Igaz ugyan, hogy sok új konkrétum nincs az interjúban, de mivel én szívesen olvasom ezeket az interjúkat, gondolom/remélem, Ti is :)
Amikor legutóbb beszéltünk, a Futótűz megjelenésére vártunk. Most, hogy már láttuk, megkérdezem, nem okozott problémát, hogy rávedd a stúdiót, hogy ilyen kilátástalan legyen a film vége?
Nem. Az emberek azt hiszik, hogy ha nagy stúdiófilmet készít az ember, akkor mindent meghatároznak számára, de a gyakorlat azt mutatja, hogy épp az ellenkezője történik, szóval megvolt a szabadságom. Amikor bejöttem egy megbeszélésre a Futótűz előtt, volt egy sajátságos elképzelésem, és azt hiszem, részben ennek köszönhetem, hogy megkaptam a munkát, mert nem számítottam rá. Egyszerűen besétáltam, elmondtam, mi tetszett az első filmben, de hogy én hogyan folytatnám. Mire ők mind azt mondták, "Ez nagyszerű!" Kezet ráztunk és egy héten belül aláírtuk a szerződést. Ez egy igazán jó együttműködési folyamat, amely közöttünk van - a stúdióval, a producerekkel, a színészekkel és Suzanne Collins írónővel.
A Kiválasztott 1. és 2. részét közvetlenül egymás után forgattátok. Feltehetően nem időrendi sorrendben forgattatok, ugye?
Ha közvetlenül egymás után forgatunk két filmet, még ha egy hosszú történet is, ha az ember felépít egy díszletet, leforgatja mindkét film azon jeleneteit, amelyek ugyanott játszódnak. De alapvetően először az 1. részt forgattuk, ahogyan halad előre a történet, és azért is, hogy azok a részek hamarabb meglegyenek. Fontos volt, hogy a szerkesztők megvágják az 1. részt és el kellett, hogy kezdjék a vizuális effektek hozzáadását a filmhez, miközben a 2. részt még forgattuk.
Miben különbözik a Kiválasztott az első két Éhezők Viadala filmtől?
A Futótűzben fokozódik a feszültség az Éhezők Viadalához képest és azt mondom, hogy a Kiválasztottban ez még tovább nő. Egyre közelít a háború. Már nincs többé Viadal. Ugyanakkor a történet folytatódik és egyre közelebb kerülünk a végkifejlethez.
Minden bizonnyal nagyszabásúbb filmre számíthatunk, mint az első két film esetén, amelyek alapvetően a 12. körzetben játszódnak, ahol hősnőnk él illetve a Kapitóliumban és a Viadal arénájában.
Nagyobb képet látunk. A Futótűz végén Katniss megtudja, hogy a 13. körzet nem pusztult el, és hogy ott emberek élnek a föld alatt. Így aztán sok időt töltünk majd a 13. körzetben, és egyre több időt töltünk majd más körzetekben is. Látjuk itt-ott a lázadást. És végül a 2. részben eljutunk a Kapitólium utcáira is. A 2. rész háborús film lesz, míg az első egyfajta propaganda film a maga sajátságos módján.
A történet menete, a jól felépített történetvezetés és az érzelmi hatás az, amely kiemeli Az Éhezők Viadalát a többi ifjúsági sorozat közül?
Nehéz dolgom lett volna, ha ez egy másik történet, ahol valahogy kitalálják, hogy Katniss kerüljön vissza a Viadalra, és vissza kellett volna mennie a Kapitóliumra és a Kiképzőközpontba. Ez a struktúra az őrületbe kergetett volna. De ez nagy lépés ahhoz képest.
A Kiválasztott 1. részében a politika is egyre nagyobb szerephez jut.
A Futótűz végén megtudjuk, hogy a történet lényege a tekintélyelvű kormány megdöntése és hogy a lázadók azt akarják, hogy Katniss legyen a Fecsegőposzáta - a forradalom jelképe. A Viadal azonban megtörte a lányt. [A Kiválasztott 1. része] arról szól, hogy meggyőzzék a lányt, hogy el kell vállalnia ezt a szerepet. Hogy ő maga is vállalja a felelősséget és csatlakozzon a Kapitólium elleni harchoz.
Katniss megsérült a Futótűz során. Akkor most egészen biztosan nagyon ki van készülve.
Igen, rosszabb, mint volt. (nevet) Nem igazán van jó formában. Jennifer [Lawrence] azonban nagyszerűen töltötte ezzel az időt, és szerencséje, hogy nem viselte meg nagyon az egész, mert bármikor ki/be ugrik a szerepbe. Ami csodálatos. Sokan teljesen átélték volna az egészet és végigszenvedték volna a tíz hónapos forgatást.
Két film forgatása nem olyan egyszerű, amikor ki kell találni, hol vágjátok ketté a filmet. Nem tologattátok a jeleneteket?
Sokat vitatkoztunk, és még most sem biztos, hol vágjuk ketté. Van egy szakasz, amin belül gondolkodunk, finomhangolunk, hogy hol érjen véget az 1. rész. (mosolyog) De ez jó móka...
Philip Seymour Hoffman elvesztése hatalmas tragédia lehetett, mind emberi vonatkozásában, mind pedig a Kiválasztott filmek kapcsán. Nagyszerűen alakította Plutarch Havensbee-t a Futótűzben...
Ezekben jobb volt. Nem fejezett be minden munkát, de majdnem kész volt. Körülbelül nyolc napnyi forgatnivalója lett volna még, de jeleneteinek nagy részét leforgattuk. Borzasztó tragédia volt, mindenkit a padlóra küldött egy időre. A párizsi, majd a berlini forgatásig nem is tudtuk lerázni magunkról a hiányát.
Hogyan tudtátok pótolni a nyolc elveszített napot?
Pár dolgot más karakternek adtunk át, és volt pár korábban felvett jelenetünk, amelyekkel elérhetjük, hogy olyan, mintha ott lenne bizonyos jelenetekben, ahol egyébként nem volt ott.
És végül, elárulnád akció tekintetében mire számíthatunk a Kiválasztott 1. részében?
Sok akció lesz benne. Többet láthatunk majd a felkelésből és a mentőakcióból, ami nagyon klassz lesz - erről szó van a könyvben is, de kibővítettük. Sok klassz, izgalmas akció lesz benne. Ezek a filmek azonban mély érzelmi hatásúak is.
Forrás: TotalFilm via PanemPropaganda
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése