2011. november 15., kedd

Vanity Fair interjú Gary Ross-szal

A film forgatókönyv írója-rendezője, Gary Ross, négyszeres Oscar-jelölt, melyből háromszor a történetért (Segítség, felnőttem; Dave; Vágta c. filmekért) és egyszer, a Vágta c. filmben a képi megjelenítésért jelölték. Ross-szal, aki nemrégiben végzett a film forgatásával, szintén Krista Smith beszélgetett.

Gary Ross Az Éhezők Viadalának forgatásán

Mesélj arról, hogyan kerültél bele Az Éhezők Viadalának forgatagába?
Elolvastam a könyveket. A gyerekeim keltették fel az érdeklődésemet, engem pedig elvarázsolt. Úgy egy évvel ezelőtt. Elolvastam, és szó szerint azt mondtam: "Ebből filmet kell forgatnom."

És mi volt eddig a legjobb rész?
Az embernek ritkán van lehetősége egy ilyen nagy kaliberű film készítésére, amely olyan érzelmi mélységekkel bír, mint ebben olyan sok karakter. Katniss karaktere... egyszerűen hihetetlen. Suzanne [Collins] nagyon csodálatos munkát végzett, hogy ilyen élénken festette meg a karaktert, amely az én és Jen munkáját is megkönnyíti... Egyszerűen minden nap izgalmas volt. Nem csak a filmkészítés szempontjából, hanem a karakterek alakításának mélysége, és személyiségük kibontása szempontjából is. 

Hogyan érted el, hogy Jennifer játszhassa Katnisst?
Rajongója voltam. Ha az ember azzal foglalkozik, amivel én, akkor akárhányszor meglát egy ilyen színészt, mindig a fejéhez kap, tudod? Mind a Hallgatás törvényében, de minden más munkája során egyszerűen így éreztem. És aztán, amikor találkoztunk, nagyon mély benyomást keltett, amikor pedig bejött a meghallgatásra, azonnal levett minket a lábunkról. De én igazából nem voltam meglepve, mert véleményem szerint generációnként jó, ha egy ilyen színész van. 

Láttam őt a Poker House-ban, abban az őrült Lori Petty filmben. A barátnőm, Selma Blair játssza benne az anyját, úgyhogy elmentem a premierre, és emlékszem az járt a fejemben, hogy "Ki ez a lány?"
Erről van szó. És minden filmjével kapcsolatban ugyanezt érezni, még a Hódkórosban is, azt gondolod, hogy "Ó, Istenem!" Olyan mélységek, akkora erő árad belőle - hihetetlen nagy önfegyelme van ilyen fiatal kora ellenére.

Elizabeth Banks elmondta, hogy levelet írt neked, hogy mindenképp szerepelnie kell a a Vágtában. 
Az a helyzet, hogy ezúttal ismét írt nekem, leírta, hogy mennyire szereti Az Éhezők Viadalát, és hogy szeretné eljátszani Effie-t, úgyhogy ennek fontos jelentősége volt. Liz fantasztikus munkát végzett.

És ott van Josh Hutcherson is Peeta szerepében.
Engem ő a fiatal Jack Lemmonra emlékeztet. Ott van ez a hihetetlen sokoldalúsága, ez az életkorával meg nem magyarázható bölcsessége, valahogy ő érettebb, mint ahogy a korából következne, és ez a természetes könnyedsége a színészet során. Olyan nyugodt. 

Négy Oscarra jelöltek - ez pedig egy teljesen más jellegű dolog, amibe belekezdtél, kicsit inkább a...
Popkultúra része?
Az.
Nos, valóban hatalmas felelősségel jár ez a dolog. Az én felelősségem mindenekelőtt az, hogy Suzanne és az olvasók ugyanazt az élményt éljék át, mint a könyv olvasása során. Vagy ha nem is pontosan ugyanazt, de hasonló zsigeri élményben legyen részük, mint, amikor a könyvet olvasták. Én magam is rajongója vagyok a könyveknek, úgyhogy az én elvárásaim is épp olyan magasak, mint bárki máséi - szeretem ezt a történetet, úgyhogy becsülettel meg akartam csinálni. Szóval semmi különös nincs abban, ha az ember a lehető legnagyobb mértékben hű szeretne maradni a könyvhöz. És ugyanezt éreztem a Vágtával kapcsolatban is. Ez a lehető legnagyobb elvárás.

Szóval ha figyelembe vesszük, hogy ez a kultúra része és minden, akkor nagy a nyomás?
Nem nagyobb a nyomás, mint amit én tettem saját vállaimra akkor, amikor hű akartam maradni ahhoz, amit Suzanne csinált.

Suzanne végig ott volt a forgatáson?
Igen, lejött a forgatásra, de már  forgatókönyv utolsó változatának megírásában is együtt dolgoztunk. Én írtam egy tervezetet, és aztán azt hihetetlebül jól dolgozva néztük át együtt, aztán ő írt egy későbbi, végleges vázlatot. Suzanne csodálatos.

Általában mikor szoktál írni?
Reggelente ezzel kezdek. Beesek a székbe általában reggel hétkor. Úgy délig írok, aztán tartok egy szünetet, majd a nap hátralévő részében szerkesztek, amikor az első vázlat készül. Akkor szeretek ezzel foglalkozni, amikor még nem beszélek másokkal, amikor más dolgok még nincsenek hatással rám - amikor még a legfrissebb vagyok.

Most olvasom a könyvet. Azt mondják, ha az ember elkezdi, nem tudja letenni.
Ez nagyon így van. És az is igaz, hogy Katniss egy nagyon lenyűgöző karakter, az ő küzdelme és karakterfejlődése olyan szép, én azt mondom. Az ember végignézi, amint a karaktere megjelenik, fejlődik, majd olyan erős lesz - ő egy nagyon fontos karakter a gyerekek számára, mert úgy indul a harcba, hogy az egyetlen célja a túlélés, a történet végére pedig megtanulja, hogy ez annál sokkal többről szól. Rengeteg dolog van, amely sokkal fontosabb, mint a puszta túlélés - például, mit is jelent pontosan az, hogy élni?

És Jennifer tökéletes alkalmas, hogy megmutassa ezt.
Akkora önuralommal és önellenőrzéssel teszi, amit tesz, amely egy nyers érzelmi erőt sugároz neki - és néha hatalmas lánggal ég, és a szó szoros értelmében a székedbe szögez. A szereplőgárda többi tagja pedig, Stanley Tucci, Donald Sutherland és Woody Harrelson pedig szintén csodálatosak voltak. Iszonyú szerecsés vagyok.


Korábbi Vanity Fair anyagok, amelyeknek ez a cikk a folytatása:
Interaktív poszter
Karakterleírások 1.
Karakterleírások 2.
Jennifer Lawrence interjú
Chris Hemsworth interjú 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése