2015. december 3., csütörtök

Francis Lawrence EmpireOnline interjú

Még mindig minden napra egy Francis interjú. :) Ma az EmpireOnline és innentől próbálom kerülni az ismétlődéseket, szóval most már csak részletek jönnek az interjúból.


Milyen volt közvetlenül egymás után forgatni A Kiválasztott filmeket?
Az ilyen hatalmas vállalkozás. De meg kell, hogy mondjam, én élveztem. Nyilván más lett volna a helyzet, ha a két film nem egy történetnek lett volna a két része. Sokkal nehezebb dolgom lett volna a két film egymás utáni leforgatásával, ha két teljesen független történet lett volna. De mivel ezek egy történet részei voltak, így az azonos helyszíneken játszódó jeleneteket egyszerre felvehettük és ez nagyon hasznos volt. A színészek tudták, hogy végighaladnak az egész történetet és követték az eseményeket. Ez így nagyon jó volt.

Katnisst rengeteg trauma éri a film során. Ezzel a hatalmas érzelmi teherrel a nyakában hogyan lehetett alakítani a film általános hangulatát, hogy az ne legyen túl nyomasztó?
Ez a karaktertől függ. Jennifer Lawrence-nek, Suzanne Collins írónőnek és Nina Jacobsonnak más-és-más elképzelései voltak arról, milyen is, amikor egy lány szétesik. Katnisst nagyon megviseli a rengeteg veszteség, ami éri, bizonyos szinten kikapcsol, legalábbis valamennyire megszűnik érezni. Ez segített nekünk kidolgozni az érzelmi katarzist, különösen a film vége felé, amikor végül minden kiszakad belőle és elkezdhet gyógyulni.


Az Éhezők Viadala rajongótábora hatalmas és nagyon kiállnak a sorozat mellett. Nem érezte, hogy a nyakán ülnek vagy valami hasonló?
Éreztem, hogy felelős vagyok értük, de én is rajongó vagyok, így az elejétől kezdve úgy éreztem vagy legalábbis bíztam benne, hogy olyan döntéseket hozok, amilyeneket ők is látni szeretnének. Persze mindig vannak olyan mellékszereplők, akiket valakik megkedvelnek, aztán nem kerülnek be a filmbe az időkeret szűkössége miatt és sajnálom, ha valakivel ilyen történt. De soha nem éreztem nyomást, csak támogatást.

Miért nem szeret próbálni Jennifer Lawrence?
Ő inkább ösztönből dolgozik, mégpedig a következőképpen: elolvassa a forgatókönyvet, leülünk, elmondom, mit gondolok a karakter ívéről. Beszélünk a dolgok jelentéséről és rejtett tartalmáról, aztán megegyezünk bizonyos dolgokban, amikor pedig elérkezik az adott forgatási nap, én terelgetem Jennifert az úton, ő pedig teszi a dolgát. Ő egy olyan ösztönös ember, aki egyszerűen csak odateszi magát és meg is van a jelenet. Ez mindig meglepő és ámulatba ejtő.

Az Éhezők Viadala ifjúsági sorozatok hullámát indította el. Mi a véleménye a kialakult versenyről?
Az Útvesztőt nem láttam. A Beavatott filmeket igen. Azok tetszenek is! ... Legalábbis bizonyos elemeik. Gyűlölöm, hogy ezt kell mondanom, de szerintem azok nem olyan jók, mint a mi filmjeink.

Mi van a disztópikus jövőképekben, amelyek így vonzzák az fiatal közönséget?
Nem tudom. Valakitől azt hallottam, hogy a fiatalok ezzel vezetik le a jövőjük iránti feszültséget. Ez nem túl biztató. Szerintem ez csak a történetmeséléshez biztosít alapot. Nagyszerűen megfelelt Az Éhezők Viadalához, mert Suzanne Collins egy teljesen új társadalmat tudott általa megteremteni a semmiből egy fővárossal, egy diktátorral és körzetekkel. Amit ő tett, abban az a nagyszerű, hogy erős témákra építette a történetét. És ennek súlya van.
Forrás: Empireonline

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése