A Cressidát alakító színésznőről ugyan sokat olvashattunk már, itt a promóidőszak végén két újabb interjú is megjelent tőle, amelyből azokat a részleteket igyekszek kimazsolázni, amiről még kevésbé beszélt.
Hogyan választottak ki Cressida szerepére?
Hatalmas rajongója volt az első filmnek, bár nem olvastam a könyveket, de felhívtak a szereppel kapcsolatban, én pedig készítettem otthon egy meghallgatási kazettát, amelyben szorosan hátrakötöttem a hajam lófarokba és elküldtem Francis-nek. Aztán visszahívtak, hogy "Tetszettél nekik. Szeretnék tudni, hajlandó-e lennél arra, hogy leborotváltasd az egész fejedet." Vettem egy mély levegőt, és így válaszoltam: "Hogy szerepelhessek Az Éhezők Viadalában, igen." De aztán megnyugodtam egy kicsit, mert beszélgettünk Francis-szel és arra a megállapodásra jutottunk, hogy csak a fél fejemet fogjuk leborotválni.
Az Éhezők Viadala világa azért üdítő, mert nem olyan férfiközpontú. Nő a főhős Katniss személyében és a 13. körzetnek is női elnöke van, akit Julianne Moore alakít.
A lakosság több, mint fele nő. Ez azon kevés filmek egyike, amely minket is képvisel. Nekünk a szakmában nem a "Hajrá csajok! Lengessük a zászlót!" a célunk. Oda szeretnék eljutni, hogy a nem lényegtelen legyen és a személyiség, a történet legyen a lényeg. A Kiválasztott 1. részében azt szerettem, hogy Coin elnök és Cressida akár férfiak is lehetnének, a Csillagok közöttben is Anne Hathaway vagy Jessica Chastain szerepét is férfi alakította volna sok évvel ezelőtt. Örülök, hogy végre a mozifilmek is eljutnak oda, ami a TV-re már jellemző, hogy összetett női karakterek bilincselik le a közönséget ugyanúgy, mint a férfiak. Én a szó valódi értelmében vett feminista vagyok. Az egyenlőség a lényeg.
Forrás: Dailybeast
A Yahoo cikke ugyan a sokat taglalt frizurát emeli ki, de én nem azokat a részleteket hoztam, hanem azt, milyen volt színészként rendezőt alakítania Dormernek. Erről még korábban nem beszélt, és érdekes, amiket elmesél.
Láttam a filmet tegnap este.
És tetszett?
Igen... De mi lenne, ha azt mondtam volna, hogy nem?
Az igazán érdekelt volna, hogy miért.
Mindig is kíváncsi voltam, mi lenne, ha valaki azt mondaná, hogy "Nem."
Néhányan azt mondják, "Nem értem, miért kellett két részre szedni." Mire én, "Na, akkor hadd mondjam el, miért kellett két részre szedni." Szóval ha valami hasonló meglátásod van, akkor örömmel meghallgatom.
Megmondták Neked, miért szedték szét két részre?
Nem volt ez számukra sem könnyű döntés. Francis [Lawrence rendező] nagyon szépen ki tudja fejteni, hogy számára rendezőként azért volt fontos, hogy két filmet készíthessen, mert így el tudja különíteni a témákat. Mert ha az ember ismeri a könyvet, tudja, hogy a komolyabb akciók a második részben vannak, ehhez viszont nagy szükség van a 13. körzet bemutatására, Coin elnök származásának bemutatására, és szegény Katnissnek is meg kell, hogy legyen a megfelelő ideje a poszttraumatikus stresszére.
Rendezőt alakítasz ebben a filmben. Egy rendezővel [Anthony Byrne] jársz jegyben, és olyan nagyságokkal dolgoztál együtt, mint Ron Howard [Hajsza a győzelemért] és Ridley Scott [A Jogász]. Kitől szereztél inspirációt?
Itt kicsit másról van szó, mert Cressida dokumentumfilmes, szóval kicsit olyan, mint egy kiküldött újságíró. Majdnem ahhoz áll közelebb, ami a Te munkád. Szóval újságíróként/filmesként az a célja, hogy elkapja a pillanatot, hogy közvetítse az üzenetet. Egyfajta szerkesztői munkát is végez, és ebben az esetben történetesen úgy végzi a szerkesztést, hogy az az ő személyes politikai meggyőződésének megfelelő legyen.
Sok híradót nézek mostanában, mindig is sokat néztem. Sok rádiót hallgatok, és az aktuális eseményekről rengeteg felvételt is megnéztem, Mindig is követtem a híreket. Amikor az ember színészként a világ különböző tájain különböző városokban jár, érdekes dolog, amikor bekapcsolja a TV-t, és rájön, mennyire más a nyugati média.
Volt tehát valaki, akinek a rendezői munkáját próbáltad követni, amikor színésznőként instruáltad Katnisst?
Sok rendezővel dolgoztam már együtt. Ez volt az én ódám mindannyiukhoz, akikkel valaha dolgoztam. Nagyon nagyra tartom a rendezőket. Mind nagyon nyugodt, türelmes emberek, akiknek nehéz munkájuk van, hiszen életre kell kelteniük egy elképzelést. És Francis nagyon rendes volt, mert odajött hozzám a forgatáson és mondta, hogy improvizáljak nyugodtan. Azt mondta, "Ne ragaszkodj a forgatókönyvköz. Nyugodtan küldd az operatőrödet jobbra, nyugodtan szakítsd félbe Katnisst a szövege alatt." Az embernek szüksége van az önállóságra, hogy rendezőként érezze, hogy az ő kezében van az irányítás, ahogyan Francis esetében is.
Szóval rendeztél a jeleneten belül.
Igen, bizonyos kereteken belül. El kellett jutnunk a jelenet végére és át kellett adnunk, ami le volt írva a papírra. Sokat figyeltem Francist, hogyan beszél az operatőreivel. Gyakran odamentem az operatőrökhöz, és megkértem őket, hogy "Magyarázzátok már el, hogy miért éppen ez a szög megfelelő vagy miért épp innen veszitek fel a jelenetet." Igazi szakemberek között voltam.
Francis tehát irányított, hogy hogyan irányítsd Katnisst.
Igen és arra is odafigyeltem, hogy ő hogyan viszonyul a saját operatőr stábjához, hogy én is így beszélhessek az én stábommal. És ezek közül néhány dolog tényleg bele is került a filmbe. De van néhány szabadabb pillanat is.
Amikor láttad a kész filmet, volt valamikor is olyan érzésed, hogy "Hisz ezt én rendeztem."?
Igen, amikor a 12. körzetben leszállunk a légpárnásról, és mondom Jennek, hogy itt és itt legyen az első felvétel. Ez mind improvizáció.
Szóval filmet készítettél a filmen belül.
Nos, mondhatjuk. De ez legalább egy kis életszerűséget sugall. De jó, hogy ezek közül néhány belekerült a kész filmbe.
Egy ilyen nagy produkcióban egy apró szabadság is jó érzés lehet.
Igen, és az is, amikor az ember úgy mondja egy hollywood-i film forgatásán, hogy "Felvétel!", hogy igazából nem is ő az, akinek ezt mondania kellene.
Forrás: Yahoo Movies
Hogyan választottak ki Cressida szerepére?
Hatalmas rajongója volt az első filmnek, bár nem olvastam a könyveket, de felhívtak a szereppel kapcsolatban, én pedig készítettem otthon egy meghallgatási kazettát, amelyben szorosan hátrakötöttem a hajam lófarokba és elküldtem Francis-nek. Aztán visszahívtak, hogy "Tetszettél nekik. Szeretnék tudni, hajlandó-e lennél arra, hogy leborotváltasd az egész fejedet." Vettem egy mély levegőt, és így válaszoltam: "Hogy szerepelhessek Az Éhezők Viadalában, igen." De aztán megnyugodtam egy kicsit, mert beszélgettünk Francis-szel és arra a megállapodásra jutottunk, hogy csak a fél fejemet fogjuk leborotválni.
Az Éhezők Viadala világa azért üdítő, mert nem olyan férfiközpontú. Nő a főhős Katniss személyében és a 13. körzetnek is női elnöke van, akit Julianne Moore alakít.
A lakosság több, mint fele nő. Ez azon kevés filmek egyike, amely minket is képvisel. Nekünk a szakmában nem a "Hajrá csajok! Lengessük a zászlót!" a célunk. Oda szeretnék eljutni, hogy a nem lényegtelen legyen és a személyiség, a történet legyen a lényeg. A Kiválasztott 1. részében azt szerettem, hogy Coin elnök és Cressida akár férfiak is lehetnének, a Csillagok közöttben is Anne Hathaway vagy Jessica Chastain szerepét is férfi alakította volna sok évvel ezelőtt. Örülök, hogy végre a mozifilmek is eljutnak oda, ami a TV-re már jellemző, hogy összetett női karakterek bilincselik le a közönséget ugyanúgy, mint a férfiak. Én a szó valódi értelmében vett feminista vagyok. Az egyenlőség a lényeg.
Forrás: Dailybeast
A Yahoo cikke ugyan a sokat taglalt frizurát emeli ki, de én nem azokat a részleteket hoztam, hanem azt, milyen volt színészként rendezőt alakítania Dormernek. Erről még korábban nem beszélt, és érdekes, amiket elmesél.
Láttam a filmet tegnap este.
És tetszett?
Igen... De mi lenne, ha azt mondtam volna, hogy nem?
Az igazán érdekelt volna, hogy miért.
Mindig is kíváncsi voltam, mi lenne, ha valaki azt mondaná, hogy "Nem."
