2014. december 28., vasárnap

Miért működött együtt a Lionsgate a Youtube-bal a Kiválasztott 1. részének reklámozása során?

Karácsonykor azt írtam, hogy az év végi visszatekintés alkalmával a Kiválasztott 1. részének promóeseményeit vesszük górcső alá. Azt gondolom, van miről beszélni és amúgy is épp három olyan cikkem van, amelyet szeretnék feldolgozni ma és a következő két napon. A mai cikk a Lionsgate és a Youtube együttműködése eredményeként született Körzetek Hangjai sorozatot emeli ki. A holnapi egy kinti rajongói oldal szerkesztői által készített összefoglaló, az utolsó pedig a New York Times cikke lesz hasonló témában. Aztán valamiféle összefoglalót mégiscsak készítek 31-ére, amelyben kicsit újra átélhetjük, milyen események sorozata által jutottunk el végül a Kiválasztott 1. részének bemutatójáig.

Ez a cikk viszont még november 20-án íródott, szóval ha nem érzitek teljesen aktuálisnak, az ezért van.

Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott 1. rész előzetes jegyeladási adatai rekordokat döntögetnek, ami arra enged következtetni, hogy a Lionsgate-nek aligha kell reklámoznia a filmet, mostanra az gyakorlatilag eladja önmagát. És igen, úgy tűnik, a Lionsgate okosan felismerte, hogy a Youtube a jövő online marketing kampányának fő színtere, sőt elébe is ment ennek.

A cég nemrégiben öt különböző YouTube csatornával működött együtt, hogy létrehozzák a Körzetek hangjait, amely egy olyan videósorozat, amelyben öt, a filmben szereplő körzetnek mutatják be sajátosságait. Ezek egyfajta, a Kapitólium által készített propaganda filmre emlékeztettek, amelyek ismerősek voltak a film rajongói számára.


A filmstúdió kapva kapott a lehetőségen, hogy kipróbálja, miképp lehet ezzel a módszerrel megcélozni a közönséget. Úgy tűnik, Éhezők Viadala stratégiájuk nem csak azt a célt érte el, hogy rajongóikat feltüzeljék a hónapokon át tartó várakozás vége felé, hanem a Lionsgate-nek ez abban is segített, hogy rájöjjenek, miképp lehet ezt az eszközt a legoptimálisabban felhasználni, hogy még több nézőhöz eljuthasson a sorozat.

Mivel a Lionsgate érti az online videózásnak, különösképp a YouTube-nak a működését, a filmstúdió a megfelelő közönséget a legalkalmasabb üzenettel érheti el. Ez nagyszerű példa más stúdiók számára is, akik még keresik a módját, hogyan legyenek sikeresek ezen a színtéren, különösen, amikor olyan sorozatot akarnak bemutatni, amelynek nem olyan egyértelmű a jövendő sikere, mint az Éhezők Viadaláé volt.


Panem YouTube videósai

Ezen videósorozatban való főszereplésre a Lionsgate hét YouTube videóst kért fel öt különböző csatornáról. Úgy tűnik, minden egyes személyiséget az alapján választottak ki, hogy csatornájuk milyen egyedi tartalmat kínál.

iJustine-t például, aki videóban a legfrissebb technikai újdonságokat mutatja be, arra kérték fel, hogy mutassa be Panem - az Éhezők Viadalában szereplő képzeletbeli ország - közlekedési újdonságait.

Hasonlóképpen a Feast of Fiction-t arra szerződtették, hogy videójukban Jimmy Wong és Ashley Adams a 9. körzet polgáraiként mutatkozzanak be. A Feast of Fiction egy olyan YouTube csatorna, amely képzeletbeli ételek receptjeit mutatja be, így ez alkalommal is olyan receptet mutattak, amelyet a film ihletett. A Feast of Fiction később a sorozat rajongóival a videó hozzászólás részlegében folytatta a beszélgetést.

Egy, a tudományos újításokra szakosodott csatorna a Veritasium annak lehetőségét nyerte el, hogy az 5., áramellátásért felelős körzet nevében mutassa be videóját.

A 2. körzet nevében a FightTips, a harcművészeti fogásokat bemutató videós leplezte le, hogy a körzetben miképpen zajlik a Békeőrök képzése.

A 8. körzet videójának elkészítéséhez pedig a ThreadBanger-t szerződtették le, hogy mutassák be a textiliparáról és ruhagyártásáról ismert körzet sajátosságait.

Bár ezen videók nézettségei igen szerények a film előzeteseinek nézettségéhez képest, a Lionsgate elérte, hogy azért megfelelő figyelem irányuljon ezekre is. Azáltal, hogy olyan YouTube videósokat szerződtettek le, akik esztétikailag és téma szempontjából is illeszkednek a filmhez, a filmstúdió bebizonyította, hogy megértik rajongóikat.

Ráadásul ez nem is az első alkalom, hogy a Lionsgate a YouTube-hoz fordult, hogy promotája Az Éhezők Viadalát. A Futótűz előtt a MovieClips Trailers-szel működtek együtt, hogy egy olyan videósorozatot készítsenek, amely mindegyik körzetet bemutatja.

Ha így nézzük, rájöhetünk, hogy a Lionsgate nem csupán arra törekszik, hogy a későbbi bemutatók kedvéért rájöjjön mi az, ami a legjobban működik a YouTube-on, de biztosítják az Éhezők Viadala rajongóit arról, hogy nem csupán megértik, hanem nagyra is értékelik őket. Ezzel pedig nem csak felbecsülhetetlen előnyökhöz jutnak, hanem egy olyan helyzetben tudják tovább fokozni a várakozást, ahol az már egyébként is a tetőfokára hágott.

Soha ne hagyjanak el a pozitív statisztikák

A filmmel kapcsolatos YouTube videók közül persze semmi nem közelítheti meg az előzetesek nézettségét. A Kiválasztott 1. részének öt előzetesét követtük nyomon a megjelenésüket követő első öt hétben. Az utolsó előzetest csak nemrégiben mutatták be, ezért nincs adatunk a negyedik és ötödik hétről.



Látható, hogy mindegyik előzetes nézettsége hétről hétre nőtt, a legtöbb nézőt pedig az #1-es előzetes vonzotta (ami a szeptember közepén megjelent, hivatalos, normál hosszúságú mozis előzetes volt!).

Következtetés

Az, hogy a Lionsgate ilyen elkötelezett az Éhezők Viadala rajongói iránt, nagyszerű példája annak, hogy a stúdió felismeri annak fontosságát, hogy rajongói használják a YouTube-ot. És az, hogy ezt ilyen hitelesen csinálják, és hogy rajongóik hűségét soha nem tekintik magától értetődőnek, hanem mindig újdonságot akarnak mutatni nekik, rengeteg újszerű anyag készítését teszi lehetővé. Előzeteseik már önmagukban is nagyszerűen teljesítenek, ám a Lionsgate a rajongókat sajátos módszerekkel láncolja a filmekhez. Már egy éve is élvonalban voltak, mégis továbbra is aktívan keresnek újszerű módszereket, amelyekkel filmjeiket hatékonyan reklámozhatják a YouTube segítségével.
Forrás: TheVideoInk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése