2012. szeptember 19., szerda

Elizabeth Banks az Éhezők Viadala és az Alkonyat összehasonlításáról

A brit Express című lapban jelent meg interjú Elizabeth Banks-szel, amelyben végigvették karrierjének fontosabb filmjeit, és ezekről beszélgettek a fiatal színésznővel, így természetesen az Éhezők Viadala is felmerült. Az erre vonatkozó részletet fordítom:


Az Éhezők Viadalában is vannak vígjátékos elemek, azonban Effie Trinket szerepe sokkal több, mint móka és kacagás.
- Tudtam, hogy Gary Ross [rendező] keresni fogja az árnyalatokat. - mondja.
- És szerintem Suzanne Collins írása hihetetlen. Ezek a könyvek tele vannak váratlan csavarokkal és meglepetésekkel. A székbe szögezik az embert. Az ember nem tudja letenni a könyvet. A könyvben nagyon érdekesek a részletek és egy klasszikus meséről van szó, egy ragyogó újfajta hősnő főszereplésével. Igazából ő az egész középpontja, és szerintem ez sokakat sokféle szempontból vonz. És szó van benne a család intézményéről, arról, hogy hogyan viszonyulunk a családhoz - ezek olyan általános témák, amik mindenkit érintenek.

A könyvet gyakorta hasonlítják Stephenie Meyer rendkívül híres Alkonyat-sorozatához, és Banks elismeri, vannak hasonlóságok:
- Értem, hogy az emeberek azért hasonlítgatják a két sorozatot, mert mindkettőben női főhős van, és két fiú [verseng kegyeikért], ugyanakkor nagyon különbözőek is. Noha nagyon szórakoztatóak az Alkonyat-filmek is, nem tudom, mit fogalmaznak meg az életről általánosságban. Ezek is egészen fantasztikusak, mégsem tudom, szól-e másról a szerelmi szálon kívül. Míg az Éhezők Viadala sok minden másról is szól. Van mondanivalója társadalmunkról. 

És ahogyan azt ilyenkor le szoktam írni, azért én meg tudnám fogalmazni, hogy ha odafigyel az ember, az Alkonyatnak is megvan a maga üzenete. A családra és az összetartásra is látunk szép példát. De hát az valóban egy szerelmi történet, az Éhezők Viadala pedig egy fantasy témájú könyvsorozat. És lehet kedvelni a kettőt egymás mellett is.

4 megjegyzés:

  1. aha, az Alkonyat azt tanítja, hogy sose barátkozunnuk vérfakasokkal és vámpírokkal. XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogyis. Inkább azt, hogy sokszor jól jöhet, ha az ember nyitva hagyja az ablakot éjszakára :-D

      Törlés
  2. Èn csak a twilight első részét néztem meg, de nem tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van ilyen :) Nekem nagyon bejött, de senkit nem akarok meggyőzni az igazamról, mert ez egy szubjektív dolog.
      Csak azt nem szeretem, amikor valaki nagyon negatívan és főleg alpári stílusban nyilvánul meg. Nem mintha a Te hozzászólásod ilyen lett volna, azt tudomásul veszem :))

      Törlés