2012. december 15., szombat

Jennifer Lawrence The Guardian interjú

Ha Hollywoodnak szüksége lett volna egy emblematikus hősnőre egy nehéz évben, amikor kemény döntéseket kell meghozni, akkor az Jennifer Lawrence személyében megérkezett: határozott, merev és kicsit idősebb a koránál. Lawrence korábbi Hallgatás törvényéért kapott Oscar-jelölése remek ugródeszka volt egy sikeres 2012-höz. Tavasszal íjjal és nyíllal a kezében láthattuk az ölj-vagy-téged-ölnek-meg Katniss Everdeen szerepében az Éhezők Viadalában, amely az év kasszasiker filmje lett. Ősszel pedig Bradley Cooper és Robert De Niro mellett láthattuk lelkisérült szépséget alakítani a Napos oldal című romantikus vígjátékban, ami pedig a mi negyedik kedvenc filmünk lett az idén.

Photograph: WireImage

Jennifer Lawrence-t a Futótűz, az Éhezők Viadala második filmjének forgatásán értük utol:

Recseg a vonal, merre vagy?
Hawaii-on forgatok. Épp fánkot eszem. Rám tukmáltak egy halom fánkot, ez a frissítő a munka során.

Váltsunk témát: a Napos oldalt választották az év egyik legjobb filmjének a Guardian olvasói. 
Hű, köszönöm, ez nagyon jó. Kicsit meg vagyok lepve. Valami beszéddel illett volna készülnöm. Ez egy olyan munka, amire büszke vagyok. A stábtagok és a szereplőgárda mindent beleadott, késő éjszakáig dolgoztunk, napi 15 órákat, megpróbáltuk a lehető legjobbat kihozni belőle. Minden lelkesedésünk benne volt, az biztos.

Tiffany Maxwell szerepében lehetőséged nyílt rá, hogy leordítsd Robert De Niro-t. Ezzel nem sok színész büszkélkedhet.
Ó, ez nagyon idegtépő volt. Van egy olyan szokásom, hogy nem szoktam megnézni, melyik jelenet következik. De egy este megnéztem, mi vár rám, és azt gondoltam: Úristen, neki kell mennem Robert De Nironak. De rendben volt. Ő a legkedvesebb ember a világon. Valójában nagyon csöndes típus. A forgatáson nem beszélget másokkal, csak akkor szólal meg, ha nyomós oka van rá. Amikor azonban belekezd, mindenki rá figyel.

A Napos oldal forgatása óta egy másik filmben is együtt dolgoztál Bradley Cooperrel. 
Igen, Serena a címe. Igazából még azelőtt bekerültem a szereplőgárdába, mielőtt még elkezdtem volna a Napos oldal forgatását, de a férfi főszereplő még nem volt meg. Egy nap megemlítettem Bradnek, és megkérdeztem: "Szeretnéd?", mire ő megvonta a vállát és azt mondta, jó legyen. 

A Serena a 30-as évek gazdasági világválsága idején játszódó dráma. Nagyon John Steinbeck-esen hangzik.
Nagyon szaggat a vonal. Azt kérdezed, eljátszanám-e John Steinbecket?

Nem.
Akkor jó, mert az nagyon morbid lenne. [lol]

A Hallgatás törvényében, az Éhezők Viadalában és a Serenában való szereplésed okán egyre jobban felkap az amerikai bulvársajtó.
Tudom, de én egyszerűen csak izgalmas történeteket és erős karaktereket keresek. Talán azért van, mert ezeket szegény lányokat túl nagy felelősséggel alakítom. 

Egy farmon nőttél fel Kentucyban. Még mindig azt tekinted otthonodnak?
Abban az értelemben igen, hogy ott él a családom és ott nőttem fel. De nem tudom. Mostanában leginkább London [ahol barátjával, a brit színész Nicholas Houlttal tölti idejét] és Los Angeles között ingázom.  Szeretem Londont. Szeretem a város felépítését és tetszik, hogy nem egy Manhattan vagy Los Angeles. Los Angelesben az embereket csak a munkája érdekli, és hogy mennyi pénzt tudnak felhalmozni. Londonban ez nem annyira számít. Az emberek tudják, hogy más dolgokról is lehet beszélgetni.

Amikor megkaptad Katniss Everdeen szerepét az Éhezők Viadalában, egy részed nem berzenkedett amiatt, hogy túl naggyá válhat a film és ezáltal egy kreatívan fejlődő karrier útjába állhat?
De igen, természetesen. Aggódtam, hogy túlságosan nagy erejű lesz és senki nem lesz képes engem más karakterben látni. De tényleg nagyon izgatott a film. Épp olyan büszke vagyok az Éhezők Viadalára, mint bármelyik másik filmemre. 

Amikor 17 éves lehettél, meghallgattak Bella Swan szerepére is az Alkonyat kedvéért. Így utólag örülsz, hogy nem kaptad meg azt a szerepet?
Ó, igen, hát persze. Emlékszem, amikor megjelent az első film, láttam Kristen Stewartot a vörös szőnyegen, és hogy paparazzik fotózzák, bárhová is megy. Nem is sejtettem, hogy az Alkonyat ekkora durranás lesz. Számomra - és feltételezem neki is - ez csak egy meghallgatás volt a sokból. Csak aztán valami teljesen más lett belőle.

Ha a Napos oldal a mi idei egyik kedvenc filmünk lett, melyek lennének a Tieid?
Igazán tetszett az Argo, szerintem az zseniális volt. Hm, és mi is még? A hét pszichopata is csúcs volt. Bár, ami azt illeti idén nem tudtam elég sokat mozizni. Folyamatosan dolgoztam.

Nem Hawaii-on töltöd a karácsonyt?
Nem, hazautazom a családomhoz. A bátyám épp most küldött egy e-mailt, amiben elárulta, hogy mind elmegyünk majd együtt egy agyaggalamb lövészetre.

Ez valami családi hagyomány?
Nem, nem, csak talált egy helyet, ahol lehet agyaggalambot lőni, aztán meg adnak vacsorát. Nagyon izgatott volt miatta. Soha nem csináltunk ilyet korábban. Nem tudom hogy lő, de biztos jobban, mint én. De majd viszem az íjamat és a nyilamat. [ :) ]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése