A Yahoo Movies egy újabb Éhezők Viadala: Futótűz elemzéssel állt elő, amely méltó tagja lehet a tőlük már megszokott "Milyennek kellene lennie a Futótűz filmváltozatának?" kérdésre választ adó sorozatnak. Bevallom, picit kezdem unni, mert olyan komoly mondanivalóval soha nem állnak elő, csak mintha nyújtanák a rétestésztát, és beszélnek a nagy semmiről, ugyanakkor meg nyilván érdekelnek az ilyen elemzős cikkek. Nos, íme a "sorozat" legújabb darabja:
Az eredeti Éhezők Viadala film több okból is rendkívüli népszerűségnek örvendett. [Ennek egyik oka az lehetett, hogy] párhuzamokat fedezhettünk fel benne azzal a világgal, amelyben mi magunk is élünk. Suzanne Collins azonos című regényének egy lenyűgöző, zsigeri vizuális hatású ábrázolása volt, amelyben látszólag a könyv minden fontosabb vizuális elemét úgy adaptálták szélesvászonra, hogy azzal a sorozat rajongói is nagyon elégedettek legyenek, és az egyszerű mozinézőknek is tetsszen. A karakterek közötti kapcsolatok pedig mindannyiunk romantikus érzéseit felkeltették.
Bár ezzel kapcsolatban vannak kétségek, de nem kizárt, hogy a film különleges sikere annak is köszönhető, hogy Panem világának viszonylag felszínes bemutatása után a néző azonnal belevethette magát egy drámákban és érzelmekben gazdag akciófilmbe. A film legelső jeleneteiben megmutatják, hogy a központi karakterek hogyan küzdenek meg az életben maradásért, mindezt úgy, hogy elég pörgős legyen, mégse legyen túl gyors ahhoz, hogy a szereplők emberi tulajdonságai is megmutatkozhassanak.
Az eredeti film és az egész sorozat egyik zsenialitása, hogy elég könnyű rávenni az embereket, hogy hogy cinizmusukat és hitetlenségüket hagyják a mozi bejáratánál, mivel a filmben lejátszódó jelenetek igazán emberiek. A közönségben felébredő érzelmek ugyanis leginkább a 2000-es Gladiátor film által kiváltottakra emlékeztetnek. Természetesen mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a római arisztokrácia is arra kényszerített hétköznapi embereket, hogy hasonló megpróbáltatásokon menjenek keresztül, vagyis a Panem világában uralkodó szadizmus, brutalitás és az empátia hiánya már eléggé ismerős és jól fogyasztható is számunkra.
Az Éhezők Viadala: Futótűz azonban sokkal változatosabb és árnyaltabb a második regény cselekményének köszönhetően. Míg az első Éhezők Viadala film egyenesen az Éhezők Viadala cselekményének középpontjában halálos Viadal kellős közepébe dobott minket, a második regény kezdete sokkal nyugodtabb, Katniss és Peeta Mellark közös győzelmének következményeit állítja középpontba. A könyv eleje nagyrészt a Katniss és Peeta Győzelmi Körútját és az ezt kikényszerítő politikai rendszer összeomlását mutatja be. Ezt nem lesz egyszerű megszerkeszteni vagy felületesen tárgyalni a filmben, hiszen a sorozat hátralévő részét meghatározó Kapitólium-ellenes megmozdulások sora kezdődik az egyes körzetekben.
Így az Éhezők Viadala: Futótűznek némileg pörgősebb és kerekebb filmnek kell lennie, amikor a második regény főbb történéseit mutatja meg, és még nagyobb fordulatszámra kell kapcsolnia, amikor a viadal ábrázolásáról van szó. Ez elég nagy kihívás Francis Lawrence számára, tekintve, hogy komoly időkorláttal is számolnia kell.
Forrás: Yahoo UK
Az eredeti Éhezők Viadala film több okból is rendkívüli népszerűségnek örvendett. [Ennek egyik oka az lehetett, hogy] párhuzamokat fedezhettünk fel benne azzal a világgal, amelyben mi magunk is élünk. Suzanne Collins azonos című regényének egy lenyűgöző, zsigeri vizuális hatású ábrázolása volt, amelyben látszólag a könyv minden fontosabb vizuális elemét úgy adaptálták szélesvászonra, hogy azzal a sorozat rajongói is nagyon elégedettek legyenek, és az egyszerű mozinézőknek is tetsszen. A karakterek közötti kapcsolatok pedig mindannyiunk romantikus érzéseit felkeltették.
Bár ezzel kapcsolatban vannak kétségek, de nem kizárt, hogy a film különleges sikere annak is köszönhető, hogy Panem világának viszonylag felszínes bemutatása után a néző azonnal belevethette magát egy drámákban és érzelmekben gazdag akciófilmbe. A film legelső jeleneteiben megmutatják, hogy a központi karakterek hogyan küzdenek meg az életben maradásért, mindezt úgy, hogy elég pörgős legyen, mégse legyen túl gyors ahhoz, hogy a szereplők emberi tulajdonságai is megmutatkozhassanak.
Az eredeti film és az egész sorozat egyik zsenialitása, hogy elég könnyű rávenni az embereket, hogy hogy cinizmusukat és hitetlenségüket hagyják a mozi bejáratánál, mivel a filmben lejátszódó jelenetek igazán emberiek. A közönségben felébredő érzelmek ugyanis leginkább a 2000-es Gladiátor film által kiváltottakra emlékeztetnek. Természetesen mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a római arisztokrácia is arra kényszerített hétköznapi embereket, hogy hasonló megpróbáltatásokon menjenek keresztül, vagyis a Panem világában uralkodó szadizmus, brutalitás és az empátia hiánya már eléggé ismerős és jól fogyasztható is számunkra.
Az Éhezők Viadala: Futótűz azonban sokkal változatosabb és árnyaltabb a második regény cselekményének köszönhetően. Míg az első Éhezők Viadala film egyenesen az Éhezők Viadala cselekményének középpontjában halálos Viadal kellős közepébe dobott minket, a második regény kezdete sokkal nyugodtabb, Katniss és Peeta Mellark közös győzelmének következményeit állítja középpontba. A könyv eleje nagyrészt a Katniss és Peeta Győzelmi Körútját és az ezt kikényszerítő politikai rendszer összeomlását mutatja be. Ezt nem lesz egyszerű megszerkeszteni vagy felületesen tárgyalni a filmben, hiszen a sorozat hátralévő részét meghatározó Kapitólium-ellenes megmozdulások sora kezdődik az egyes körzetekben.
Így az Éhezők Viadala: Futótűznek némileg pörgősebb és kerekebb filmnek kell lennie, amikor a második regény főbb történéseit mutatja meg, és még nagyobb fordulatszámra kell kapcsolnia, amikor a viadal ábrázolásáról van szó. Ez elég nagy kihívás Francis Lawrence számára, tekintve, hogy komoly időkorláttal is számolnia kell.
Forrás: Yahoo UK
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése