2012. november 9., péntek

Gary Ross nem bánja, hogy otthagyta az Éhezők Viadalát

Gary Ross-ról az Entertainment Weekly készített összeállítást, amelyben természetesen az Éhezők Viadalából való kihátrálása mellett sem metek el szó nélkül. A cikkből kiderül még, hogyan folytatja az Éhezők Viadala első részének rendezője. Szerintem választ kaphatunk egy-két bennünk felmerült kérdésre is a cikkből:


Gary Ross ikergyermekei éppen egy évesek voltak, amikor az Éhezők Viadala író/rendezőjét hatalmas lelkesedéssel hívta fel egy barátja. David Koepp első filmjét, az 1996-os Elektrosokkot forgatta, amikor Elisabeth Shue számára esti mesére volt szüksége, amelyet fiának olvas fel az egyik jelenetben. Előjöhetett volna Gary Ross valami légből kapott mesével? Így történt, hogy Gary Ross írt néhány versszakot egy Bartholomew Biddle nevű fiúról, aki egy lepedőbe kapaszkodva kirepül az ablakon, akár egy papírsárkány, izgalmas kalandokat keresve a légáramlatok hátán szörfözve. Aztán Ross pár évre félretette Bartholomew-t, bár a kisfiú örökre nyomot hagyott a szívében. 2008-ban a Cincin lovagot, Kate DiCamillo elbűvölő történetét forgatta a rossz kisegérről, amelynek ő írta a forgatókönyvét, amikoris megmutatta az egykori történet néhány oldalát Kate DiCamillo kiadójának, Karen Lotznak. Neki úgy felkeltette az érdeklődését Bartholomew, hogy felajánlotta Rossnak, hogy egy teljes könyvet szentelhet a kisfiú történetének.


Bartholomew Biddle és a hatalmas szél meséje azóta 30.000 szavas verses mese lett, egy csupaszív, váratlan fordulatokkal tartkított történet, amely jövő héten jelenik meg a Candlewick kiadó gondozásában. Ross nagy részét már megírta a könyvnek egy évvel azelőtt, hogy belevetette volna magát az Éhezők Viadalának világába.
- Voltak napok, amikor olyan könnyedén ment minden, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. - mondja Ross. - Aztán voltak olyanok is, amikor kegyetlenül nehéz volt. Az elején elég határozott elképzeléseim voltak: "Soha nem veszem kezembe a rímszótárt. Ha egy szó nem jön magától, akkor nem illik a történetbe." Aztán a végére a rímszótár is ott virított a könyvjelzőim között.

Van abban valami megható, véli Ross, hogy most egy olyan személyes munkáját oszthatja meg, amely 17 éves gyermekei egész élete során jelen volt.
- Különösen az Éhezők Viadala után szép dolog ez kiengedni a világba és nézni, milyen visszajelzések jönnek.
(És az eddigi egyik kritika kedvezően értékelte a könyvet, az Amazon pedig a Hónap Könyvének választotta.)

Ami az Éhezők Viadalát illeti, Ross kitart amellett, hogy soha még csak a hátsó gondolataiban sem volt, hogy meghozza azt a végső döntést, hogy kiszáll a sorozatból, miután megírta az első rész forgatókönyvét, majd megrendezte az egyébként kiváló fogadtatásban részesülő első filmet.
- Nem éreztem úgy, hogy elég időm lenne arra, hogy becsületesen megcsináljam a második filmet. - mondja. - Duplán dolgozok, nem szimplán. Amikor az ember ír és rendez, azok egymást követő és nem egyidejűleg zajló folyamatok. Meg kellett volna írnom a forgatókönyvet, és előkészíteni a filmet négy hónap alatt, miközben ez a folyamat az első film esetében nyolc hónapig tartott. És azt gondoltam, a Futótűz sokkal bonyolultabb adaptáció, nem olyan egyszerű, mint az első rész. Tényleg nem éreztem úgy, hogy saját elképzeléseim szerint tudnék dolgozni. És egy pillanatig sem bántam meg. Egyértelműen helyes döntés volt, és izgatottan várom az új kihívásokat.

Gary Ross következő filmje a Peter and the Starcatchers lesz, amely a Peter Pan egy újrafeldolgozása, amelyet a Disney stúdiónál rendez majd meg.
Forrás: EW

1 megjegyzés: