2013. augusztus 20., kedd

Ismerd meg az Éhezők Viadala legújabb szívtipróját: Sam Claflin ELLE interjú

Majdnem egy éve jelentették be hivatalosan, hogy Sam Claflin alakítja Finnick szerepét a sorozat hátralévő filmjeiben, most pedig az ELLE egy olyan tartalmas kis interjúval állt elő vele, hogy nem találok szavakat! :)

Courtesy of Joe McGorty
A rengeteg disztópikus ifjúsági irodalom között, amelyek a tizenéveseket és az ő szívüket célozzák meg, alig van olyan karakter, amelyet annyira kedvelnének a rajongók, mint a Suzanne Collins Éhezők Viadala sorozatában szereplő Finnicket. Az egykori Éhezők Viadala győztes, akinek vissza kell térnie az Arénába, hogy megvívjon más korábbi győztesekkel, köztük Katnisszel és Peetával, magas, napbarnított és nagyon helyes. Így aztán a szerep jelentett némi kihívást a producerek számára, amikor a Futótűz szereplőválogatásaira került a sor, amely az Éhezők Viadala sorozat második, a mozikban novembertől látható része. Bár olyan fickók is részt vettek a szerepért folyó versenyben, mint Armie Hammer, Taylor Kitsch és Garrett Hedlund, mégis ki győzedelmeskedett? Sam Claflin, aki kevésbé volt ismert, mégis már olyan nagyobb kaliberű filmekben volt látható, mint a Karib tenger kalózai: Ismeretlen vizeken és a Hófehér és a vadász. A rajongók azonnal kifejezték a viszonylag kezdő színésszel kapcsolatos aggályaikat, de aztán az interneten kerengő forgatási fotók - amelyeken napbarnított és szőke - hamar eloszlatták félelmeiket. Most a 27 éves brit színész a nemzetközi szupersztárság kapujában áll minden idők egyik legnépszerűbb sorozatának köszönhetően.

Helló, Sam! Vágjunk bele! Azt mondtad a korábbi interjúid során, hogy amikor bementél az első Futótűz meghallgatásodra, azt sem tudtad igazán, milyen szerepre jelentkezel. Hogy lehet ez?
Elküldtek egy forgatókönyvet [részletet], amin nem volt rajta cím, így nem tudtam, mit olvasok. Csak két jelenet volt benne egy Finnick nevű karakterrel és egy rövid karakter-ismertető. Elkezdtem olvasni a jelenetet, megláttam benne Katniss nevét, és eszembe jutott, hogy nemrég láttam az Éhezők Viadalát, így azt gondoltam, ahhoz lehet valami köze? De nem tudtam, hogy az trilógia. Így aztán bepötyögtem Finnick Odair nevét a Google-be, és amikor ezeknek a könyveknek a világa életre kelt előttem, csak annyit tudtam mondani, hogy "Hűűű!" Szóval végigmentem ezeken, és a meghallgatás előtti éjszakát keresgéléssel töltöttem.


És hogy zajlott az első szereplőválogatás interjúd?
Azt gondoltam, nagyon izgalmas a karakter, de nem teljesen voltam képben. Azt hittem, ő valami rossz fiú. És nyilván az elején így is van lefestve, úgyhogy megpróbáltam a titokzatosságát és megbízhatatlanságát kihangsúlyozni, amennyire csak tudtam. Szerencsére Francis [Lawrence] ott volt és visszahívott, mert aztán teljesen más módon irányított engem második alkalommal, mint amire számítottam.

Hogyan?
Véleményem szerint fantasztikus dolog, hogy Suzanne Collinsnak sikerül elérnie ezekben a könyvekben, hogy minden egyes karakter, mindegy, hogy mennyire fő- vagy mellékszereplő, egy csodálatos utat tesz meg. És amikor az ember végigolvassa a könyveket, rájön, hogy egy olyasvalaki, mint Finnick - akiről kezdetben azt sugallja, hogy tökéletes - nagyon messze van ettől és nagyon sötét múltja volt. Így aztán Francis hagyott nekem némi teret, hogy éljek ezzel a jeleneteim során. Finnick távol áll a tökéletestől. Megvannak a maga gyöngéi és a karaktere nagyon összetett. És a Futótűz még csak a felszínét súrolja annak az útnak, amerre ő tart.

Beszéljünk arról, milyen fizikai szükségletek kellettek ahhoz, hogy életre kelthesd Finnicket. Hogyan készültél fel rá?
Hát, kezdetben hatalmas nyomás volt rajtam. Elolvastam a könyveket, folytattam a kutatást, és ismertem azokat a színészeket is, akiket a rajongók szerettek volna a szerepre, és amikor megkaptam a szerepet, az volt az első gondolatom: "Úristen! Hogy a pokolba lesz kockás a hasam ilyen gyorsan?" Nem beszélve arról, hogy Finnick magas, napbarnított, szőke, zöld szemű. Én meg itt vagyok a borostás képemmel, nagyon fehér angol bőrömmel, hosszú barna hajammal, és hogy őszinte legyek, nem voltam formában. Azt mondtam magamban, "ez nem fog menni". De amikor kiválasztottak, a vészjelek elhalkultak és személyi edzőt fogadtam. Rengeteget kondiztam, voltak kaszkadőr feladatok és harcművészet. Befestették a hajamat, lefújtak barnítóval, meg minden. Máris teljesen más ember lettem. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel és csak remélni merem, hogy sikerült elérnem annak a tökéletességnek a látszatát, amit mindenki keres.

Mit gondolt erről a menyasszonyod?
Nagyon boldog volt! Olyan volt, mintha valami kaliforniai szörfös fickóval kavart volna egy ideig.

Meglepve hallottam, milyen sokat olvastál a kiválasztásoddal kapcsolatos rajongói reakciókról, mert azok elsőre nem voltak túl pozitívak...
Igen, azt hiszem, mindenki meg volt döbbenve. Amit meg is értek, mert ez egy nagyon fontos szerep ebben a sorozatban.

Csak mert úgy tűnik, a legtöbb színész igyekszik elkerülni ezt és ehelyett inkább arra koncentrálnak, mit tehetnének hozzá a szerephez. Úgy érzed segített az, hogy mit gondolnak a rajongók?
Abban mindenképpen, hogy még jobban tegyem oda magam és és motivált, hogy még keményebben dolgozzak. Olyan sok bejegyzést olvastam arról, hogy az emberek mennyire elkeseredettek, amiért én kaptam a szerepet - és ne érts félre, nem ültem a gép előtt 0-24-ben és gugliztam magamra - de azt hiszem az egyik részem nagyon lelkes és kíváncsi volt, hogy mit kell tennem ahhoz, hogy jó Finnick lehessek, mit szeretnének a rajongók. A negatív hozzászólások segítettek abban, hogy lássam, mik az elvárások velem szemben.

Láttad már a film korai felvételeit?
Csak kisebb részleteket.

És milyen?
Csak annyit mondhatok, hogy az emberek odáig lesznek. Francisnek nagyon csodálatos és élénk elképzelései voltak, amelyek új távlatait mutatják meg annak a világnak, amelynek alapjait már korábban lefektették. Ami pedig a szereplőgárdát illeti: a kocsit egy nemrégiben Oscar-díjat nyert színésznő vezeti, Philip Seymour Hoffman pedig új szereplőként látható.

Egy ilyen projekt kétségtelenül nagy hatással van az ember karrierjére. Volt már egy perced elgondolkodni azon, mi vár rád a továbbiakban?
Emlékszem, amikor a Karib tenger kalózait forgattam, a producer azt mondta, "Neked fogalmad sincs róla, milyen, amikor megérinted a rajongókat". De azután a film után semmi sem változott. De nem is voltak elvárásaim azzal kapcsolatban, hogy mi fog vagy mi történhet. Csak megpróbáltam magam elhavazni munkával. Ugyanezt tudom elmondani a Futótűzről. Nem nagyon agyaltam rajta. Ha valami változik, majd igyekszem előnyömre fordítani. Most még nyugodtan végigsétálhatok az utcán boldogan, hogy nem vesz észre senki.

De most ez egészen biztosan meg fog változni. 
Nézd, én angol vagyok. Nincs napbarnított bőröm, szőke hajam, zöld szemem. Kicsit sem hasonlítok Finnickre. Ami azt illeti, nagy szerencsém van karrierem során a szerepeimmel, mert tényleg megváltoztatják a megjelenésemet. Soha nem nézek ki ugyanúgy, mint bármely korábbi filmemben. Így aztán, amikor újra Sam leszek, simán beilleszkedek a hétköznapi emberek közé.

Rendben, de ha ez alkalommal tényleg magával ragad a szupersztárság, megvan nálad Jennifer Lawrence könyvének ideillő részlete, hogy hogyan kezeld majd ezt az egészet?
Soha nem beszélgettünk még erről. De ha az ember megnézi Jent vagy Josht, vagy Woody-t és rájön mennyire szerények maradtak mindezek után - akkor arra vágyok, hogy én is megőrizzem azt, amit ők. Ugyanazok az emberek maradtak és ugyanabban hisznek ma is. Szeretem azt gondolni, hogy majd velem is így fog történni. Igen, talán nem sétálhatok majd végig az utcán olyan nyugodtan, de tudod, Jen még mindig egy az egyben Jennifer Lawrence. Én pedig a továbbiakban is ugyanaz a Sam Claflin szeretnék maradni.
Forrás: ELLE

9 megjegyzés:

  1. Hihetetlen figura ez a srác. :D Nagyon bízom benne, hogy jó Finnick lesz, mert az mindenesetre látszik, hogy érti a szerepet. Arra meg szerintem esélye sincs, hogy Futótűz után nyugodtan végigsétálhasson az utcán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De legalább ebben is hasonlít erre a remek kis csapatra, amihez csatlakozott, hogy nem él vissza a hírnevével, és nem is az a célja. Ezt úgy kedvelem bennük!

      Sam-ben pedig egyre jobban bízom, nagyon szimpatikusan nyilatkozik, és imádtam fordítani ezt az interjút, azt hittem már rajtam kívül senkit nem érdekel :D

      Törlés
    2. Nekem is tetszik, hogy a kis "csapatból" senki sem élt vissza a hírnévvel és az is tetszik bennük, hogy az interjúkban is önmagukat adják. Egyébként én is kezdem egyre jobban megkedvelni Sam-et és már nagyon kíváncsi vagyok hogyan fogja megállni a helyét Finnick- ként. Egyébként tetszett az interjú szóval köszi a fordítást. :D

      Törlés
    3. Egyetértek :) Imádom az egész cast-ot, többek között a szerénységük miatt :)
      A tökéletes boldogsághoz már csak az kell, hogy lássam a Futótüzet, és kijelentsem, hogy Ő Finnikc Odair és pont. :)
      A Sam interjúknak meg külön örülök :) Köszi, Ancsi :)

      Törlés
    4. Ó, pedig dehogynem. :D A karibi szörfös részen hangosan felröhögtem, olyan jó humora van. Így a nyilatkozatai alapján hasonlít a stílusa Finnickére az életben is, ami nem baj. :D

      Egyébként ebben a csapatban tényleg ritka normális emberek vannak, megalapíthatnák a "színész vagyok, de nem szállt a fejembe"-klubot. :) Woody meg Josh azért már elég régóta élnek együtt a szakma árnyoldalával (utóbbit ez duplán megtörhette volna, hiszen gyerekként már befutott), talán ez is segít a többieknek hozzászokni a hírnévhez. :)

      Törlés
  2. szerintem tökéletesebb Finnicket el se lehetne képzelni,de ami azt illeti,megvagyok győződve róla,hogy ez bármelyik szereplőről elmondható! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért ebben egy éve nem mind voltunk ám ilyen biztosak ;)

      Törlés
  3. Én is egyre jobban kedvelem Sam-et. Jó Finnick lesz ;)

    VálaszTörlés
  4. Nekem eleve nem voltak kétségeim felőle de már biztos vagyok benne :)

    VálaszTörlés