2014. december 29., hétfő

A Kiválasztott 1. részének kampányáról

Mivel a Hálaadás hétvégéjén semmi izgalmas nem történt, kedvenc kinti forrásanyagom, a QuarterQuellOrg úgy érezte, érdemes egy posztot szánni a Kiválasztott 1. rész kampánya kapcsán tapasztalt érzelmi hullámvasútnak. 

Mert srácok, ez tényleg hullámvasút volt. A pletykáktól a film hosszáig, az előzetesektől a Twitter Trendekig, a csalódásoktól az örömig volt itt minden... de jó volt, csak pár dolog váratlanul ért minket ennek a kasszasiker filmnek az útja során.

1. Promóanyagok egyenesen Panemből


Mert a kampány igazán csak június közepén váltott magasabb sebességre, amikorra már minden reményünk elhagyott, hogy olyan korán kezdődjék, mint a Futótűz alkalmával. A Kapitólium weboldalának frissítésétől kezdve a Körzetek Hősei poszterekig, a hagyományostól eltérő előzeteseken át a 13. körzet weboldaláig és az ott található hackelős anyagokig olyan promóanyagokat kaptunk, amelyeket csak a legelvakultabb rajongóknak szánhattak. Meg kell azonban dicsérnünk a Lionsgate bátorságát, amiért ezeket az anyagokat nem csak a rajongóknak merték megmutatni: A Kapitólium TV Panem népének szóló felhívásait a Transformers: A Kihalás kora és a Majmok Bolygója: Forradalom, vagyis a nyár két legnagyobb filmje közönségének is megmutatták. Emélkeztek még arra, miképp járt át a borzongás, amikor Beetee megjelent a képernyőn és azt mondta, hogy "A Fecsegőposzáta életben van" és hogy ez a mondat percekkel az előzetes megjelenése után trend lett a Twitteren? Szép idők voltak...


2. Gyökeresen megváltozott elvárások...

Ahogy Haymitch mondaná, "Szeretném, ha mindent elfelejtenétek, amit tudtok..." a pletykákról, amelyek arról szóltak, hogy az első előzetest az MTV Movie Awards alkalmával (NEM) láthatjuk, vagy a Cannes-i Filmfesztiválról, vagy a Comic Conról, ahol a várakozásokkal ellentétben meg sem jelent a Lionsgate, hogy a nemzetközi forgalmazók sugallataira hányszor tettük fel a kérdést, hogy HOL VAN MÁR AZ ELŐZETES??? és hányszor éreztük, hogy olyan, mintha azt akarnák, hogy szenvedjünk, de a végére nem volt jó buli az egész? Amikor végre őszre elkezdett minden összeállni és megjelent a fantasztikus, bár kissé még mindig rövid mozis előzetes, a szerencsére időben érkezett utolsó előzetes, a TV-s kampány kezdete, úgy éreztük, az alkalmankénti rossz érzéseink végre kifizetődtek. Hogy a mozis bevételek csökkenése a több visszafogott előzetesnek köszönhető-e (egyesek erre hivatkoznak, hogy emiatt volt meglepően kisebb a film nyitó hétvégéjének bevétele, mint az első két filmé) az még vitatott, ám ettől a kérdés még áll, hogy vajon jövőre is számíthatunk arra, hogy megváltoznak a film promójának játékszabályai?

3. Az Utótagok Viadala


Igen, ebben a kategóriában legnagyobb kedvencünk az #UnlockMockingjay-jel kapcsolatos történés volt, amelyről a JabberJays oldalán olvashattatok részletesebben. [Mivel ez nálunk nagyrészt éjszaka zajlott és aztán felpörögtek az események, nemigen volt rá lehetőségem/energiám, hogy részletesen írjak róla, pedig egy darabig félre volt téve a cikk. Röviden a lényeg annyi, meghatározott számú #UnlockMockingjay utótagú üzenetet várt a Lionsgate, hogy megmutassák azt a filmrészletet, amelyben Katniss hazatér otthonába, hogy megnézze a romokat. Valami olyasmi rémlik, hogy ehhez 50.000 ilyen üzenet kellett volna, ám ez olyan gyorsan összegyűlt, hogy a Lionsgate feljebb tornázta a számot. A kintiek meg persze tweeteltek lelkesen, és egy idő után rákaptak arra, hogy könyv- és filmidézeteket írtak, benne egy-egy szót az #UnlockMockingjay-jel helyettesítve. Ha magyarra próbálnám fordítani ezeket, akkor a három kedvenc idézetem így hangzana: 1. Vagy az első adandó alkalommal kikódoljátok az új Kiválasztott anyagot vagy kereshettek magatoknak másik Fecsegőposzátát! 2. Én ezt sosem akartam. Csak ki akartam kódolni az új Kiválasztott anyagot és életben akartam tartani Peetát! 3. Azért jöttél, hogy kikódold az új Kiválasztott anyagot, drágaságom? de 4.-ként az Azért vagy itt, hogy kikódold az új Kiválasztott anyagot, Katniss? Igen. Megteszem. is elég jó hangzik]
Az ilyen dolgok azonban arra is rávilágítottak, hogy a rajongótáborból akár egyetlen ember is elég erős ahhoz, hogy akár az egész világra hatással legyen, ahogyan ez a #BuyTheHangingTreeOniTunes [=VeddMegABitódaltiTunes-on] utótaggal is történt. Létezik, hogy kedvenc Katnissünk sikeresebb a slágerlistán, mint a sokat vitatott "filmzenei" album vezető kislemeze? Nos, ez egy pokolian nagy dolog.

4. A gyönyörű képi anyagok


Ha van valami, amiben Tim Palen csapata nem okozott csalódást az az, amiben Palen a legjobb: a poszterek. [Hűűű, ezzel de tudnék vitatkozni...] Feltűnőek, hátborzongatóak, egyszerűek és gyönyörűek, jó nézni őket - még azt a maradékot is, ami a DVD kampányához megmaradt, nézd csak itt feljebb a Target exkluzív poszterét, elragadó [na, az tényleg az]! És nem csak ez, hanem a rajongók ezeken alapuló munkái is érdekesek, egyediek és szintén elragadóak - ez pedig példátlan a kasszasiker sorozatok körében. Abból, hogy vajon mi van még a tarsolyukban a 2. részre, már kaphattunk némi ízelítőt (tudod, szóltunk, hogy várd meg a stáblista legvégét!!) - így aztán alig várjuk, hogy megtudjuk, mit tartogat még számunkra a díjnyertes marketinges csapat.

Zárásként pedig arról, mit is kívánunk 2015-re: 

1. NAGYban játsszunk - Olyan sok izgalmas moziesemény vár ránk jövőre a Bosszúállók: Ultron korától a Bond 24-ig, hogy meglepő lenne, ha ezeket nem használnák ki a Kiválasztott történetének nagyszabású befejezése reklámozása céljából. Mivel a forgatás már befejeződött és már az utómunkák is elkezdődtek, elegendő idő van arra, hogy nagy és izgalmas ízelítőkkel mutassák meg mindenkinek - rajongóknak és még nem rajongóknak egyaránt - hogy mi mindent tartogat az utolsó film.

2. Repítsenek minket rajongókat egy magasabb szintre és ne csak a jövő évi Comic Con idején térjenek vissza. - Hogy hogyan lehetne továbblépni? Talán előállhatnának valami exkluzív rajongói anyaggal, mint ahogy a Csillagok háborúja is tette Hálaadás hétvégéjén - reméljük ezúttal földrajzi korlátozásokra nem kell majd számítani, ahogyan idén többször is volt rá példa, ami láthatóan sokunk számára okozott problémát. Ugyanakkor használják ki az exkluzív lehetőségeket. Érjék el, hogy kiemelkedhessünk!

3. Francis Lawrence tartsa be Twitter ígéretét - mert szeretnénk több bejegyzést idővonalunkon a Fandom Királyától.
Forrás: QuarterQuellOrg

Nos, Te mit gondolsz az idei év kampányáról [ezt én még holnapután tényleg összeszedem egy kicsit másképpen is, de már most leírhatjátok gondolataitokat, ha vannak]. És mit szeretnétek jövőre? Hosszabb előzeteseket? Több posztert? Kiszámíthatóbb kampányt vagy épp több meglepetést?

4 megjegyzés:

  1. Én örülnék ha jövőre is lenne pár kapitóliumból jövő üzenet, mint a 'together as one' és a 'unity', egy kis hackeléssel megtüzdelve :)
    Legyenek hosszabb előzetesek, de kevesebb tv spot.
    Legyen több újítás a discrit13 honlapján (úgyértem, több hackelős anyag, és ezek izgalmasabb anyagokat rejtsenek magukban).
    Folytassák a körzetek hősei sorozatot (bár biztos hogy fogják, mert szerintem azért lett félbehagyva, hogy a 2. rész promójára is maradjon)
    És valóban, jövőre ne legyenek földrajzi korlátozások az új mockingjay applikációk terén. Idén is kiadott a lionsgate (ha jól emlékszem) 2 szuper mobilos alkalmazást, de nekünk magyaroknak (és gondolom több más országnak se) nem volt elérhető sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ez a propaganda meg üzenetek meg hackelgetés inkább ennek a résznek a sajátja volt. A 2. rész már másról szól, a háborúról, kérdés, azt hogyan tudják majd jól promózni.
      De kiderül majd :)

      Törlés
  2. Jaja, a propaganda filmek a Kiv. 1.részéhez kapcsolódtak, a második résznél inkább ilyen stratégiai megbeszélésekről lehetnek videók sztem. Mondjuk Lyme és Paylor parancsnok között. Esetleg Peetáról is lehetnek ilyen kis anyagok ahogy eszébe jutnak a dolgok,és szép lassan "rendbe jön"
    Egyébként a filmben remélem kifejtik Lyme parancsnok halálát,mert ugye a könyvben csak az van hogy a végén amikor a Viadalról szavaznak ő már nincs ott. Pedig elvileg ő is egy győztes. Szval vagy meghalt vagy Collins elfelejtette xDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A film bevételei talán azért indultak be lassabban,mert szétvágták a könyvet,pedig ezt a döntést a pénzen(+bevételek) kívül semmi sem indokolta. Nem volt az utolsó könyvben két filmnek elegendő anyag...

      Törlés