egyes csomagokhoz. Minden egyes csomag tartalmát hatalmas habszivacs táblákra tűztük fel, mielőtt Atlantába szállítottuk volna ezeket a táblákat, ahol Ve Neill és Nikoletta Skarlatos vezető sminkesek egy kisebb seregnyi atlantai és Los Angeles-i sminkes szakembert irányítottak.




Eközben rengeteg égési és egyéb súlyos sérüléseket közelképeken is mutattak. Az első filmben ezeket a sérüléseket Dave Dupuis és Conor McCullagh készítették el, most pedig visszatértek, hogy segítsenek kezelni az utolsó két film forgatásának nagy mennyiségű sminkjét is. Közben létrehoztunk, több, mint 200 megégett és egyéb súlyos sérüléseket szenvedett holttestet is, amelyek a háttérben láthatóak és néhány szilikonból készült egyéb sérülést is az akciójelenetekben megsérült főbb szereplők számára.

Voltak olyan főbb szereplőink is, akik szintén igényes sminket viseltek minden egyes forgatási napjukon. A Natalie Dormer által alakított Cressida testének egyik oldalát ujjbegytől fejtetőig bonyolult tetoválások borították. Ezekből több száz készletet készítettünk. Az előkészületi szakaszban egy több elemből álló tetoválás készletet kellett létrehoznunk, amely jól fog mutatni Natalie-n, anélkül, hogy ő élőben megjelent volna nálunk. Az Evan Ross által életre keltett Messallának olyan sok piercingje és test alatt viselt ékszere volt, hogy minden egyes forgatási napon műfület kellett viselnie. 

Az egész sorozatban - de mondhatnám, hogy életem során - legnagyobb kedvencem Tigris volt! Ve és én már azelőtt leültünk beszélgetni Eugenie Bonduranttal, hogy egyáltalán nekiláttunk volna a munkának. Először az Alchemy egyik szakembere, Neville Page készített néhány kezdeti vázlatot és tervet. Eközben Ve Atlantában forgatott, szóval kreatív megbeszéléseinket telefonon kellett intéznünk, miközben ő a forgatáson, én pedig a műhelyben voltam. Neville azonnal egy nagyszerű megközelítést dolgozott ki, amelyet Ve megmutatott Francis Lawrence rendezőnek. Néhány további megbeszélés és megjegyzés után még beiktattunk néhány csavart, majd a tetoválások mintájának megszerkesztésével folytattuk.

Mindezen közben a zord időjárási körülmények borították a forgatási menetrendünket, így közel hat héttel korábban kellett Tigrisnek forgatnia, mint ahogyan arra számítottunk. Azonnal elkezdtük legyártani a hatalmas tetoválás készleteket, amelyek a karjait, mellkasát, nyakát és hátának felső részét borították. A Tigris felsőtestét borító maszkot Mike O’Brien vezető szobrász készítette el, majd miután Francis és Ve végeztek, elkezdtünk dolgozni a mintákon. Ez macerás volt, mert én hajthatatlan voltam az ügyben, hogy egy rég letűnt törzs által használt mintázatot használjunk, hogy valóban egyediek és lenyűgözőek legyen Tigris tetoválásai. A lemosható tetoválásokat rátettük a felsőtestet formázó mintára és megkértük az Alchemy egy másik szobrászát, Hiroshi Katigirit hogy készítse el az arcon lévő tetoválások gondos faragványát.

Forrás: Eugenie Bondurant Instagram

Hogy elkészítsük az arcon lévő tetoválásokat, papírra nyomtattunk mintákat a testre illesztendő forma alapján, majd beszkenneltük. Amikor aztán még digitálisan módosítottunk a tetoválásokon, betettük őket Photoshopba és ott javítottunk még rajtuk. Van egy halom ecsetem és szűrőm, amelyeket használni szoktam a tetoválások előállításához. Ezek a tetoválás tintaszínét finomítják, illetve kitöltik azokat a pontokat, ahol a tinta nem tűnik elég telítettnek. Az én testem tele van tetoválásokkal, úgyhogy elég hiteles referenciáim vannak, amikor ilyen szállítható műtetoválásokat készítünk. Mindig törekszem rá, hogy a tintaszín olyan legyen, mintha valóban a bőrben lenne: utálom, amikor ezek a műtetoválások azt a hatást keltik, mintha rajzolva lennének a színész bőrére.

Amikor megvolt a próbák napja, azzal igyekeztünk felgyorsítani a minták elkészítésének folyamatát, hogy naponta 2-3 Alchemy munkatárs is dolgozott a folyamaton. Amikor megkaptuk a testet és az arcot borító szilikon formákat, ki kellett találnunk, hogyan tehetnénk rá legszebben az arcon lévő tetoválásokat az előre elkészített, erre szolgáló mélyedésekbe. Ezáltal teljesen életszerű látszata lett a műtetoválásoknak, szemben azzal, mintha minden egyes darabot egyenként festettünk volna rá. Amikor a bőrszín festésének háromnegyedével elkészültem, Erin Draney ráillesztette a tetoválásokat a formára. Ezek után befejeztem a festést, de úgy, hogy a végén egy kevés áttetsző bőrtónust még felvittem a tetovált részekre is, hogy még inkább úgy látszódjon, mintha a tetoválás a bőrben lenne.

A fém bajuszhoz többféle anyagot kipróbáltunk, míg végül a Iwata Custom Micron Airbrush festékszóró berendezés tisztító pálcikáit ültettük be a szilikon arcforma orr környéki részeibe, ami klassz testékszer jelleget keltett. Azért döntöttem emellett a megközelítés mellett, mert fontosnak éreztem, hogy lássuk, ha úgy gondolja, ezeket a bajszokat éjszakára kicsavarozza és eltávolítja. Szeretem az apró részleteket, amelyek praktikussá teszik a terveket.

Tigris - a végeredmény

Amint végeztem a festéssel, már az Atlantába tartó gépen ültem. Már aznap el kellett készítünk Tigris sminkjét egy kamerapróba céljából és másnap Euginie Bondurantnak már forgatnia is kellett. Azzal kezdtük, hogy feltettük az eltávolítható tetoválásokat a felkarra, nyakra, mellkasra, hátra, majd az arcforma és a műfülek következtek. Végül a bajszokat, a kontaktlencsét és a fogakat helyeztük fel. Aztán elkészítették a frizurát és a színésznő felvette a jelmezeit is - mind a sminkes, mind pedig a jelmeztervező gárda rengeteget tett ezen karakter sikeréért!

Ezek a filmek segítenek az embernek kitolni a határait, de a végén úgy is érezzük, minden egyes őrült óra küzdelem megérte. Sőt, valójában az egész sorozat a műsérülések, a 3D-s tervek és nyomtatás új birodalmába vezetett minket. A négy film elkészítése során kibővítettük, sőt át is neveztük eredetileg Optic Nerve nevű stúdiónkat, amelyet most Alchemy Stúdiónak nevezünk.
Forrás: MakeUpMag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése