2015. augusztus 25., kedd

Frissítve: Kiválasztott 2. rész cikk a FILMINK-ből

UPDATE: A FILMINK időközben a LifeInDistrict13 rendelkezésére bocsátotta a magazin digitális kiadásában található teljes cikket, így én is lefordítom a kihagyott részeket. Az EW-s cikkel ellentétben most nem újként teszem ki (ott kicsit változott a cikk jellege is), hanem az eredetit bővítem, de kiemelem kékkel az utólag hozzátett részeket. Én tökre örülök, hogy többet is olvashatunk :)






Mióta az Éhezők Viadala sorozat elindult, ezek a filmek - a 2012-es Éhezők Viadala, a 2013-ban megjelent Éhezők Viadala: Futótűz, a 2014-ben bemutatott Éhezők Viadala: A Kiválasztott 1. rész és most az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 2. rész - sokkal nagyobbak lettek, mint egyszerű filmek a sorozat hű rajongói számára. A Suzanne Collins rendkívüli népszerűségnek örvendő könyvein alapuló sorozat a remény, a szabad akarat üzenetét hozza, kiáll a tisztesség és egyenlőség mellett az elnyomás ellen és ezen rémítő disztópikus világ segítségével tükröt állít a sajátunk elé. Az íjászkodásban tehetséges hősnő időközben fiatal lányok példaképe lett belső erejének, küzdőképességének és önuralmának köszönhetően.


Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 2. részében a Jennifer Lawrence által alakított Katniss Everdeen és hasonló gondolkodású társai végül eljutnak a gonosz és kétszínű Snow elnökig, akit Donald Sutherland kelt életre. Az előző film földalatti történései és előkészületei után Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 2. részében végre a Kapitólium is össztűz alá kerül, drámai és akciódús befejezése elé nézhetünk a már eddig is izgalmas sorozatnak.
- Ami a látványvilágot illeti, az utolsó két filmben tényleg kitárul a világ. - mondta Francis Lawrence rendező a FilmInk-nek. - Az utolsó két film más, mint a történet többi része, hiszen itt már nincs Éhezők Viadala, nem utazunk a Kapitóliumba a kiképzésre. Ezekben a filmekben időnk nagy részét egy új helyen, a 13. körzetben töltjük, ami egy teljesen új tervezés, új díszletekkel. Az új környezet új látványvilágot követelt.
Ezen környezetek megalkotása elég komoly kihívást okozott Francis Lawrence-nek, aki korábban számtalan videoklipet rendezett és ő volt a Vizet az Elefántnak!, a Legenda vagyok és a Constantine - A démonvadász című filmek rendezője is.
- Túl kell járnunk a lesifotósok eszén - sóhajt fel a rendező. - Ha az ember egy ablakokkal rendelkező épületben forgat, egy órán belül fenn vannak róla képek az Instagramon, Twitteren, meg ilyen Vine videókat is készítenek rólunk forgatás közben. Őrület! Manapság már nem lehet titokban dolgozni és még csak tenni sem tudunk ellene. Ha pedig nyilvános helyen forgat az ember, nem mondjuk egy zárt hangárban, még kevésbé tudunk mit tenni.


Liam Hemsworth a sorozat hatásairól beszélt:
- A forgatás során Francis Lawrence mutatott nekünk egy Thaiföldön készült képet, ahol az emberek a Fecsegőposzátának szóló tisztelgést mutatták a kezükkel, amikor katonai puccsot hajtottak végre a kormányzat ellen. [ITT egy magyar nyelvű cikk és benne képek, ha valaki lemaradt volna tavaly] - mondta Liam Hemsworth a FilmInknek. - Megdöbbentő volt - ez valóság volt, a jelképet a való életben használták, emberek csoportja gyűlt össze és állt ki mellette. Csodálatos látni, hogy a filmnek mekkora hatása van az egész világra.



Jennifer Lawrence mára Hollywood legnagyobb női szupersztárjává vált, így magánélete mikroszkóp alatt, ám ez a színésznőn nem látszik.
- Semmit sem változott - mondta Elizabeth Banks, aki az élénk, sokszínű Effie Trinket szerepét alakítja az összes Éhezők Viadala filmben. - Persze azóta gazdagabb. Sokkal több pénze van! De ezt meg nem mondaná senki. Tényleg nagyon aranyos, nem jár Lamborghini-vel meg ilyenek. Hacsak nem vett az utóbbi időben egy Lamborghini-t, nem tudom. De Jen tényleg nagyon szerény. Nagyon szereti a családját, vicces és lökött. Fiatal, de a munkamorálja nagyszerű, mindig ott van, ahol lennie kell. 
Ebben minden Éhezők Viadala szereplőtársa egyetért. Lawrence Oscar-díjas társnője, Julianne Moore, akit Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 1. részében láthattunk először Alma Coin, a lázadás vezetője szerepében, szintén csak dicsérni tudta a színésznőt.
- Jen hihetetlenül kedves, aranyos és nagylelkű. - mondta a színésznő a FilmInknek. - Most 24 éves, de amikor belekezdett a sorozatba, még alig volt 20. Aranyos, hogy egy ilyen fiatal lánynak ilyen stílusa van.


Liam Hemsworth - aki Gale Hawthorne, Katniss lázadótársa és szerelmese szerepét alakítja a sorozatban - hozzáteszi:
- Jen mindig is nyitott könyv volt. Ami a szívén, az a száján. Kezdetben is ilyen volt és most is ilyen. Egyáltalán nem változott. 
Jennifer Lawrence nem is látja, mi oka lett volna a változásra:
- Miért változtam volna meg? Szerencsés vagyok, hogy szerepelhettem ezekben a filmekben és remélhetőleg mindent megtettem, hogy ne legyek béna és befejezzem a sorozatot és szerintem nagyszerűen sikerültek a filmek. - mondta a színésznő a FilmInknek. - De nem érzem úgy, hogy jogom volna kisajátítani ezt a sikert; úgy érzem magam, mint egy utas egy jól sikerült utazáson. Ha ez az út befejeződik, készen állok rá, hogy visszatérjek ugyanoda, ahol voltam, mielőtt aláírtam volna az Éhezők Viadalára és független filmeket készítsek. Minden gond nélkül eltűnök, ha az emberek azt akarják.


Az egész stábnak nehéz búcsút mondania az Éhezők Viadalának.
- Hiányozni fognak azok a kapcsolatok, amelyeket kialakítottunk - mondta Liam Hemsworth a FilmInk-nek. - A stábtagok nagyjából ugyanazok voltak a legelejétől kezdve, és sokakkal kerültem egészen közeli viszonyba. Amikor Berlinben forgattunk, Jenniferrel csak ültünk egymás mellett és egészen elérzékenyültünk a tudattól, hogy lassan véget ér ez az egész és a továbbiakban már nem fogunk olyan sok időt tölteni ezekkel az emberekkel. Szerintem mindannyiunknak ez fog hiányozni a legjobban. Jenniferrel és Josh-sal együtt éltük át életünk legfontosabb eseményeit. Nagyon szoros kötődés alakult ki közöttünk annak köszönhetően, hogy ezeket a dolgokat együtt csináltuk végig. Lehet, hogy hosszú időn keresztül nem tudunk majd beszélni egymással, de tudjuk, milyen fontosak vagyunk egymás számára és hogy milyen fontos a barátságunk.

Milyen volt az utolsó forgatási nap? 
- Egyrészt hatalmas megkönnyebbülést jelentett, ugyanakkor tényleg nagyon elszomorodtunk - válaszolta Francis Lawrence. - Olyan volt, mint egy utolsó nap az iskolában vagy ilyesmi, amikor az ember körül ott vannak ezek a jó barátok, akikkel rengeteg időt töltött el együtt nagyon sok munkával, mindenki fogadkozik, hogy majd milyen sokat fogunk találkozni és közben tudod, hogy ez nem igazán így fog történni... szóval szomorú. Olyan furcsa, amikor visszatekintek az első filmre, amit még nem én forgattam, mindenki olyan fiatalnak látszik. Én másfél évvel azután kaptam meg őket, hogy leforgatták az első filmet, addigra már kicsit idősebbek lettek. De még az alatt az idő alatt is rengeteget értek, amikor én foglalkoztam velük, felnőttebbek lettek, ami pont jól illeszkedett a történethez, hiszen a karakterek is fokozatosan lettek egyre érettebbek. Ezt érdekes látni. 
Vajon a rendező is változott?
- Hát, határozottan sok hajam kihullott ez idő alatt, az biztos. - mondta nevetve.


Amikor a FilmInk elárulta Francis Lawrence-nek, hogy Jennifer Lawrence utalást tett rá, hogy a rendező elsírta magát, amikor az egésznek vége lett, a Francis Lawrence jót nevetett.
- Valóban így történt. - mosolygott. - Tényleg ezt mondta? Igen, sírtam, ami azért volt furcsa, mert addigra azt hittem, túl vagyok rajta. Korábban már sírdogáltam magamban a nap során, de azt hittem, ennyi. Amikor aztán Guy Micheletti, az asszisztensünk [aki tudja, mi a 'key grip" magyar megfelelője, súgja meg!] - egy nagydarab dél-afrikai fickó - közvetlenül a vége előtt, mielőtt pezsgőt bontottunk volna, mielőtt elmondtam azt a bizonyos záróbeszédet, odajött hozzám és könnyek áztatták az arcát. Na, ettől teljesen kész lettem. Az a fickó erős volt, kemény, mint a kőszikla, és zokogott akár egy gyermek. Hát nem csoda, hogy én is kikészültem.

Hogy mit érez Francis Lawrence annak kapcsán, hogy egy olyan alapvető jelentőségű filmsorozat részese lehet, amely hosszú évekig meghatározza majd jövőt?
Izgalmas, de ugyanakkor nyomasztó is, hiszen az ember olyan jól akarja megcsinálni ezeket a filmeket, amennyire csak lehetséges.

Mit érzett Jennifer Lawrence, amikor leforgatta utolsó jelenetét az Éhezők Viadala sorozatban?
- Ó, istenem, borzalmas volt - mondta a színésznő - Tényleg sírtunk, majd Josh, Liam és én vagy három órán keresztül öleltük egymást. Tényleg szomorú pillanat volt. De megtartottam a vadászkabátomat, azt a bőrdzsekit, és most azon dolgozom, hogy megkaphassam az íjamat is. - nevetett. - Nem örülök, hogy vége. Befejeztük, de nem érzem, hogy vége lenne. Szeretek ezen filmeken dolgozni. Szomorú vagyok, hogy nem térnek már vissza. Ami pedig a színészetet illeti, nem is tudnék mást csinálni. Ez segít, hogy megőrizzem a józan eszemet. Ez az egyetlen dolog, amihez értek és nagyon el lennék keseredve, ha nem csinálhatnám. Szóval bármi is jön a színészettel - mégha rossz dolgok is - vállalom, egyszerűen ez a sorsom, nem tudok nem színészkedni.
Forrás: FilmInk via LifeInDistrict13

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése