2013. február 24., vasárnap

Éhezők Viadala Kihívás, 8. nap: Melyik karakterre hasonlítasz a leginkább?

Biztosan Ti is találkoztatok már a Facebookon a "Kihívás-sorozatok" egy-egy darabjaival, például a 30 napos dal-kihívással vagy 100 napos film-kihívással, stb. Ennek a mintájára készült a 30 (illetve 31) napos  Éhezők Viadala kihívás.

Egyébiránt az oldalsávba kikerült a rovat, aki utólag szeretne írni, egy kattintásra megkapja így az összes lefutott kérdést!

Avagy vissza a karakterekhez. Nehéz a kérdés szerintem, mert ugye mi emberek elég sokfélék vagyunk, karakterekből is van ugyan bőven, mégis kevesüket ismerjük meg nagyon részletesen. 

Ráadásul most nagyon sablonos is leszek, mert tudom, hogy azért is szeretjük sokan a sorozatot, mert (gondolom, főleg mi, csajok) Katnisst érezzük nagyon közel magunkhoz, hiszen sokunknak vannak hasonló személyiségjegyei, mint neki. Főleg, mivel neki ismerjük a legtöbb oldalát, tulajdonságát.

Mégis azt mondom, hogy ha már valaki egyáltalán, akkor Katniss az, akinek személyiségjegyei közül néhányat sajátoménak érzek, de ne irigykedjetek, nem feltétlenül a jobbak közül :) Nem tudok ügyesen íjászkodni (pedig próbáltam talán, valamikor valamelyik várban, szóval olyan komoly se volt a dolog), nem vagyok ennyire furfangos és ügyes, és sok olyan tulajdonsággal nem rendelkezem, amely által Katniss képes túlélni ezt a sok-sok kalandot, amely itt rá vár.
Amiben azonban mégis hasonlítok, az másokhoz való hozzáállása: én sem vagyok egy kifejezetten társasági ember, nem könnyen bízom meg másokban, és én is sok helyzetben viselkedek magányos farkasként. Mégis, családomért, szeretteimért szinte mindent megtennék. A másik, hogy én is jobban érzem magam a saját közegemben, ahogyan az Katnissnek az erdő, valami kényelmes szerelésben, és engem sem érdekel nagyon az öltözködés, sminkelés, csillogás-villogás téma. Ezekben könnyedén tudtam vele azonosulni. 

Most pedig Ti mesélhettek, melyik karakter melyik személyiségjegyein osztoztok magatok is, és remélem, megszólalnak férfi olvasóink is, és megtudhatjuk mennyi rejtett Peeta, Gale és Finnick vár ránk a nagyvilágban ;)

27 megjegyzés:

  1. Tényleg nehéz kérdés... Nem tudom eldönteni, hogy kire hasonlítok a legjobban... Vannak közös tulajdonságaim Katnissel, de egyáltalán nem hasonlítunk összességben. Félig egyformák vagyunk, félig ellentétek.
    Amikor először elolvastam a kérdést (annak ellenére, hogy lány vagyok) Peeta ugrott be. Könnyen tudok vele azonosulni sok helyzetben, én is szeretek beszélni, és az első részben az interjú első felében úgy viselkedett, mint én a barátaim körében. Akkor és a tetőn, a viadal előtti estén éreztem leginkább, hogy olyan, mint én. De jobban belegondolva ő sem olyan szereplő, akire azt mondom, hogy tényleg hasonlít rám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy olvasom a Ti válaszaitokat is, eszembe jutott még pár dolog:
      Peeta:
      Én is szeretek rajzolni/festeni/sütni(+főzni)/stb., szeretem a társaságot, szeretem az állatokat(ebben talán Primre is hasonlítok)

      Valamint a fárasztó humorommal szeretek idegesíteni másokat; felelőtlen vagyok (amivel nem igazán tudom kihez hasonlítani magamat... talán Haymitch-hez); kiállok a barátaimért/magamért/családomért (mindenki a könyvben) és rendkívül gyerekes bírok lenni (őszintén: ötletem sincs, kit írjak erre).

      Törlés
  2. Megnyugodtam, hogy nemcsak nekem jutott először az eszembe (lány létemre) férfi szereplő, ráadásul nem is egy.. "sok karakter hordozza a tulajdonságaimat". Legelsőnek én is Peetát emelem ki, mert amikor szerelmes vagyok, teljesen ugyanilyen vagyok, mint ő. Szeretek beszélni, rengeteg barátom van, hamar kötök ismeretségeket. És aztán ott van Gale... benne is megvan az a lázadás, ami bennem is..ugyanúgy háborgok, ha valami nem tetszik, mint ő..így a történet elején teljesen magaménak éreztem a karakterét. Ám én nem tudnék bántani senkit sem, így értelem szerűen el is távolodott tőlem... Katniss igazából azt testesíti meg (hellyel közzel..azért neki is vannak hibái),amilyen lenni szeretnék.. bátor, erős, ügyes, találékony. Belőle főleg a családszeretet az, ami engem is jellemez.

    VálaszTörlés
  3. hát tényleg nem egyszerű... szerintem talán prim személyisége áll hozzám a legközelebb. legkisebb gyerek, óvni próbálják őt, de ő is bármire képes, hogy megmentse a családját, segít másokon, bátor. el tudom azt képzelni, hogy a 12. körzetben az iskolában egy mosolygós,vidám lány volt, barátokkal, mivel igazából ezt nem tudjuk meg a könyvből. szerintem olyan személy, aki nem félt kimondani, amit igazából gondolt. ezért hasonlítanám magamat inkább primhez, mint például katnisshez, mert én közösségi embernek gondolom magamat, legtöbbször kimondom nyíltan, amit gondolok. johannahoz pedig azért nem, annak ellenére, hogy szeretek pimaszkodni, de nem lököm el magamtól az embereket (ennek ellenére az egyik kedvenc karakterem). tudom, hogy a könyvben vannak még lány szereplők, de szerintem katnissen kívül a többieket csak felületesen ismerjük meg. szerintem ezért is nehéz a választás.

    VálaszTörlés
  4. Lány létemre én is talán Peetára hasonlítok leginkább...
    ugyan nem szeretek túl sokat beszélni és a csajos dolgokról (smink, ruhák...) dumálni. Talán ebben inkább Katnissre ütök, de másban nem.
    Szeretem az embereket és mindig önmaam vagyok. Elég érzékeny és azokért akiket szeretek BÁRMIT megtennék...

    VálaszTörlés
  5. hát fiú vagyok úgyhogy nekem lősször Cato és Gale jutott eszembe de az ismerőseim hozzájuk és Finnickhez hasonlítottak eddig.
    Cato:nekem úgy jött le hogy ő z a előbb támaj és aztán kérdezz tipus es hat hasonló vagyok.
    mindent megtesz a győzelem érdekében és mivel sportoló vagyok énis íy teszek.
    Gale:az íjak és a vadászat. tudok ánni az íjjal és szeretem is ezt a fegyvert. nem zavar ha lekell terítenem egy állatot persze nem megyek és ölöm az állatokat de lőttem már le ijjal és nem féltem tőle.
    Finnick: mivel az ismerőseim hozzá hasonlitanak mert azért lényegén erős agyok a sport miatt ès jól érzem magam a vízben.és mivel kenus vagyok ezért sokszor vagyok lebarnulva és ezért is hasonlítanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv itt. :) És örülünk, hogy megismerhettünk !!

      Törlés
    2. am ancsi te hova valósi vagy? én miskolci vagyok es az a kenuzás igazából inkább túra kenuzás volt :D mostmár inkább csak a kondi meg a futás :D
      péter voltam :D

      Törlés
  6. Jó kérdés, de elsőre én is azt mondom, hogy alapjában Katniss. Nem (nagyon) élek társasági életet. Bár van több ismerősöm, de barátom csak nagyon kevés. Nem szeretek a középpontban lenni, inkább az a háttérben maradós típus vagyok. Én és a divat két külön dolog :D A farmar-póló-sportcipő szett híve vagyok :D Persze fontos, hogy nézzek ki valahogy, de inkább a kényelemes cuccokat szeretem. És a családomért, szeretetteimért bármit megtennék. Hajlamos vagyok robbanni is, ha felhúznak (Gale), de alapjában véve nyugodt természet vagyok (Peeta) és szarkasztikus humorom is van (Finnick). Ja, igen és én is el tudom sokszor rejteni, hogy mit is érzek valójában. Eléggé hajlamos sokszor álarc mögé bújni (Finnick). A barátaimmal, családommal szemben viszont mindig őszinte vagyok (Haymitch). (És itt a blogon is megmondom mindig őszintén, hogy mit gondolok).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem véletlenül értünk egyet olyan sok mindenben :) A farmer-cipő-pólóban is :)))

      Törlés
  7. Egyből az jut ezsembe mikor azt a részt olvastam, hogy Peeta és Katniss először találkoznak a fojtogatás után és Peeta elmondja milyennek látja Katnisst: ,,[...] A kedvességet pedig hírből sem ismered." Ez a mondat tökéletes rám (sajnos). És most, hogy belegondolok Gale negatív tulajdonságait is magaménak tudhatom: lobbanékonyság, bosszúvágy stb., megvan bennem Johanna cinikussága és Finnick álarc mögé bújása. Hogy pozitívat is mondjak: a gyógyításhoz olyan érzékem van, mint Primnek :) És én is bármiből kidumálom magam(Peeta).Valamint ami mindükben közös, hogy bármit megtannénak a családjukért :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kizártnak tartom, hogy ne lennél kedves. :) De nem "kell" mindenkivel annak lenni. Az pl. nekem sem megy :D

      Törlés
    2. Köszönöm! Tényleg nem mindig vagyok :D De ezt a mondatot már én is megkaptam...mikor olvastam...hát rögtön jött a fülig érő mosoly :)

      Törlés
  8. Katniss, Peeta és Gale ugrott be először. Igen, pont a három főszereplő. A legkevesebb talán Gale tulajdonságaiból van bennem, igazából csak annyi, hogy ha valami nem tetszik, vagy nem értek vele egyet azt megmondom, és teszek is ellene. Peeta az érzékenysége és a "művész lelke" miatt jutott eszembe. Szeretek festeni, sütiket meg mindenféléket díszítgetni, engem is érdekel mi hogy nézki, és szeretek is róla beszélgetni. Plusz viszonylag társasági lénynek is tartom magamat. Azt meg azért hozzá kell tennem, hogy a beszélő készségem, na az cseppet sem hasonlít az övére (a legtöbb esetben). Ebben inkább nálam Katniss a nyerő, sokszor pontosan úgyanúgy nem tudok mit mondani, különösen ha valaki valamivel kedveskedik, vagy panaszkodik vagy ha segíséget kér, és reagálnom kellene rá. Ezenkívül sajnos néha rettentő makacs és haragtartó tudok lenni, mondjuk próbálok rajta változtatni, de nehezen megy. Igazán jól elvagyok magamban is, a saját helyemen, egyedül (vagy másokat szórakoztatok a néha enyhén sajátos stílusú humorommal, magyarul mondhatnám szarkasztikusnak is).
    Szóval elég változatos, és most még csak három karakter tulajdonságait emeltem ki, de talán ezek a legjellemzőbbek rám, mindenből egy kicsi...

    VálaszTörlés
  9. Nekem is először Katniss jutott eszembe(részben, természetesen). Én sem szeretem a társaságot, elvagyok magamban, könyveimmel. Nem tudok úgy dumálni, mint Peeta, képtelen lennék megölni vagy csak nézni egy állat levágását, pl.: mikor tyúkot vágtak, elmentem a hátsó udvarra, és nem is ettem a húsból.De szerencsére rendelkezem sajátos "humorral", mellyel szeretek az emberek idegeire menni, minden szavukat kiforgatom pl.: -Megnézhetem? -Nem! Csukd be a szemed, vagy nézz másfelé!! Szóval így sikerült részben békét hagyatni magamat, de azért követem a körülöttem lévők beszélgetéseit. Na meg azért játékos is vagyok, mint talán Finnick, csak ő nem szokott papírrepülőt hajtogatni és véletlenül kihajítani az ablakon...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na meg persze tőlem is távol áll a divat, utálom a csőnadrágokat, fő a kényelem.

      Törlés
  10. Mikor elolvastam a kérdést egyből Katniss jutott az eszembe, mégpedig azért, mert én sem vagyok társasági ember. Egyszerűen megvagyok a saját kis helyemen. Èn is elég lámpalázas tudok lenni mint Katniss volt az első interjún ès ha mondanak nekem valamit én sem tudom olyan jól lereagálni, mivel nem bánok valami jól a szavakkal.

    VálaszTörlés
  11. Alapvető tulajdonságom, hogy nem fogadom el a környezetem értékrendjét és szokásait, inkább az örök értékekhez próbálom tartani magam. Így a legjobban Katnisshez hasonlítok, hiszen mindketten annyira eltérünk a többségtől, hogy emiatt egyformán keveredünk konfliktusokba. Épp nemrég tisztázódott, hogy azért nem sikerült beilleszkednem a mai felnőttek világába, mert ennek a fenntarthatatlan környezetnek a megváltoztatására születtem. Pont úgy érzem magam, mint Katniss, miután önként jelentkezett a viadalra.

    Sokkal érettebb gondolatokat találok itt még a legfiatalabb hozzászólók között is, mint a felnőttek világában, és ez remek biztatást jelent számomra. Jó tudni, hogy mégsem vagyok egyedül.

    VálaszTörlés
  12. Hááát elég "kevert" vagyok. xD
    Szeretek rajzolni, festeni, tanulom is ezeket a művészdolgokat, ez kapcsolható Peetához.
    Szeretek divatos cuccokban járni, meg úgy érdekel is, ez jellemző Cinnára.
    Lehet valamiféle humorom is, legalábbis az osztálytársaim gyakran nevetnek a mondásaimon, ide vehetjük Finnicket.
    Amit meg már sokszor mondtam, hogy Gale és az én érzelmes oldalam elég hasonló.
    Röviden ennyi. :)

    VálaszTörlés
  13. Talán lehetnék Annie Cresta alteregója. Valamilyen szinten szerencsétlen vagyok, hiába mondom magam tervgazdálkodónak, soha semmi sem sül el úgy, ahogy betáblázom. Ügyetlen is vagyok, legyen szó sportról, táncról vagy közönség előtti szereplésről. Irtózatosan elvarázsolt vagyok, a saját kis ködömben élek teljesen különböző világlátással, kiállással. Annie szerény és zárkózott, magamra nem mondom hogy szerény vagyok, de sosem kívánok saját magamról beszélni, és tisztában vagyok a rengeteg hibámmal. Nagyon romantikus típus vagyok, szeretem az igazán férfias alakokat, a "nyáladzást", és a sok-sok ölelgetést. És persze csendes vagyok, és "fura".

    VálaszTörlés
  14. Leginkább Anniere hasonlítok szerintem,néha egy kis Johannás beütéssel :D

    VálaszTörlés
  15. Talán JOhanna, nem vagyok visszahúzódó, de sosem én vagyok a középpontban. Mondhatjuk hogy ismerkedős vagyok, de nem engedem közel magamhoz az embereket, néha még azokat sem akikben tényleg megbízhatnék. Közömbös vagyok és néha cinikus és pimasz.:) viszont imádom a különböző ruhákat és színeket ezért egy kicsit Effie is.

    VálaszTörlés
  16. Valahol Prim, Johanna és Katniss határán, szerintem. Szeretek segíteni az embereken, érdekel gyógyítás is, jól megtudom játszani magam (Johanna), csak épp ellenkezőleg mint ő. Katnissből meg annyi, hogy nem tartozom túlzottan a társasági emberkékhez, sokkal jobban érzem magam itthon, vagy mikor kimegyek az erdőbe sétálni (szeretlek kertváros) és kedves is csak azzal vagyok, akit szeretek

    VálaszTörlés
  17. Hát, ööö, fogalmam sincs, hogy igazából kire hasonlítok, de Peetával (khmm...egy ismerős XDD) kijelentettük, hogy én leszek Katniss. Az íjászkodásnál örülök, ha egyáltalán a táblát eltalálom, nemhogy még a közepét is. :D Igazából fogalmam sincs, hogy miért én lettem Katniss az ő szemében, de átküldöm neki a linket, és ide válaszolhat. :DD
    ja, és mielőtt bármi félreértés lenne: Peeta az egyik barátnőm, és természetesen nem olyan értelemben kell érteni, hogy miért ő Peeta. :D Csak úgy. Mert nem akartam, hogy Prim legyen. :D

    VálaszTörlés
  18. Haymitch. Idősebb vagyok, már tapasztaltabb, nem vagyok már olyan hirtelen mint fiatalabb koromban, de eléggé paranoiás is vagyok. Viszont a lényeges különbség, hogy én nem vagyok alkoholista.

    VálaszTörlés