2013. május 2., csütörtök

Éhezők Viadala Kihívás, +6. nap: Ki az a szereplő, akit másképp képzeltél el a könyvben, mint a filmben?


Biztosan Ti is találkoztatok már a Facebookon a "Kihívás-sorozatok" egy-egy darabjaival, például a 30 napos dal-kihívással vagy 100 napos film-kihívással, stb. Ennek a mintájára készült a 30 (illetve 31) napos Éhezők Viadala kihívás.

Egyébiránt az oldalsávba kikerült a rovat, aki utólag szeretne írni, egy kattintásra megkapja így az összes lefutott kérdést!
Örülök, hogy a rovat ilyen nagy népszerűségnek és érdeklődésnek örvend :)

Amint azt már írtam, túl vagyunk az Éhezők Viadala Kihívás hivatalos 30 (illetve 31) napján, ám merültek még fel bennem és Bennetek is olyan kérdések, amit megtárgyalnátok a többiekkel. Ezeket én összeírtam, eltettem, és elő fogom még venni, szóval lehet rá számítani, hogy néhányszor felbukkannak még kérdések. A kérdések sorrendje nem jelent prioritást, arra törekszem csak, hogy változatosan kövessék egymást. Akinek még jut eszébe kérdés, a múltkori bejegyzésbe írhatja :)

Berényi Petra kérdésére válaszolhatunk ez alkalommal. Nyilván azok fognak tudni leginkább válaszolni a kérdésre, akiknek volt szerencséjük előbb olvasni a könyvet, mint látni a filmet, de azok véleményét is kíváncsian olvassuk (és szerintem beszélhetek többes számban), akik bár előbb látták a filmet, mégis másmilyennek képzeltek aztán bárkit is a könyv alapján. Hozzátenném azt is, hogy Petra mind a külső, mind a belső tulajdonságokra gondolt, amikor kérdését feltette.

Ami engem illet, nehéz válaszolni, mert a filmbéli szereplő eléggé belém is égtek már, de az biztos, hogy Katnisst teljesen másnak képzeltem. Sokkal fiatalosabbnak, gyerekesebbnek. Hogy Peetához való viszonyát mennyire másképp mutatja be a film, mint a könyv, arról is sokat beszéltünk már: mert véleményem szerint - bár Katniss erőteljesen a "kameráknak játszik", amikor el akarja adni Peeta iránti szerelmét, azért eléggé összezavarodik a könyvben, ami a filmben kevéssé érzékelhető.
Azonkívül Ruta az, akit valahogy másképp képzeltem el, még sebezhetőbbnek és finomabbnak, picit talán "túl vagány" lett a filmben, ehhez a képhez képest. De persze, lehet, ez nem is baj.
Peetát is kicsit másképp képzeltem, nagyobb darabnak, mint Josh, de hát Josht meg nem lehet nem szeretni, és lassan szépen összeérik a személyével Peeta karaktere.
Egyébként viszont összességében azt kell mondjam, nagyon jól találták meg és sminkelték, öltöztették a szereplőket, és bár mindenki kedvére nem lehet tenni, engem olyan fenenagy csalódás szerintem nem ért. :)

23 megjegyzés:

  1. Bár még nem jött ki a film, én Beeteet másképp képzeltem, valahogy eszembe sem jutott volna, hogy színesbőrű. Meg még Finnick, akit valahogy teljesen másképp gondoltam. Mellesleg igen, Katniss tényleg vicces, hogy alacsonynak van ábrázolva a könyvben, míg valójában Jen magasabb Joshnál :D Mondjuk, erről egyikőjük sem tehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem se jutott volna eszembe, hogy Beetee színesbőrű.
      És amikor még csak elkezdtem olvasni a könyvet és belelapoztam és megláttam a neveket, rögtön arra gondoltam, hogy Beetee lesz a "nagymenő" és Finnick a "furább". :) De ezt csak zárójelbe. :)

      Törlés
  2. Peeta, Gale, Finnick:)

    VálaszTörlés
  3. Első rész: Katniss, Peeta és Haymitch és Cinna
    Második: Finnick, Johanna, Beetee és Plutarch

    VálaszTörlés
  4. Hát én mivel a filmet láttam először ezért a könyvbem is úgy képzeltem el mindenkit ahogy a filmben. Viszont Beetee-t egyáltalán nem így képzeltem el, Finnicket meg Johanna-t hasonlónak, de azért nem annyira. Ja meg Plutarch-ot is.
    Klau

    VálaszTörlés
  5. Cinna. Én őt teljesen máshogy képzeltem el, mint ahogy a filmben van. Aztán még Plutarch, akit egy magas, vékony, nagy sötét hajú fiatal fickónak gondoltam... erre a filmben minden az ellenkezője. xd

    VálaszTörlés
  6. Plutarchot én is fiatalnak képzeltem.. :D Előbb láttam a filmet, szóval mással nekem úgy nem volt különösebb bajom, a Futótűzre is egész jó szereplőgárda jött össze :) Finnickkel én speciel teljesen meg vagyok elégedve :) Már csak Annie-re vagyok nagyon-nagyon kíváncsi, tud valaki valami hivatalosat arról, hogy kik vannak versenyben a szerepért?:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Plutarchot én is fiatalnak és nem ducinak, sem szőkének nem képzeltem. Inkább olyannak vagy hasonlónak, mint Seneca.

      Törlés
  7. Cinnát én teljesen máshogy képzeltem el, Haymitchet is, akit én kicsit dagi(valamiért bennem összefügg az alkoholizmus és a sörhas:D), sötétbarna hajú(a könyvben sötét színű haja van) fickónak gondoltam. Ja, meg Plutarchot is sötét hajúnak.

    VálaszTörlés
  8. A látottak közül egyelőre Beetee, meg Enobaria, akiket tökre máshogy képzeltem el. Apropó, remélem Enobaria-nak remélem beteszik a hegyes fogakat...mondjuk a forgatási képeken nem láttam rajta.
    Az első részt előbb láttam, mint olvastam a könyvet, viszont a mutáns-farkasokat máshogy képzeltem el utólag, nyilván személyhez függő jegyekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg a mutánsok. Én is kissé mutánsosabban és a meghalt kiválasztottakhoz erősen, jobban hasonlítónak képzeltem.
      Bár én később olvastam a könyvet, mint láttam a filmet, a könyv sokkal jobban érzékelteti a helyzet sokk hatását az ismertetőjegyek kiemelésével. Mint Glimmer, Ruta...felismerése.

      Törlés
  9. Én a film elejét előbb láttam, mint a könyvet olvastam, úgyhogy volt "szerencsém" megismerkedni Katniss, Prim, Peeta, Effie, Haymitch és Gale (...) filmbeli személyével. De én Clove-ot nagyon másképp képzeltem el (magas, szőke), ahogy Cato-t is, de szerintem a filmben jobbak voltak mint a képzeletemben. A Beetesekhez én is csatlakozom, eszembe sem jutott volna, hogy színes bőrű, és mint már régebben említettem én Coin végig férfinek képzeltem:) Lehet, hogy ez nektek nevetséges, de én nem találtam rá egyértelmű utalást, hogy nő lett volna. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Coinra én is azt hittem hogy férfi :D

      Törlés
    2. Mondjuk szerintem ez a részlet elég egyértelmű utalás:

      "Szívesen rájuk dörrennék, de úgy érzem, hiba lenne félrekapni a tekintetemet, úgyhogy inkább farkasszemet nézek Coinnal. Most biztosan azt mérlegeli, megérné-e ultimátumot kötniük velem.
      – Mi a véleménye, elnök asszony? – kérdezi Plutarch. – Figyelembe véve az adott körülményeket, kiadhatnánk egy hivatalos közleményt, amelyben biztosítjuk az érintetteket, hogy kegyelmet kapnak. Ráadásul a fiú még nem is... nagykorú.
      – Rendben van – szólal meg végül Coin. – De akkor kapd össze magad, Katniss."

      Törlés
    3. Azt kifelejtettem, hogy egy darabig :) Talán pont ez volt az a rész ahol leesett, és két percet csak ültem, hogy mi? Coin nő?

      Törlés
    4. Mondjuk ez a 30. oldalon van.
      Okés amúgy, elsőre nyilván én is férfire asszociáltam, de azért a könyv olvasása során ez az amúgy nem olyan aprócska tény nem kerülte el a figyelmemet.
      Azt furcsállom csak, amikor valaki a könyv teljes kiolvasása után sincs tisztában egy főszereplő karakter nemével :/

      Törlés
  10. meg senki nem irta de nekem egybol Johanna ugrotg be amugy meg jo sokat ne igy kepzeltem el de igen Johannat nagyon nem igy...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűűű, jogos, Johannát én is másképp látom magam előtt!

      Törlés
  11. *bocsi a helyesirasert telorol vok..:/

    VálaszTörlés
  12. Én Beetee-t, és Finnick-et nem így képzeltem el, bár Sammel már rég megbékéltem, de Jeffrey-vel még mindig nem sikerült... :/

    VálaszTörlés
  13. Finnicket nem így képzeltem, de ez már régebben is említva volt, hogy az álompasi mindenkinek más. Bár én előbb láttam a filmet Jen-t nem tudtam olvasás közben 100%-osan beilleszteni. Én amúgy Mags-t képzeltem másként. Viszont én Beetee-ről végig egy színes bőrű emberre gondoltam, sőt azt hittem egészen mostanáig, hogy ez a könyvben le is van írva :)

    VálaszTörlés