Néhányan azt mondják, "Nem értem, miért kellett két részre szedni." Mire én, "Na, akkor hadd mondjam el, miért kellett két részre szedni." Szóval ha valami hasonló meglátásod van, akkor örömmel meghallgatom.
Megmondták Neked, miért szedték szét két részre?
Nem volt ez számukra sem könnyű döntés. Francis [Lawrence rendező] nagyon szépen ki tudja fejteni, hogy számára rendezőként azért volt fontos, hogy két filmet készíthessen, mert így el tudja különíteni a témákat. Mert ha az ember ismeri a könyvet, tudja, hogy a komolyabb akciók a második részben vannak, ehhez viszont nagy szükség van a 13. körzet bemutatására, Coin elnök származásának bemutatására, és szegény Katnissnek is meg kell, hogy legyen a megfelelő ideje a poszttraumatikus stresszére.
Rendezőt alakítasz ebben a filmben. Egy rendezővel [Anthony Byrne] jársz jegyben, és olyan nagyságokkal dolgoztál együtt, mint Ron Howard [Hajsza a győzelemért] és Ridley Scott [A Jogász]. Kitől szereztél inspirációt?
Itt kicsit másról van szó, mert Cressida dokumentumfilmes, szóval kicsit olyan, mint egy kiküldött újságíró. Majdnem ahhoz áll közelebb, ami a Te munkád. Szóval újságíróként/filmesként az a célja, hogy elkapja a pillanatot, hogy közvetítse az üzenetet. Egyfajta szerkesztői munkát is végez, és ebben az esetben történetesen úgy végzi a szerkesztést, hogy az az ő személyes politikai meggyőződésének megfelelő legyen.
Sok híradót nézek mostanában, mindig is sokat néztem. Sok rádiót hallgatok, és az aktuális eseményekről rengeteg felvételt is megnéztem, Mindig is követtem a híreket. Amikor az ember színészként a világ különböző tájain különböző városokban jár, érdekes dolog, amikor bekapcsolja a TV-t, és rájön, mennyire más a nyugati média.
Volt tehát valaki, akinek a rendezői munkáját próbáltad követni, amikor színésznőként instruáltad Katnisst?
Sok rendezővel dolgoztam már együtt. Ez volt az én ódám mindannyiukhoz, akikkel valaha dolgoztam. Nagyon nagyra tartom a rendezőket. Mind nagyon nyugodt, türelmes emberek, akiknek nehéz munkájuk van, hiszen életre kell kelteniük egy elképzelést. És Francis nagyon rendes volt, mert odajött hozzám a forgatáson és mondta, hogy improvizáljak nyugodtan. Azt mondta, "Ne ragaszkodj a forgatókönyvköz. Nyugodtan küldd az operatőrödet jobbra, nyugodtan szakítsd félbe Katnisst a szövege alatt." Az embernek szüksége van az önállóságra, hogy rendezőként érezze, hogy az ő kezében van az irányítás, ahogyan Francis esetében is.
Szóval rendeztél a jeleneten belül.
Igen, bizonyos kereteken belül. El kellett jutnunk a jelenet végére és át kellett adnunk, ami le volt írva a papírra. Sokat figyeltem Francist, hogyan beszél az operatőreivel. Gyakran odamentem az operatőrökhöz, és megkértem őket, hogy "Magyarázzátok már el, hogy miért éppen ez a szög megfelelő vagy miért épp innen veszitek fel a jelenetet." Igazi szakemberek között voltam.
Francis tehát irányított, hogy hogyan irányítsd Katnisst.
Igen és arra is odafigyeltem, hogy ő hogyan viszonyul a saját operatőr stábjához, hogy én is így beszélhessek az én stábommal. És ezek közül néhány dolog tényleg bele is került a filmbe. De van néhány szabadabb pillanat is.
Amikor láttad a kész filmet, volt valamikor is olyan érzésed, hogy "Hisz ezt én rendeztem."?
Igen, amikor a 12. körzetben leszállunk a légpárnásról, és mondom Jennek, hogy itt és itt legyen az első felvétel. Ez mind improvizáció.
Szóval filmet készítettél a filmen belül.
Nos, mondhatjuk. De ez legalább egy kis életszerűséget sugall. De jó, hogy ezek közül néhány belekerült a kész filmbe.
Egy ilyen nagy produkcióban egy apró szabadság is jó érzés lehet.
Igen, és az is, amikor az ember úgy mondja egy hollywood-i film forgatásán, hogy "Felvétel!", hogy igazából nem is ő az, akinek ezt mondania kellene.
Forrás: Yahoo Movies
Nagyon szimpatikus ez a nő, kifejezetten értelmes, jó meglátásai vannak, és úgy veszem észre, alázatban sincs hiány. A tehetségét eddig sem vitattam, de jó minél több oldalról megismerni. Egyre jobban megszeretem, minél többet olvasok vele. Köszönöm a cikket! :)
VálaszTörlés