2015. november 6., péntek

Összefoglaló a Los Angeles-i sajtókonferenciáról

Némileg "átvert" minket a Lionsgate, amikor azt ígérte, a Rajongói Rendezvény videóanyagát adják ki kedden jó minőségű videóban, mert én azzal nem találkoztam, viszont a sajtókonferencia anyagával igen. Én ugyan egy írásos anyagból dolgozom, de akit érdekel, illetve szeretné hozzá látni a színészeket, azok kedvéért kiteszem. Szerintem nagyrészt iszonyú jó kérdések voltak, újszerűek és érdekesek. Érdemes elolvasni az anyagot, bár nem fordítottam mindent. Amíg várjátok a londoni premier képeit, olvasgassatok. :)


A rendkívül népszerű Éhezők Viadala sorozat Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 2. részével a végéhez érkezik, amelyben Katniss rájön, immáron nem pusztán a saját életben maradása a cél, hanem az emberiség jövőjéé is. Amikor Panemben kitör a totális háború, Katniss és legközelebbi barátai, köztük Gale, Peeta és Finnick küldetést hajtanak végre, amelynek célja Snow elnök elpusztítása, hogy népük valóban felszabaduljon.

A film sajtónapjának során az egyik sajtókonferencia alkalmával Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson és Liam Hemsworth Francis Lawrence-szel együtt beszéltek a sorozat forgatásának utolsó pillanatairól, hogy vajon elkészültek-e azzal, amit elterveztek, hogy mennyire volt nehézkes és kihívást jelentő a csatornában zajló jelenetsor forgatása és hogy Philip Seymour Hoffman halálát követően milyen változtatásokra kényszerültek. Jennifer Lawrence az elmúlt néhány év alatt bejárt karrierútjáról is beszélt és hogy miért szereti ekkora szenvedéllyel ezt a munkát. Vigyázat,  a film történéseire való SPOILERek előfordulhatnak, de ami durva, és nem biztos, hogy tudni akarok, azelőtt külön szólok majd.

A teljes interjú a folytatásban.


Jennifer, mire emlékszel leginkább a Katnissként eltöltött utolsó pillanataidból?
Jennifer Lawrence: Úgy érzem, kétszer búcsúztam el Katnisstől. Egyszer, amikor Berlinben befejeződött a forgatás, akkor gyakorlatilag elbúcsúztam a filmtől, aztán volt egy alkalom az unokaöcséimmel úgy egy évvel később. Ők játszották a gyerekeimet abban a jelenetben, amit forgattunk, szóval ez egy csodálatos lezárás volt ezen karakter számára, mert már évek óta szerettem volna, ha itt lehetne a családom, a vér szerinti családtagjaim, és most ez is teljesült.

Amikor végül véget ért a forgatás, milyen érzés volt a tudat, hogy ennyi volt ebből a karakterből? Úgy érezted, végrehajtottál mindent, amit terveztél?
Jennifer: Azt hiszem, ez a vége érzés inkább a film megjelenése után fog elhatalmasodni. Még nem végeztünk el minden munkát, ha úgy vesszük. Még képviselnünk is kell a filmet. Nem tudom. Én még nem érzem, hogy tényleg elbúcsúztam volna Katnisstől. Ez vicces, mert minden film alkalmával ugyanazt tesszük. Felépítünk egy karaktert, aztán pár hónappal később végleg elbúcsúzunk tőle. Azt hiszem, ehhez már hozzászoktam, szóval nem gondoltam, hogy Az Éhezők Viadala vége sokkal másabb lenne. De szerintem nagyon különös lesz, ha majd végre megjelenik az utolsó film is, lezajlik a sajtókörút és hivatalosan is mindennek vége. Na, az szerintem nagyon durva lesz majd, de csak személyes szinten. Ezek a filmek évek óta az életem részét képezték.

Josh, ezúttal milyen volt eljátszani Peeta kettősségét?
Josh Hutcherson: Nagyon király volt! Ezt az utolsó részt vártam a legjobban, mióta elolvastam a könyveket. Peetát eltérítették és megkínozták, és nagyon klassz volt eljátszani egy olyan karaktert, aki ilyen különös helyet foglal el a rajongók szívében. Ő egy aranyifjú, aki most a rossz oldalát mutatja meg, nekem pedig fel kellett ezt fedeznem és az általa elszenvedett összes trauma okozta egyfajta bipoláris állapot mindkét szintjét el kellett játszanom.

Hány napig tartott a csatornában zajló jelenetsor felvétele és vízállóak voltak-e az ott használt jelmezek?
Francis Lawrence: Egyértelműen a forgatás három legkellemetlenebb hete volt.
Jennifer: Annyira örülök, hogy ezt mondod! Olyan, mintha még mindig ott lennék!
Francis: De tényleg vacak volt. Bizonyos értelemben klassz jelenetsor volt, ahogy összeraktuk és ahogy végignéztük, ahogy életre kel. De folyamatosan görnyednünk kellett a csatornákban. Mindannyiunknak védősisakot kellett felvenni, a vizet pedig melegítettük.
Jennifer: Szegény Liam három héten át nem tudott felegyenesedni.
Francis: Mindenki nagyon szenvedett.
Josh: A ruhák egyáltalán nem voltak vízállóak, ráadásul a zsebeik is mind megteltek vízzel.
Jennifer: Egyre csak panaszkodunk, pedig milyen szerencsések is vagyunk. Amikor a harcjeleneteket forgattuk a csatornában, az összes felszerelésünk és jelmezünk úszott a vízben, minden átázott, ez vagy 10 kiló plusz súlyt jelentett. Nem értek a matekhoz, de én vagy 1000-nek éreztem. Kemény volt. Durva volt. De Francis nagyon jól szervezett mindent.
Francis: Ez érdekes, mert ez olyasvalami, amit nem tanítanak a filmakadémián. Amikor az ember eljut egy bizonyos pontra egy 11 hónapos forgatás 7. hónapjában, amikor le kell forgatni egy ilyen jelenetet és a szereplők és a stábtagok munkamorálja a béka segge alatt, az ember addig csinálja, amíg csak kell. Mindent időben és menetrend szerint csináltunk, mégis borzalmas volt. De őszintén elégedett vagyok az eredménnyel.
Josh: A jelenetsor vége felé már úgy voltunk vele, "Úristen, nem hiszem el, hogy van még felvétel". Olyan volt, mint ha az a harc sosem akarna véget érni.

Francis, ez a történet helyenként annyira őrült és kaotikus. Hogyan éred el, hogy a közönség megrémüljön, ugyanakkor meg is értse mi történik a csatornában zajló jelenetsor alatt?
Francis: Mindig megpróbáltam egy meghatározott érzelmi értéket használni egy jelenetsor folyamán és ez lehetőséget biztosít arra, hogy ezáltal a jelenetsor félelmetes legyen. Ez a része igazán jó buli. A tényleges fizikai megvalósítása tényleg gáz volt, de azért izgalmas. Így aztán a jelenetsor legelső mozzanatát kell nagyon várakozás telire elkészíteni, ahol szerintem a rémület megszületik. Ahhoz viszont, hogy elérjem, hogy érthető is legyen, nagyon sorosan együttműködtem a kaszkadőrcsapattal, ki kellett találni, hogyan történjen a harc, hogy hol legyenek hosszabb szakaszok és pontosan tudni kellett, mikor melyik karakter hol is van, hogy minden pillanatban megérthessük, mi történik, ki mit csinál, ki van veszélyben, ki mit érezhet. Hagytuk, hogy a dolgok kicsit maguktól is alakuljanak, aminek hatására kicsit összetettebb, kicsit nehezebb lett az egész. Ezért tartott olyan sokáig. Nem volt terünk, hogy elrejtsünk dolgokat a rendetlen vagy hanyag operatőri munka miatt, de szerintem ez egy nagyon hasznos jelenetsor volt.

Liam, mit gondolsz, hogyan változik meg Gale ezen film végére?
Liam Hemsworth: Olvastam a könyveket, szóval mindig is tudtam, mi fog történni a végére.
Francis: De meg is kérdőjelezte. Azt mondta: "Én ezt nem értem. Miért lenne ő rossz?"
Liam: Ő egy jó srác, ha eltekintünk attól, hogy gyilkolt meg ilyenek. Egyre dühösebb, ahogy haladunk a vége felé. Nagyon sokáig nem igazán volt lehetősége bármit is tenni. Ebben az utolsó részben előtérben és középpontban van és lehetősége nyílik arra, hogy hatással legyen a cselekmény menetére. Ez egy kicsit a fejébe is száll és némileg el is veszti a saját erkölcsi értékítéletét. Ezért válnak el Katniss és Gale útjai. Nagyon különbözően látják, hogy mi az, ami egy háborúban helyes és mi az, ami nem. Ez olyasmi, amiből itt a végén Katniss nem tud engedni.

Ez a sorozat eredetileg fiataloknak íródott, és legtöbbjük felnéz rátok, a karaktereket alakító színészekre. Miben reménykedtek, ezek a fiatalok mit visznek majd magukkal ebből a filmből?
Josh: Ami engem illet, számomra a legerősebb üzenet az, hogy álljanak ki amellett, amiben hisznek. És hogy egyetlen ember is mekkora hatást érhet el. Egyetlen ember is kiállhat egy ügy mellett, amiben hisz, és megküzdhet érte. Szerintem nagyon erős üzenetei vannak a filmnek, amit remélem, megértenek a rajongók, de szerintem ez így van. Szerintem ezért is kötődnek ennyire ezekhez a filmekhez. Kicsit belelátnak a kormányzat hatalmába. És a háború következményeibe. Katniss olyan karakter, aki semmire sem vágyik jobban, mint hogy elkerülhető legyen a háború, ám sajnos a film végkifejlete során rájön, hogy minden erre haladt, hogy ez együtt járt a forradalommal.

Ha egyszer újraforgatnák ezeket a filmeket, mely másik karaktert alakítanátok így, hogy már látjátok, ki hova jutott el?
Josh: Én mindig is szerettem Haymitch-et, de Woody Harrelson tökéletesen alakítja őt. Snow is klassz lenne, igen. De Haymitch-et nem lehet felülmúlni.
Liam: Woody teljesen olyan, mint Haymitch, eltekintve attól, hogy nem alkoholista.
Jennifer: Na, ezzel nem dicsérted meg!
Liam: Úgy értem, hogy ő is szereti a humort.

Jennifer, ennek a történetnek a végére Katniss maga mögött hagyja a harcokat és visszatér otthonába, hogy békésebb életet élhessen. Te is szívesen hagynád el Hollywood-ot, hogy egy csöndesebb életet élj, ha megtehetnéd?
Jennifer: Nekünk mindannyiunknak meg kell találnunk az egyensúlyt az életünkben, hogy hétköznapinak érezhessük azt, ami durva, és otthont kell teremtenünk valahol a szülővárosunktól távol. Én nem igazán érzem, hogy bármi elől menekülnék. Amikor végzünk a filmmel, akkor is szívesen maradok majd New Yorkban vagy Los Angelesben. Szeretem a munkámat. Vannak bizonyos dolgok ebben a szakmában, amik elől szívesen elmenekülnék, de legtöbbször nem érzem, hogy el kellene mennem vidékre. Ha valahol nyugton kellene maradnom, elveszíteném a józan eszemet. Persze biztos vagyok benne, hogy eljön majd a nap, amikor vissza szeretnék majd vonulni, le szeretnék majd lassítani. De jelenleg élvezem a munkámat. Szeretek pörögni. Szeretek olvasni vagy írni vagy bármit, amivel elfoglalom magam.

