2013. január 12., szombat

Entertainment Weekly, Futótűz beharangozó Jennifer Lawrence interjú, I. rész

Jennifer Lawrence farmert és kényelmes, szürke blúzt vett fel. Sötét haja még mindig nedves a gyors zuhany után, amelyet azután ejtett meg, hogy egész nap kinn rohangált a dzsungelben, és mindenféle ellenséges erők elől menekült. December eleji este van Wakiki szigetén, és Lawrence a Futótűz forgatásán vesz részt, amely annak a kasszasikert elérő Éhezők Viadalának a folytatása, ami Suzanne Collins disztópikus sorozatának második regényén alapszik. Miután tavaly áprilisban Gary Ross hirtelenjében átadta a rendezői stafétát Francis Lawrence-nek (Legenda vagyok), a film forgatása szeptemberben kezdődött el, és jelenleg 11 nap van hátra belőle. Az ország népének sorsa továbbra is a mi hősnőnk vállát nyomja. Katniss Everdeen, akit Jennifer alakít a maga sebezhetőségével, túlélte a Viadalt, és kegyetlen árat fog fizetni azért a lázadásért, amely az életét jelentette, ugyanakkor forradalmat robbantott ki. A Futótűzben (amely november 22-től látható majd a mozikban) a Kapitólium megköveteli, hogy a [következő Viadal alkalmával] a korábbi Viadal-győztesek közül sorsoljanak, és ez alkalommal egy trópusi arénában küzdjenek meg, amely váratlan meglepetésekkel van tele. Katnissnek ismét hű társaira (a Woody Harrelson által alakított Haymitchre és Josh Hutcherson Peetájára) kell támaszkodnia, miközben új ellenfelei (Sam Claflin által alakított Finnick és a Jena Malone által életre keltett Johanna) cselekedeteinek mozgatórugóit próbálja feltérképezni. 
Az elmúlt évben sok minden megváltozott Jennifer Lawrence életében. Mostanra testőre van, aki nem túl feltűnően ügyel biztonságára, miközben a Trump hotelben beszélgetünk. És személyi asszisztense is, aki éppen kagylóvacsorát készít elő Lawrence-nek az emeleten, a színésznő lakosztályában. Mindeközben díjeső várható a Napos oldalban nyújtott lenyűgöző teljesítményéért. Szíve mélyén azonban a 22 éves színésznő, bár továbbra is kimagaslóan tehetséges, egy egyszerű, nyers lány marad Kentuckyból, aki nem száll el a hírnévtől és tudatosan nem szeretne megfelelni a hírnév adta elvárásoknak. "Ő a legkevésbé díva, akit valaha ismertem." - mondja Nina Jancobson producer. "Ő egy lökött csaj, aki vicces és szórakoztató. Imádom otthon elmesélni a forgatáson történteket, mert mindig elmondhatom a lányomnak, hogy 'Nézd, ő olyasvalaki, akire tényleg érdemes felnézni.' 
És igen, miután rendel egy Budweisert és leheveredik a padra, tökéletesen hozza azt az egyetlen dolgot, amelyet rajta kívül egyetlen más sztár sem: maradj önmagad - a végletekig.

Ti stábtagok mennyire estetek kétségbe, amikor kiderült, hogy Gary Ross nem tér vissza [a rendezői székbe]?
Nagyon szeretem Garyt és a filmet, amit elkészített. Olyan sok réteget feltárt a karakterem kapcsán, amit még most is felhasználok - így aztán nem kell megtanulnom a szövegemet, mielőtt megjelennék a munkában. (nevet). Viccelek! Azt hittem, mivel az alappillérünk megingott, mindent a nulláról fogunk majd kezdeni. Közben pedig ott volt a Lionsgate és a Summit összeolvadása, ami szintén sok változással járt, és mindannyian eljutottunk arra a pontra, amikor azt mondtuk: "Haver, nekem már fogalmam sincs mi történik!"

Mesélj nekem a Francis Lawrence-szel való első beszélgetésedről.
Először telefonon beszéltünk. Épp a kádban voltam, és meg kellett mondanom, hogy épp fürdök, mert attól tartottam, hogy mondjuk azt fogja hinni, hogy a WC-ben játszok, amikor hallja körülöttem zubogni a vizet. (nevet)


Természetesen, nyilván ezen agyalt volna...
Tudom, mindent rosszul ítélek meg. De mindent. Oké, akkor kezdem újra. Az első beszélgetésünk: Prágában voltam, mert [a Serenát] forgattam, és telefonon beszéltünk, és nagyon tetszett minden, amit mondott. Nagyon okos, de emellett szerény is. És tényleg nagyon szereti a könyveket. Nem úgy tűnt, mintha nagyon izgatott lenne, hogy egy ilyen hatalmas filmet készíthet. Aztán Santa Monicában együtt reggeliztünk és én beleköptem egy darab tojást a szájába, miközben beszéltem. Úgy értem belement. A szájába. (nevet) Eléggé bevontak a rendező keresésének folyamatába. Általában nem szeretem érvényesíteni az akaratomat. Én ilyen nagyon passzív típus vagyok.

Ezt nehezen tudom elhinni. 
Pedig tényleg az vagyok. Mély a hangom, ami miatt úgy tűnik, mintha kemény lennék és önfejű, holott valójában egy lúzer vagyok. De amikor ezekről a filmekről van szó, ezeket szenvedélyesen szeretem, szóval érdekel a sorsuk. Általában nem érdekel. (nevet) Várj, hadd kezdjem újra.

"Az összes többi filmem, ehhh..."
Igen, az összes többi film, amit valaha csináltam - pffff! Csak viccelek! Olyan, mintha tudat alatt nem akarnék dolgozni a jövőben, ezért tönkre akarnám vágni a karrierem. (Közel hajol a diktafonhoz.) Terhes vagyok!

A szó szoros értelmében igazából nem tehetsz róla.
Tudom, tudom, de a New York Times-szal is ezt csináltam. Felhívott a sajtósom, mondván, hogy "Ez A New York Times, vedd komolyan!" Aztán három másodpercen belül azon kaptam magam, hogy orgiákról magyarázok nekik.

Nyilván nem akarsz bólogató Jánossá válni. 
Én olyan boldog vagyok és nagyon szerencsés. Köszönöm, Istenem. Megpróbálom politikailag korrekt módon mondani ezt, de olyan meg nincs. Oké, a korrekt válasz... Ugye az interjú hivatalosan még csak most kezdődik? (nevet) Szerintem azért vagyok ilyen, mert nem akarok én is egy lenni azok közül, azok közül, akik...

Az önmagukat sztároló színészek közül?
Egyszerűen nem értem ezt. Szerintem nincs klasszabb dolog, mint amit én csinálok. Amikor olyasvalakivel találkozok, aki valami olyasmit csinál, amivel másokon segít, mondjuk orvos, vagy akár egy pénzügyi tanácsadó, az nagyon lenyűgöző számomra. "Te értesz a matematikához? Hisz ez csodálatos!" Annyira tisztában vagyok minden szarsággal, ami körülveszi Hollywood-ot, és hogy mindenki olyan fenn érzi magát a magas lovon, mintha ők találták volna fel a rák ellenszerét, és ez nekem olyan kínos. Úgyhogy én épp az ellenkező irányba haladok, és a végén mindig kicsúszik a számon valami olyasmi, hogy "Terhes vagyok!", holott két sorozatra vagyok leszerződve (Az Éhezők Viadala és az X-Men).

Mi volt a legmegnyugtatóbb dolog, amit mondtak neked a folytatás forgatásának megkezdése előtt?
Ez lehet, hogy furcsán hangzik majd, de csak eszembe jutott. Akárhányszor Katnissről beszélgettünk Garyvel, azt mondta: "A 12. körzetből származol és vadász vagy." Soha nem éreztem magam akcióhősnek, sem pedig szuperhősnek. Mindig is vadásznak éreztem magam. Ez segített, hogy két lábbal álljak a földön ebben a valóságban, hogy ő nem azért sikeres ebben, mert képzett gyilkos, hanem mert ő egy olyan 16 éves lány, akinek történetesen nagyszerű érzéke van ehhez. És most, még ebben a második filmben is "csak" egy vadász vagyok.

Katniss folyamatosan éhezik az első filmben, a Futótűzben viszont elég jókat lakomázgat. Akkor már nem él az a feltételezés, hogy soványnak kell látszanod.
Az első rész címe Az Éhezők Viadala volt, de soha nem volt olyan pillanat, amikor úgy éreztem volna, hogy fogynom kellene. És ezen film kapcsán is sokat edzek, de fogyókúrázni soha nem fogok. Nem érdekel, ha az emberek azt mondják, hogy fogyjak öt kilót. Mert én meg azt mondom, mi van, ha csak másfelet fogyok? Ráadásul mindehhez kőkemény munkára van szükség, két héten belül pedig úgyis visszaszedem.

Kismillió paparazzi kép jelent meg rólad, mióta a forgatás Hawaii-on folytatódik. Hogy kezeled ezt a fokú figyelmet?
Ebből a szempontból Josh egy kőszikla. Ő mindig pozitívan áll a dolgokhoz. Mindig boldog. Aztán ott vagyok én, akinek ez az egész képes tönkretenni egy egész napját, és inkább beöltözöm Lord Voldemortnak, hogy ne láthassanak semmit, mert megőrjít a gondolat, hogy ha hagyom magam lefotózni, akkor abból ők pénzt csinálnak. Amikor elkezdtem színészkedni, gondoltam, hogy idegesítő lesz, és ezt elképzelheted, ha látod mások paparazzi képeit. De azt nem tudod elképzelni valójában mennyire félelmetes is ez. Hogy emberek ólálkodnak a házad körül. Csak egy egyszerű lány vagyok, aki egyik helyről a másikra autózik, amikor meglátom ezeket a férfiakat a visszapillantó tükrömben. De ez még semmi. (Ismét közel hajol a diktafonhoz.) Egyszerűen azt akarom, hogy tudják, mennyire gyűlölöm őket! Ez az én felnőtt hozzáállásom a dologhoz!

Folyt. köv.

Két dolog: 
1. Ez azért jusson eszetekbe, amikor paparazzi képeket linkeltek... Nem véletlenül igyekszek nem tenni ilyet  én sem (kivétel a forgatási képek, de ott nem a magánéletük során zaklatnak embereket).
2. Holnap igyekszem hozni a folytatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése