2016. július 2., szombat

Fanficton: Gale története

Elöljáróban. Sokan kértétek, hogy hozzak fanfic-et. A fanfiction.net-en kb. 35.000 Éhezők Viadala fic van, nyilván nagyon sok jó is ebből, de azok többször sok fejezetesek. Hosszú történet fordításába egyelőre/már(?) nem kezdenék, az ilyen rövidebb novellákból pedig nehéz igazán jókat találni. Ez sem az. De azért élvezhető. Én kicsit úgy éreztem (nyelvtan/stílus), hogy a szerzője igen fiatalkorú lehet és talán nem is eredeti angol nyelvű, úgyhogy egy hajszálnyit csaltam itt-ott. A történetet nem ferdítettem el, csak próbáltam stílusban változtatni. Nem biztos, hogy teljesen jól sült el, majd eldöntitek, de szívem-lelkem benne van, az biztos.

Ha valakinél van raktáron egy (na jó, max 5-6) fejezetes jónak tűnő történet és nem tudja/akarja lefordítani, de úgy érzi, érdemes foglalkozni vele, azt küldjön linket, megnézem.

Összefoglalás: Cressida észreveszi, hogy Gale elszomorodik, amikor Katniss a Bitódalt énekli. Követi Gale-t a 12. körzetben, aki elmeséli neki saját szerelmi történetét. Ez örökre megváltoztatja Cressida életét. Jobban, mint Katniss.


Cressida elmosolyodott, amikor Katniss énekelni kezdett. A dal csodálatos volt, kísérteties és lázító hangulatú. Épp erre volt szükségük egy ilyen nyomasztó nap végén. 
Borzalmas volt végighallgatni Gale-t a halálesetekről és végignézni a pusztítás nyomait. Szívszorító volt hallani, hogy bűnösnek érzi magát, a sok "Mi lett volna, ha...?" kezdetű kérdést.

Cressida végignézett a többieken és látta, hogy mindenki mosolyog. Mindenki, csak Gale nem. Gale-nek szomorúság ült a szemében, bűntudat, fájdalom, szerelem és megtörtség. Olyan érzések, amelyeket mindössze egyszer látott azelőtt: a húga szemében, amint végignézték, hogy húga barátjából avox lett.
Látta, hogy Gale magában beszél és egy, a csuklóján lévő kék szalaggal játszik, ami olyan volt, mintha a Kapitóliumból származna. Cressidának feltűnt, hogy Gale-nek több szalad is van a csuklójára kötve. 
Amikor a dal véget ért, megkérdezte, hogy maradjanak-e még, hogy felvegyenek valamit. Mivel úgy tűnt, biztonságban vannak, megkérte stábját, hogy menjenek Katnisszel.
Neki Gale-lel kellett beszélnie.

Katniss a törvényszék, a polgármester háza, a pékség és saját otthona felé indult. Gale követte őt, majd megállt ott, ahol a polgármester háza lehetett korábban. Térdre esett és elkezdett keresni valamit. Cressida csöndben követte őt, majd megállt, amikor Gale felemelt egy dobozt és amikor kinyitotta, látta, hogy hajszalagok vannak benne. Rengeteg hajszalag.
Gale szomorúan nézte, majd eltette a dobozt a táskájába.
Aztán beszélni kezdett.

- Amióta csak vissza tudok emlékezni, mindig is volt egy határvonal a városközpont és a peremvidék között. Ezt kevesen lépték át. Cassandra Everdeen volt az egyik, aki megtette, ő egy bányászhoz ment férjhez. Neki két nagyon jó barátnője volt, Maysillee és Madeline. May-t kisorsolták az Éhezők Viadalára abban az évben, amikor Haymitch-et is. Maysillee szerelmes volt Haymitchbe és szövetséget kötöttek, bár ez előbbit sosem árulta el neki, ám Haymitch rájött, amikor megnyerte a Viadalt. Elvesztette szerelmét, hogy megnyerhesse a Viadalt. Madeline majd megőrült, amikor látta, hogy a húga meghal. Már azelőtt is gyakran fájt a feje, de most eljutott odáig, hogy napokon keresztül ki sem kelt az ágyból. Cassandra beleszeretett egy bányászba. Összeházasodtak William Everdeennel és két lányuk született. Madeline a polgármesterhez ment férjhez, nekik egy lánygyermekük született.
Amikor Katniss még kislány volt, az édesapja az enyémmel együtt egy bányászbalesetben vesztette életét, de igazából ez nem baleset volt. Meggyilkolták őket. Aznap ismertem meg őt és egy másik lányt. Katnisszel azért voltunk ott, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy meghaltak apáink, erre ott volt ez a kislány is. Városi lány volt. Szőke, kék szemű, hajában szép fekete szalag, gyűlöltem őt. Városi lány volt, a polgármester lánya. Madge Undersee-nek hívták.

Cressida fejében kavarognak a gondolatok, próbálja összerakni a kirakós darabkáit. Madge fontos volt Gale számára, de nem volt jelen a 13. körzetben. Gale Cressidára pillant, elkezd járkálni fel-alá, majd így folytatja:

- Katnisszel az erdőben találkoztunk. A csapdáim útjába került és nagyon okos volt. Megkedveltem és megtanítottam vadászni. Társak lettünk, én pedig beleszerettem. Amikor az ember betölti a 16-ot, megházasodhat. Mindenki azt hitte, hogy össze fogunk házasodni. Ám amikor kisorsolták a Viadalra, végig kellett néznem, amint Peeta szerelmet vall neki, engem pedig az unokatestvéreként neveztek meg. Dühös voltam. Madge volt Katniss egyetlen barátja és jóban volt Peetával is. Ő mindkettejüket meglátogatta a Viadal előtt, én pedig bepipultam. Katnisszel nagyon jól ismertük egymást. Együtt vadásztunk illegálisan és eladtuk a zsákmányt az embereknek. Katniss erdei gyümölcsöket szedett, hogy plusz bevételre tehessen szert vagy hogy legyen még mit ennünk. Katniss megtette ezt értünk, mindig ledobta a mosnivalónál, amit édesanyám kimosott.
Akárhogy is, kiabálni kezdtem Madge-dzsel, ő pedig velem. Kiabáltunk, majd csókolózni kezdtünk. Nekilöktem az épületnek és beleharaptam az egyik ajkába. Aztán elhúzódtunk egymástól, én Katniss nevét suttogtam, mire ő elment. Megpróbáltam ugyan elkerülni őt, de Prim igényelte a társaságát a Viadal alatt. Madge és én sok időt töltöttünk együtt, ő folyamatosan azt hajtogatta, hogy a mi körzetünkből kerül majd ki a győztes. Mondtam neki, hogy Peeta nem képes rá. Erre kinevetett és mondta, hogy Peetát nem érdekli a halál. Azt mondta: "Peeta vigyáz Katnissre, segít neki, hogy kijuthasson."

Cressidát elvarázsolta a történet. Olyan szerelmi történet volt ez, amely versenybe szállhatott a Fecsegőposzátáéval. Gale kinyújtotta a kezét, Cressida pedig elfogadta. Gale segített neki áthaladni a romokon.

- Amikor Peeta szerelmet vallott, ott hagytam a közvetítést, de Madge követett a kerítésen túlra. - mutat Gale a lerombolt kerítésre. - Végül a tónál kötöttünk ki, Madge leült mellém, és szótlanul ültünk a egy darabig. Aztán őrjöngeni kezdtem, mire Madge megcsókolt. Lelökött a földre és egy darabig csak csókolóztunk. Egy idő után abbahagytuk és csak feküdtünk egymás mellett. De megszokássá vált köztünk ez a dolog. Ha mérgesek voltunk valami miatt, csak találkoztunk és csókolóztunk. Aztán egyszer elkezdtünk beszélgetni és egyre mélyebb érzéseim lettek Madge iránt, bár még Katniss iránti szeretetem sem múlt el teljesen.
A tónál, ahol voltunk... Ott csókolóztunk legtöbbször. Néha beszélgettünk, egyszer pedig Madge énekelt is nekem.
- A Bitódalt?
Gale bólint, Cressida pedig rájön, milyen nehéz lehetett Gale-nek elmesélnie, hogyan haltak meg körülötte az emberek, majd meghallgatni, ahogyan Katniss a Bitódalt énekli. Gale a város széle felé húzza őt.

- Itt volt egy salakdomb. Itt rakodtak be és ide húzták fel a bányászok a szenet. Rengeteg lánnyal csókolóztam, de a pletykák ellenére egyikükkel sem feküdtem le.
Cressida szeme elkerekedik, amikor belegondol a következményekbe.
- Amikor megtudtam, hogy Katniss hazajön, annyira boldog voltam, hogy lemondtam Madge-ről. Nem érdekelt sem ő, sem a csókjai, a szavai, sem pedig a kedvessége, semmi nem érdekelt, csak Katniss. Kirúgtam Madge-et, azt hiszem, így is mondhatjuk. Amikor azonban láttam, Katniss mennyire össze van zavarodva, visszavettem kicsit. Ismét flörtölni kezdtem Madge-dzsel, kerülgettük egymást, amíg meg nem csókoltam Katnisst a Győzelmi Körútja előtt. Amikor Katniss és Peeta bejelentették, hogy összeházasodnak, Madge részegen talált engem és lefeküdtünk egymással. Mindkettőnk számára az volt az első alkalom és életem legnagyszerűbb pillanatai közé tartozott.

Cressida követi Gale-t a törmelékek közepére.
- Ide állították fel a kalodát. Itt korbácsoltak meg orvvadászat miatt, és akkor majdnem meghaltam. Madge megmentett, nem is tudom miért. Hisz én rosszul bántam vele, ő mégis jó volt hozzám. Én megköszöntem neki, aztán ismét lefeküdtünk egymással.

Gale lelassít, odamegy egy fához, a kerítésen túl, az erdőben.
- Ez a bitófa.

- Amikor Katniss visszatért az Arénába, Madge és én hébe-hóba itt találkoztunk. Azon az éjszakán, amikor Katniss felrobbantotta az Arénát, és nekünk haza kellett mennünk, itt találkoztunk Madge-dzsel a Bitónál és azt mondta, hogy szerelmes belém és gyermeket vár... az én gyermekemet.

Gale visszanyeli zokogását, Cressida pedig letöröl néhány könnycseppet az arcáról.
- Valamikor időközben beleszerettem, Katniss pedig csak pótlék volt számomra. De ott és akkor csak mi ketten léteztünk, én pedig mondtam neki, hogy én is szeretem őt. Megcsókoltuk egymást, aztán felmásztunk egy fára, ő pedig elkezdte énekelni azt a dalt.
Aztán megdermedtünk, amikor hallottuk, hogy a békeőrök elhagyják a körzetet. Megvártuk, amíg mindegyikük elment, majd csak ezután szaladtunk vissza a körzetbe, és Madge már akkor mondta, hogy rossz előérzete van. Túl nagy volt a csönd. Vadászként tudom, hogy a csönd veszélyt jelez. Mondtam neki, hogy vegyük rá az embereket, hogy jöjjenek ki a körzetből, meneküljünk a tóhoz. Elmentünk a barátomhoz Thomhoz és vele együtt próbáltuk rávenni a Peremben élő embereket, hogy meneküljenek. Madge és az öcsém Rory a városban élőket próbálták menekülésre ösztönözni. Thom és néhány férfi ledöntötték a kerítést és kiterelgették az embereket a tó felé.
Rory egy kicsi lánygyermekkel tért vissza, aki igazából még szinte baba volt. Mondta, hogy Madge azt mondta, rohanjon. Bólintottam és elkezdtem szaladni arra, amerre Madge volt. Épp az anyjának és az apjának könyörgött, hogy meneküljenek, de ők nem hittek neki.
Megragadtam Madge-et és együtt próbáltuk a városban élő embereket meggyőzni arról, hogy meneküljenek. Ők úgy döntöttek, az úton indulnak el. Én nem szeretek az úton menni, túl nagy volt akkor is a tömeg, alig tudtunk utat törni magunknak.
Épp a kerítés felé tartottunk, amikor az első bomba felrobbant. Az emberek sikoltozni kezdtek. Amikor Madge-dzsel hátrafordultunk, láttuk, amint a következő bomba felrobban. Aztán egyszer csak arra eszméltem, hogy Madge visszafelé fut, én pedig kiabálok utána.
Egy nő miatt ment vissza, akit mögöttünk nem sokkal letepert a robbantás és már nem mozdult. Egy kisbaba volt a kezében, azért ment vissza Madge, én pedig követtem. A kezembe nyomta a kicsit, majd szaladni kezdtünk. Madge mögöttem volt. Már nagyon közel jártunk.
Aztán a következő bomba az ő házukat érte. Madge kiabálni és sírni kezdett. Mi elértünk a tóhoz. Madge a babát ringatta, amíg az el nem aludt, aztán jelentkeztünk, hogy visszamegyünk a túlélőkért. Körbejártunk, szétnéztünk, hátha találunk valakit, valamit, bármit.
Madge mondta, hogy menjek haza, nézzem meg, el tudok-e hozni bármit is, ő is hazamegy az ő házukhoz. Nem találtunk semmit, de egy kis csoport még visszatért, hogy a használható dolgokat elhozzák a házakból. Madge és még páran a városban voltak, amikor ez történt.

Ekkor Gale megáll, térdre zuhan, fájdalom barázdálja arcát. Egyik kezével a fába kapaszkodik, hogy erőt gyűjtsön. Cressida reszketni kezd, könnyek csorognak az arcán, hisz érzi, a történet a végéhez közeledik.
- Azt hiszem, a Kapitólium addigra még nem végzett. Még egy bombát dobtak le.
Gale szeme csukva, nem kérdés, hogy lelki szemei előtt látja a jelenetet.
- Hallottam, hogy a nevemet sikítja, aztán semmi több. Az a csend jobban megrémisztett, mint a nevem. Észveszejtve rohantam felé, nem érdekelt, hogy a többiek azt mondják, ne kockáztassak.
Meg kellett, hogy mentsem. Madge-et. Csak ő maradt nekem.
Gale vállai leereszkednek.
- Amikor elértem oda, ahol beláttam a várost, egy légpárnás már a földön volt, megfogták Madge testét, beemelték a gépbe és elmentek. Elvitték őt.
Gale megérinti a fát, mintha ujjaival követne valamit.
- Azt sem tudom, él-e vagy meghalt. Egyszerűen elvitték. Bombát zúdítottak rá, és elvitték. Én pedig ott maradtam és csak járt az eszemben, "De miért?"
Cressida Madge nevét nézi a fán.
- Elvitték a lányt, akit szerettem, Katnisst. Majd elvitték az asszonyomat, az én Madge-emet is.

Gale Cressidára néz, aki látja benne a fiút, aki már túl régen meghalt benne, aki helyett egy túl hamar megérett férfi áll már ott, akivel a sors kegyetlenül elbánt. Egy férfi, aki tudja, mivel kell megküzdenie Katnissnek és Finnicknek. Egy férfi, aki nem kérheti vissza szerelmét, mert ő egy senki. Ő csak egy katona, nem pedig egy győztes. Egy férfi, aki elvesztette családját, a szerelmét és a gyermekét.
Gale szomorúan néz Cressidára, szemei könnybe lábadnak, de Gale tartja magát. A hideg szürke tekintetek a könnyes barna szempárba néznek.
- Miért?
Cressida nem zavartatja magát. Térdre zuhan, átöleli Gale lábát és sír.
Gale mindezt magában tartotta, nem beszélt róla soha senkinek. A Kaptólium lebombázhatta őket és figyelmen kívül hagyhatta őket, csak ők sírtak.

Pár perccel később felállnak, Gale végigvezeti Cressidát a körzeten, mesél neki az emlékeiről, a családjáról, Katnissről és Madge-ről. Többnyire Madge-ről. Cressida nézi, ahogyan Gale a csuklóján lévő kék szalagot birizgálja, amelyről tudta, hogy Madge-é volt. Nagyjából két óra alatt többet megtudott Gale-ről, mint Madge-en kívül bárki is tudott. Cressida megérti őt, miért tette félre Katniss iránti érzelmeit. Hogy elterelje róla a figyelmet, hogy mások ne tudják. Hogy megmutassa, milyen erős. Hogy a Kapitólium lássa, hogy nem tudják megtörni.
Amikor a Győztesek Falujában találkoznak a többiekkel, Cressida nézi, amint Katniss és Gale beszélget, majd Katniss megcsókolja Gale-t. Tudja, hogy egyiküknek ez semmit sem jelent, csak tetteti. Ahogy nézi őket, Cressida arra vágyik, bárcsak megdöntenék a Kapitólium hatalmát. Ahogy őket nézi, a többi párra gondol, akiket ismer vagy akikről hallott, legyen élők vagy holtak.
Finnick és Annie. Peeta és Katniss. Gale és Madge. Haymitch és Maysilee. Most Haymitch és Effie. Clove és Cato. Johanna és az ő szerelme.
Egyiküknek sem voltak lehetőségei. Mindannyiuk élete teljesen más lenne, ha soha nem lett volna a Viadal. Az az nem lett volna, akkor Katniss és Gale sem lennének ilyen furcsák. De a Viadal megrendezésre került, így Katniss és Gale kapcsolata nem működhetett tovább. Egy nap talán, ha túlságosan megtörnek, ha Peeta és Madge meghal, akkor működhetne. De sosem lenne igazi, lángoló szerelem. Mindig is halott szerelmüket látnák a másikban. Mindig meg kellene küzdeniük démonaikkal.
Cressida megrázza a fejét. Már most is azt teszik...

Visszaszállnak a légpárnásra, Cressida Gale-t és Katnisst figyeli. Maga szerkeszti az anyagot. Gale videóját. Nem hagyja, hogy más foglalkozzon vele.
Mosolyog, amikor Plutarch bemutatja Katniss videóját, de aztán a saját laptopján lévő anyagra gondol, amelyet ő maga készít, arra, milyen nagy hatású videó lesz az.

Mielőtt Gale elindul a Kapitóliumba Peeta mentőakciójára, félrevonja Cressidát. A lány reméli, hogy Gale megtalálja Madge-et. Cressida jó szerencsét kíván Gale-nek. Gale ránéz, majd ezt suttogja:
- Vetítsd le! - Nem kérdés, mire gondol. Bólint és megpuszilja Gale arcát.

Cressida reménykedik. Imádkozik. Könyörög, hogy Gale megtalálja Madge-et. Megszerkeszti a videót, aztán odaadja Beetee-nek és megkéri, hogy játssza le. Interjút készít Finnick-kel és megmutatja az embereknek. Többször egymás után lejátsszák Gale történetét, amelyet mindenki lát. A Kapitólium, az emberek a körzetekben, a TV-ben és a rádióban is ez megy. Cressida az ebédlőbe megy, de ott is mindenki Gale hangját hallja. Mindenki megismeri ennek a szerelemnek a történetét és mindenki sajnálja őket. Katniss kivételével mindenki tudja már.

Amikor Gale visszatér, Cressida már az arcáról leolvassa, hogy nem járt sikerrel. Madge-et nem találták meg. Később az éjszaka során Cressida kimegy hozzá az ebédlőbe, ahol Gale epret eszik. Leül mellé, megfogja Gale kezét.
- Nem volt ott.
Gale szemei és ajkai is vörösek.
- Nem tudom, hogyan lépjek tovább. - suttogja Gale, Cressida pedig átérzi fájdalmát.
- Lehet, hogy életben van.
- De lehet, hogy halott... vagy még rosszabb.
Nem kérdéses, mi lehet ennél is rosszabb. Cressida maga is látta Peetát.
Még ott maradnak egy kicsit, fogják egymás kezét, míg eszik az epret, Cressida hallgatja, amint Gale Madge-ről mesél.

Amikor Katniss felébred Peeta támadása után, még mindig fogalma sincs arról, amit már mindenki tud. Még mindig azt hiszi, Gale őt szereti, Cressidának pedig nincs szíve ahhoz, hogy elmondja neki az igazságot.
Katniss a folyosón sétál, amikor meglátja Gale-t néhány korabeli férfi társaságában. Megdermed, amikor Madge-ről kérdezik Gale-t és látja, hogy Gale elmosolyodik és beszélni kezd a lányról. Továbblépett, már nem róla szól minden.

De Gale beletörődik, hogy Madge nincs ott. Cressida azonban nem zárja ki a lehetőséget, hogy a lány még él. Talán soha nem is fogja. Katniss és Peeta történetét már unja. Most már egy másik történet foglalkoztatja. Gale története.
Némán megfogadja, hogy amint véget ér a háború, megírja a történetüket. Az összes szerelmi történetet. Az összes győztesét és Kiválasztottét.
Tudja, hogy az embereket érdekli Cashmere és a 9. körzetből származó férfi kiválasztott története. Glimmeré és Marvelé. Clove-é és Cato-é. Thresh-é és a Rókaképű lányé. Maysilee-és és Haymitch-é. Snow lányáé, Victoriáé és a 4. körzet fiú kiválasztottjáé a 67. Viadalról. Johannáé és mentoráé. Gale-é és Magde-é.

Nem mindegyik történet végződik jól, de nagyon bízik Gale-ében. Bíznia kell. Valakinek kell.
Katniss és Peeta a lángra lobbant lány és a pék fia. De Gale és Madge a csapdás fiú és az epres lány. Ők ketten, akik nem illenek össze, mégis összetartoztak. Kihívást jelentenek, de Cressida szereti a kihívásokat. Szurkol az epres lánynak, hogy találjon haza.

A kamera elé áll és mély levegőt vesz.
- Helló, Madge. Cressida vagyok. Nagyon hiányzol. Ha látod ezt, kérlek, küldj valami jelet. Ha bárki tudja, hol van Madge, kérem, jelezze. Snow, kérem árulja el, életben van-e, ez minden, amit tudni szeretnénk. Madge, ne félj! Megtalálunk. És ne aggódj Gale miatt sem...

A kamera Gale-re közelít, aki epret eszik, és a mellette ülő Cressidára néz, aki megpuszilja az arcát.
- Megígérem, hogy vigyázunk rá, amíg vissza nem jössz. Szeretünk Madge. Hamarosan találkozunk.

A kamera kikapcsol és pár percen belül az egész Kapitóliumban látják az adást. Cressida megszorítja Gale kezét, és csak ülnek, átérzik, amit a másik, a többiek pedig körbeveszik őket.
A háború még nem ért véget, ez egy ritka csöndes pillanat életükben. Senki nem harcol, senki nem sír vagy kiabál.
Katniss Prim haját fonja, miközben Finnick és Annie vele és Johannával beszélgetnek. Johanna Annie haját fonja be. Rory és Vick Posy-val beszélgetnek. Gale epret eszik és Finnick-kel beszélget.
Cressida pedig csak egyszerűen ül és néz maga elé...
Forrás: Fanfiction.net

VÉGE

3 megjegyzés:

  1. koszi Ancsi jo volt ujra fanficot olvasni remelem lesz meg tobb is.

    VálaszTörlés
  2. Érdekes csavar. De én jobb szeretném megőrizni az eredeti verziót, miszerint Gale a végsőkig tényleg nagyon szerette Katnisst. Habár nekem Gale mindig is az a "csajozós" típus lesz, és úgy gondolok a történetére, hogy talált valakit Katniss helyett a Második Körzetben, akivel boldog, Katnissre mindig is gondol és örökké szeretni fogja :)
    Köszi szépen a fordítást, nekem tetszett.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a fordítást Tetszett de ez nekem már a nagyon eröltett kategória Valahogy nem tudom elképzelni ezt De mindig is sajnálni fogom h Gale története nincs lezárva Nem tudjuk hogy boldog e, hogy talált e vkit Katniss helyett csak gondoljuk Csak annyit tudunk hogy menő munkája lett De szuper volt ismét ilyet olvasni

    VálaszTörlés