2012. június 10., vasárnap

Nina Jacobson a nagyívű sorozatok gyártásáról

Az Éhezők Viadala egyik producere részt vett egy producerek részvételével tartott konferenciának egy - ékes angolsággal - “Franchise Building: Creating and Sustaining Studio Tentpoles,” nevű paneljén, amelyet most így hirtelen nem tudnék élvezhető mindőégben megfogalmazni magyarul, de valami olyasmiről van szó, hogy hogyan lehet létrehozni és életben tartani ilyen nagy ívű sorozatokat, és a stúdiók húzófilmjeit, amilyen az Éhezők Viadala is. Íme néhány gondolat, amelyet a producerasszony megosztott a nagyközönséggel ezen a konferencián az Éhezők Viadala példája kapcsán.



Egy sorozat életre keltéséről
- A hit, hogy az ember megalkothat egy sorozatot pusztán azért, mert azt szeretné, az oka annak, hogy láttunk néhány borzasztóan rossz filmet is a hosszú évek során. - mondta Nina Jacobson, aki vezető producerként dolgozott a Disneynél, és aki a kasszasikert elérő Éhezők Viadalának is a producere. - Az a legátkozottabb dolog manapság Hollywoodban, hogy azt hiszik, a filmkészítők döntik el, miből lesz sikersorozat. Pedig a közönség dönt.

A könyvek filmre adaptálásáról
- Jacobson elmondta, hogy a legtöbb lehetséges nagyívű sorozat sikeres könyvként kezdi, ahogyan az az Éhezők Viadalával, vagy más termékekkel, például játékokkal is történt. Ez megköveteli, hogy a filmgyártók tisztában legyenek azzal, hogy vannak olyan emberek, akik erősen ragaszkodnak az alaptörténethez, a filmkészítőknek pedig "tiszteletben kell tartaniuk a lelkes rajongókat" - mondta Jacobson.

Ugyanakkor, ha az ember forgatókönyvet ír vagy szereplőt válogat, azt kell tennie, amit a legjobbnak vél a film szempontjából. 
- Nem hagyhatjuk, hogy a rajongók állítsák össze a szereplőgárdát - mondta (szintén) Jacobson [valószínűleg erősen utalva a folyamatban lévő Finnick-válogatásra].

 Arról, hogy miért nem 3D-ben készül(t) el az Éhezők Viadala
Az egyetlen, amit Jacobson nem akart az Éhezők Viadalával kapcsolatban, az hogy a filmet 3D-ben készítsék el. Azt mondta, a kreatív csapat az erőszak ellenére is úgy érezte, a film méltó lett a könyvhöz, és alapvetően nagyon etikusak is maradtak 
- Fiatalokról szólt és erőszakról de úgy, hogy közben nem használuk ki [érzelmileg] a fiatalokat. - magyarázta.

Jacobson azt mondta, felmerült bennük, hogy 3D-ben készítsék el a filmet, de úgy érezték, azáltal előtérbe kerülne az erőszak, ahelyett, hogy karaktervezérelt maradt volna a film. 
- Szerintem ez kellemetlen lett volna. - mondta Jacobson. - Megvitattuk, de nagyon hamar letettünk róla.

Gary Ross távozásáról
Gary Ross rendező távozásával kapcsolatban, aki nem vállalta az Éhezők Viadala folytatásának megrendezését, Jacobson - aki korábban dicsérte Rosst, amiért eltalálta a megfelelő hangulatot, amelynek fontos szerepe volt abban, hogy a film ekkora sikert érjen el - beismerte: "ijesztő a váltás". Hozzátette, "Amikor Gary távozott, azt gondoltam 'Ez a producer dolga - alkalmazkodni kell a helyzethez, és kitalálni, hogy a lehetőségekhez mérten mennyit lehet kockáztatni.'".

Forrás: A TheHob a Hollywood Reporter és a Deadline cikkeiből ollózta össze a válogatást. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése