2012. május 4., péntek

Ez vár Francis Lawrence-re

Most, hogy hivatlos lett a bejelentés, az MTV összeszedte, milyen feladatok várnak az új rendezőre, Francis Lawrence-re. Nekik valahogy mindig van tippjük mindenre...

Rajongók meggyőzése
Mondhatsz, amit akarsz a Suzanne Collins sorozat első regénye filmadaptációját elkészítő Gary Ross által megalkotott látványvilágról és kivitelezésről, Francis Lawrence már anélkül megnyerte a bizonytalankodó rajongókat, hogy akár egyetlen képkockát is leforgatott volna, azzal, hogy úgy állította be magát, mint aki először tanulni szeretne, majd csak azután rendezni. Lawrence máris nyerő pozícióból indul tegnapi exkluzív, rajongóknak szánt üzenetével, amelyet a film Facebook oldalán tett közzé.

Lawrence megnyerheti a rajongókat, ha további betekintést biztosít vizuális elképzeléseibe. Mit szólnánk hozzá, ha megosztana egy kicsit az alapelképzeléseket megformázó alkotásból? Vagy a forgatás előrehaladtával példát venne Bill Condonról, a Hajnalhasadás rendezőjéről és megosztana velünk párat a legelső fotókból? Ha a rajongókat bevonják a film elkészültének kezdeti stádiumába (is), az fenntartja az érdeklődést és az elkötelezettséget.

Sorozatok tanulmányozása
Nincs nagyobb rémálom, mint amikor elfogy az érdeklődés a második részre. Kellemes és tartalmas módon életben tartani egy bevált elbeszélésmódot trükkös fogás lehet, de Christopher Nolan-éknek (Sötét lovag sorozat) működött. Még jobb lenne, ha Lawrence utána nézne a váltott rendezővel készült sorozatoknak (pl. Harry Potter) hogy kialakítson valamiféle stratégiát a zökkenőmentes átmenet érdekében.

Megtalálni Finnicket (Johannát és a többieket)
Lawrence egyik első nagyobb horderejű döntései a Nagy Mészárlás során bemutatkozó új szereplők kiválogatása lesz. Finnick Odair és Johanna Mason iránt különös érdeklődést mutatnak a rajongók, a szereplőválasztással kapcsolatos elképzeléseik szinte az őrületet súrolják. Az, hogy milyen kaliberű színészeket vonultat majd fel ezekben a szerepekben, valamiképp meghatározzák, mire számíthatunk a folytatás rendezése kapcsán. Más szóval: Ne szúrd el, Francis!

Még jobb CGI
Ha volt is némi panasz Gary Ross rendezésével kapcsolatban a rajongók részéről, akkor az arra vonatkozott, hogy nagyon haloványak voltak a tűzeffektek a "Lány, aki lángra lobbant" részeknél. Itt a lehetőség, hogy Lawrence itt javítson, és egy új, sokkal összetettebb Arénával kialakítsa saját, Gary Ross korábbijától teljesen független látványvilágát.
[És rendes mutánsokat is kérünk, pls. Meg az erőteret is rendesen ábrázolni kéne.]

Csörögjön rá pár híres barátjára
T-Bone Burnett az egyik legjobb háttérzene szerző a szakmában, és az ő érzékenysége sokat hozzátett a disztópikus dráma kegyetlen hangulatához, úgyhogy reméljük, a folytatásban is köze lesz a zenéhez. De ahogy az gyakran előfordul, a rendező változtathat egy kicsit a stábon, és esetleg Burnett nem kap lehetőséget, Lawrence akár azokhoz az ismerősiehez is fordulhat segítségért, akik számára egykor videoklipet forgatott. Miért, nem lennénk legalább kicsit kíváncsiak arra a háttérzenei albumra, amelynek Lady Gaga a producere???
[Nem, nem lennénk. És ahogy arról már korábban beszélgettünk, Francis Lawrence dolgozott már együtt a score dalszerzőjével, James Newton Howarddal a Vizet az elefántnak!-ban. Így van remény, hogy Howard, aki - szerintem - remek háttérzenét készített Az éhezők viadalához, visszatér a Futótűzre.]

1 megjegyzés:

  1. Váááá, Ancsi!!! Most néztem utána, hogy a Legenda vagyok zenéjét is JNH szerezte :D Szóval van esély, nem is kicsi :D

    VálaszTörlés