2013. február 19., kedd

Interjú a Futótűz vezető operatőrével

Még január elején jelent meg egy cikk egy belga újságban (hollandul), amelyben a Futótűz vezető operatőrével, Jo Willems-szel beszélgetnek a Futótűzről (is). Bevallom, picit haragszom a kinti rajongókra, hogy egy ilyen cikkért nem küzdenek meg annyira, hogy teljes egészében lefordítsák nekünk maguknak, viszont egy rövid átiratuk van, azt fel tudom használni, és a Google fordító is a barátunk ;), aminek segítségével megpróbálom az interjú izgalmasabb részleteit kimazsolázni. Nem tudom, mi fog kisülni belőle, de szívesebben dolgozok egy ilyen - a filmmel kapcsolatos részletekkel - szolgáló cikkel, mint a szereplők egyéb projektjeivel. De persze tudom, mindennel együtt lesz sokoldalú és változatos az oldal :) De akkor íme a cikk:


Jo Willems a leghíresebb belga Hollywoodban, aki egy csupa rejtély ember. Mindenesetre most meghatározó szerepet játszik abban, hogy milyen lesz az Éhezők Viadala folytatása, a Futótűz
Jo Willems ugyanis nem egyszerű operatőr, hanem ő az Éhezők Viadala: Futótűz vezető operatőre: 
- A rendezővel együtt én határozom meg a film képi- és érzésvilágát. 
A tavaly megjelent első rész 685 millió dollár bevételt hozott a konyhára, ám nem ez volt az, amiért Willems elvállalta a munkát:
- Utasítottam már vissza komoly munkákat azért, mert nem éreztem jól magam bennük, de ezúttal nem voltak kétségeim. - mondja Willems. - Tetszett az első rész és nagyon szerettem volna Francis Lawrence-szel együtt dolgozni... Első nap remegő térdekkel mentem a munkába. Ott álltam, egy több millió dolláros projekt forgatásán. Alábecsültem az ezzel járó nyomást. De amint megláttam az első képkockákat, tudtam, hogy helyesen döntöttem.

A Futótűzben más jellegű a kamerák kezelése, mint az első filmben:
- Többször dolgozunk úgy, hogy a vállunkon van a kamera, így a felvételek még agresszívebbnek tűnnek. Francis-nek és nekem nem voltak kétségeink afelől, hogy szalagra vegyük fel a filmet. A digitális felvételek túl tiszták, sterilek, a szalagon rögzített filmekben azonban több a lélek és az érzelem. A történet a nem olyan távoli jövőben játszódik, úgyhogy olyan valódinak és hitelesnek akartuk ábrázolni, amennyire csak az lehetséges. 
[Mondjuk azt már csak remélni merem, hogy ez nem azt jelenti, hogy még több lesz a második filmben a kamerarángatás, és az első mondat nem kifejezetten nyugtat meg.]

Bár a rendezője és a vezető operatőre új a filmnek, a főszereplő személey változatlan: az a 22 éves Jennifer Lawrence, aki fiatal kora ellenére az Egyesül Államok egyik legnagyobb sztárja:
- Egy kicsit bele is voltam bolondulva az elején, tényleg nagyon tekintélyparancsoló jelenléte van. De ő nagyon aranyos és hétköznapi, úgyhogy ez az érzés gyorsan el is párolgott. A kilenc éves kislányom azonban még mindig nagyon szereti: amikor meglátogatott a forgatáson, találkozhatott Jenniferrel. Így aztán most azt hiszi, én vagyok a világ legklasszabb apukája.

Willemsnek azonban nem volt egyszerű a dolga. Az elmúlt hat hónapban ugyanis nagyon sűrű volt az időbeosztása. Rendszeresek voltak a hatnapos munkahetek és a 14 órás munkanapok. 
- Kemény volt - mondja Willems. - De tényleg nagyon szerettük volna befejezni a forgatást még karácsony előtt. Szerencsére a feleségem és a két kislányom alkalmanként eljött meglátogatni, [ami jó volt] mert ez egy olyan film, ami rossz hatással van az ember családi életére. 
Forrás: Standard.be

Annyit teszek még hozzá, hogy a kintiek már ősszel rájöttek, hogy Jo Willems részt vesz a film készítésében, amikor a film forgatása megkezdésének bejelentésével egy időben Francis Lawrence egy rajongói nyereményjátékra hívta fel a figyelmet - itt láthatjátok erről a videót - amelyben Francis háta mögött Katnissék Győztesek Falujában lévő házának vázlata látható. És rajta Jo Willems neve is. Íme a kikockázott kép:


6 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ilyen interjúk is vannak...múltkor a jelmeztervezővel, most vele :)Nagyban hozzájárulnak a filmhez, mégis csak ritkán szólaltatják meg őket, pedig tök érdekes, amit csinálnak :)
    Köszi Ancsi, hogy lefordítottad!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, én is hasonlóan gondolom. Meg amit itt elmond, tényleg a filmre vonatkozik, azért írtam fenn is, hogy ez számomra szorosabban kapcsolódik a filmhez, mint a színészek tök noname helyeken való megjelenése. Nem véletlen, hogy azokat igyekszem minimalizálni, bár az is tagadhatatlan, hogy egy felszabadultan kosarazó Josht, egy dögös Liam-et vagy Sam-et szívesen megnézünk, és azért csak érdekel minket, ha Jennifer nyer egy (újabb) díjat.

      De amint szintén fent is írtam, ezek mind-mind kellenek a változatossághoz, ugyanakkor én az ilyesmit szívesebben fordítom :) Örülök, hogy van más is, akit érdekel :)

      Törlés
    2. Liam jöhet nyugodtan:D pláne, ha ilyen csend van.Jennél lassan egyszerűbb lenne számlálót kirakni:)
      Amúgy, amit chat-ben Peetával beszéltetek(IMAX) márcsak ezért is remélhetőleg figyeltek a rángatásra...3D és ugráló képsorok= a szemüveg mellé már mellékelhetik is a fájdalomcsillapítót, mert garantált a fejfájás

      Törlés
    3. Na meg a lányokról is jöhet néha "dögös" fotósorozat. Bár asszem' én vagyok az egyedüli fiú olvasód. xD
      Amúgy köszi a cikk lefordításáért! :)

      Törlés
    4. Nem te vagy :D De észben tartom :)

      Törlés
    5. Na, örülök neki. :P (mindkettőnek :D)

      Törlés