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER


Francis, amikor Haymitch felolvassa Plutarch búcsúlevelét, az azért volt, mert Philip Seymour Hoffman halála előtt nem forgatta le azt a jelenetet?
Francis: Igen, Phil-nek kellett volna szerepelnie abban a jelenetben Katniss-szel. Ez volt az egyik legnagyobb változtatás. Ez volt az egyik nagy jelenete, amit nem forgatott le, mielőtt elhunyt. Ezért kellett megváltoztatnunk.


SPOILER VÉGE!!!

A sorozat sikere elérte azt a hatást vagy változást, amit szerettél volna, hogy elérjen?
Francis: Szerintem képes voltam átlátni a céljaimat. Bementem, megismerkedtem Nina Jacobson producerrel és egy héten belül le is szerződtetett. Nekem nagyon konkrét elképzelésem volt arról, hogyan akarom elmesélni ezt a történetet és szerencsére Nina egyetértett ezzel, a stúdió szintén egyetértett vele és mindenki betartotta, amit ígért. Amikor leszerződtettek, megkerestem minden egyes színészt, aki már részese volt a produkciónak és elmondtam nekik, hogy hogyan közelíteném meg a dolgokat. ami csodálatos volt. Nem voltak viták és ez végig nem változott. Mind ugyanarra toltuk a szekeret.
Jennifer: A dolgok mindig változnak és alakulnak, az ember pedig együtt érik a karakterével. A Lionsgate azonban egy hihetetlenül támogató stúdió és Francis fantasztikus elképzeléssel érkezett és zseniális munkát végzett.
Liam: Francis csodálatos rendező. Fantasztikus. Vele a legjobb dolgozni. Nagyon király.
Jennifer: Igen, igen, egyetértek.


Srácok, Ti magatok hogyan értetek és változtatok ezen filmek készítése során emberileg és szakmailag? 
Jennifer: Ezt nehéz megmondani. Valószínűleg túl korán van még, hogy visszatekintsünk és elgondolkodjunk ezen. Remélem, én felnőttem. Sokkal könnyebb érettnek lenni a forgatáson Josh és Liam nélkül. Biztos vagyok benne, hogy akikkel együtt dolgozom, nem ismernek fel. Mindannyian segítettünk egymásnak, hogy kezelni tudjuk mindazt, amin keresztülmentünk. Az, hogy most vége és nem forgatunk már több filmet együtt, olyan, mintha pótkerék nélkül indulnék el biciklizni. Azt mondtam magamban: "Oké, egyedül tekerek az utcán. Meg tudom csinálni."
Josh: Ami engem illet, ez mindig nehéz kérdés. Amikor valaki megkérdezi, hogy "mit tanultál?" Nem tudom megmondani, hogy épp most mit tanultam. Úgy érzem, folyamatosan tanulok valamit, amikor különböző színészekkel és rendezőkkel dolgozom. De ez nem úgy megy, hogy ma ezt és ezt tanultam. Az ember nem gondolkodik el ezen. Egyszerűen csak több leszek, emberileg. Ami engem illet, kollegiális szempontból volt ez nagy élmény, több szempontból is.
Jennifer: Kivéve a tanulást.
Josh: Pontosan! Egyáltalán semmit nem tanultam! Nem. Tudom, hogy sok mindent tanultam és hogy emberként és színészként is több lettem. De hogy ezt konkrétan megnevezzem, nem tudom.
Liam: Én már megszoktam, hogy a világom folyamatosan változik, egyik végletből a másikba kerültem az elmúlt hat év során. De egyre könnyebb. Először, amikor az ember fiatalon csinál ilyet és esik egyik végletből a másikba, az nagyon nyomasztó. De az évek során az ember megtanulja, hogyan ne foglalkozzon vele, hogy ne zavarja a hétköznapokat és hogy biztonságba érezze magát. Egyszerűen menni kell tovább.
Jennifer: A mi munkánk nagyon tömény. Amikor dolgozunk, az napi 13-16 órát jelent, és ilyenkor az ember egy idegen városban van, ahol nem ismer senkit és nem ismeri a környezetét. Aztán, amikor végzünk, végre van szabadidőnk, ami nagyszerű, de az ember csak él bele a semmibe. Nehéz. Nehéz megtalálni az egyensúlyt, mert amikor az ember túl sokat dolgozik, akkor kimerül és úgy érzi, egy kis szabadságra lenne szüksége. Amikor viszont lesz egy kis szabadideje, úgy érzi, begolyózik. Gyűlölök cél nélkül felkelni és úgy lefeküdni, hogy nem csináltam aznap semmit.
Josh: Én azért azt nem bánom annyira, meg kell, hogy mondjam.
Jennifer: Ami engem illet, én most megszállottan dolgozok. Hétvégenként rendezőkkel találkozom, fényezem magam és olyan dolgokat írok, amit soha senki nem fog látni.

Hogy jellemeznéd karriered elmúlt pár évének útját?
Jennifer: Ezt elég nehéz röviden összefoglalni. Tényleg őszintén szólva ez egy munka. Én tényleg szeretek színészkedni. Én tényleg egyszerűen dolgozó nőként tekintek önmagamra, egyszerűen forgatásról forgatásra járok és dolgozok. Promózzuk a filmeket és dolgozunk, és az embereknek megvan a maguk véleménye, de döbbenetesen könnyű kizárni a külvilágot. Alig pár év elég volt hozzá. Az ember egész élete megváltozik. Mostanra ez nagyon könnyen megy nekem, mert elszigeteltem magam. Mostanra új normám van. Nagyon kiegyensúlyozott és boldog vagyok, de eltartott egy pár évig, mire hozzászoktam és másképp néztem a dolgokra. Ez nagyon elidegenítő érzés, mert az ember nem érez másképp, mégis másképp állnak hozzá mások. De nem szabad állandóan a nyomásra gondolni, mert akkor felemészt ez az egész. Szóval beletelt pár évbe, mire hozzászoktam és úgy éreztem, "oké, akkor most vessük bele magunkat újra a munkába!" Az emberek reagálnak és tehetik, amit csak akarnak és ez rendben is van így. Ez az ő dolgunk. Én csak a munkám végzem. Hát, így gondolom.

A színészek gyakran szenvednek egy nagyszabású filmsorozat befejezése után, hogy újra sikeresek legyenek. 
Jennifer: Úgy érzi, kudarcra vagyok ítélve. Béna vagyok, mi?

Miért gondolod, hogy képes leszel folytatni a sikereket?
Josh: Mert baromi jó színésznő!
Jennifer: Tényleg nagyon szerencsés voltam. Leforgattam az első Éhezők Viadala filmet, majd két héttel a forgatás befejezése után Davis O. Russell meghallgatott a Napos Oldalra. Így aztán neki fogalma sem volt róla, mi fog történni. Emlékszem, akkor történt párszor, hogy tényleg vágytam a szabadságra, de tudatában voltam annak, hogy milyen nyomasztóak is lehetnek ezek a filmek és ez a karakter és nagy félelmem volt, amikor aláírtam a filmekre. Én azt szeretném, ha az emberek elengednék magukat, amikor beülnek a moziba és nem mindig ugyanazt a karaktert látnák. Ez a karakter azonban figyelemre méltó. Szerintem ő minden idők legnagyszerűbb női karaktere, szóval azért nem voltam nagyon kiakadva miatta. Egyszerűen csak folyamatosan dolgozni akartam, és más jellegű dolgokban részt venni ahelyett, hogy pihentem volna. Mostanra meg öregszek, akár egy elnök.
Forrás: Collider

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése