2016. február 15., hétfő

Willow Shields és Elden Henson interjú a Kiállítás San Francisco-i megnyitása alkalmából

Bár a hétvégén már olvashattatok egy Twitter kérdezz-feleleket Az Éhezők Viadala Kiállítás promózására megbízott két színésszel, Willow Shield-szel és Elden Hensonnal, most azonban az SF Weekly interjúját hoztam el nektek. 

Miután 65 millió dollár bevételre tett szert a könyvek eladásából, majd 3 milliárd dollárra a mozis bevételekből, Az Éhezők Viadala sorozat még mindig vonzza rajongóit. Éld bele magad Katniss Everdeen hősiességébe, a Katniss, Peeta és Gale között fennálló szerelmi háromszögbe, nézd meg a fantasztikus fegyvereket és jelmezeket és/vagy gondolkodj el a gazdasági elnyomás témáján, amely ma sok San Francisco-i rajongó számára lehet aktuális. Nehéz különbséget felfedezni Panem zsarnoki és mohó kormányzata és San Francisco-é között, amikor felmerül, hogy egy olyan kulturális intézményt, mint a Szépművészeti Palota, étteremmé vagy szállodává akarnak alakítani, hogy a város még nagyobb bevételhez jusson. Így aztán épp aktuális, hogy ez a művészeti szimbólum ad otthont február 13-a és július 31-e között Az Éhezők Viadala Kiállításnak.

Ez a magával ragadó kiállítás, amely film tényleges díszleteit, több száz eredeti jelmezét és kellékét mutatja be és interaktív elemeket is tartalmaz, életre kelti Panem világát - és ezáltal San Francisco nem túl távoli jövőjéét is. Az SF Weekly Az Éhezők Viadala filmek szereplői közül Willow Shields-szel (Primrose Everdeen) és Elden Hensonnal (Pollux) beszélgetett arról, mi tetszik nekik legjobban a Kiállításon, milyen érzés visszatérni Panem világába, és miért gondolják, hogy a sorozat lángja továbbra is éghet.

Elden Henson és Willow Shields Az Éhezők Viadala Kiállításon


Úgy képzelem, színészként ti mindig a következő munkát hajtjátok, nem pedig megpihentek kicsit az előző után. Milyen érzés visszatérni Az Éhezők Viadalához, miután egy kis időt már távol töltöttetek innen?
Willow Shileds: Én még mindig nem érzem úgy, mintha a sorozat véget ért volna, hisz nem is ért még véget. Most is itt vagyunk, szóval a film megjelenése óta életben van a dolog. Szerintem mindenki sejtheti, hogy A Kiválasztott 2. része premierjének éjszakáján elsírtuk magunkat és kicsit befelé fordultunk, hisz ez volt az utolsó közös premierünk és tényleg nagyon izgalmas megmutatni ezeket a filmeket a rajongóknak. De még mindig vannak olyan dolgok, mint ez is, szóval szerintem ezért sem érzem még, hogy úgy tényleg vége lenne ennek az egésznek.
Elden Henson: Én még mindig alig hiszem, hogy egyáltalán szerepeltem ezekben a filmekben. Ezek világjelenségek, ezért nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy szerepelhettem bennük. Amikor az ember kilenc hónapon át forgat, megismerkedik másokkal, akikkel barátságot köt, hiába ér véget a forgatás, mint olyan, ha még mindig találkozunk ezekkel az emberekkel és odafigyelünk rájuk.

Ha végignéztek a kellékeken, biztosan visszatérnek a forgatási élmények. Van olyan kellék, amit szeretettek volna hazavinni?
Willow: Ami engem illet, nekem nagyon klassz újra látnom ezeket a kellékeket. Amit a legjobban szeretek közülük, az a Fecsegőposzáta kitűző. Nagy jelentősége van a karakterem szempontjából, hiszen Katniss Everdeen adja ezt Primnek az első film elején, majd Prim visszaadja neki, mert úgy érzi, nővérének nagyobb szüksége van rá. Szerintem ez a remény egy hatalmas jelképe mind Katniss, mind pedig mindenki más számára, és ez olyasmi, amit bizonyos értelemben szívesen hazavittem volna. De most rájöttem, hogy jobb is, hogy nem tettem, mert itt ez a csodálatos kiállítás, és így mindenki láthatja.
Elden: Én izgatottan néztem ezeket a kellékeket az első két filmből, mert azokban nem szerepeltem még, úgyhogy rajongóként ez nagyszerű élmény. Nagyszerű dolog volt a filmek után itt élőben is látni ezeket.

Katniss Everdeen a Zugban talált rá a Fecsegőposzáta kitűzőre. Te is megtalálod?

Elden, számodra milyen érzés volt belecsöppenni a sorozat forgatásának kellős közepébe?
Elden: Ez volt életem legkülönösebb élménye. Amint megtudtam, hogy megkaptam a szerepet, pár nappal később már Atlantában is voltunk és kezdődött is a forgatás. Szóval nemigen volt lehetőségem előtte elgondolkodni rajta. De nagyon izgatott voltam, hogy ilyen kaliberű színészekkel játszhattam együtt ebben a filmben. Illetve Francis Lawrence-nek is hatalmas rajongója vagyok, vele is nagyon nagy élmény volt, hogy együtt dolgozhattam.

Mi jelentette számotokra a legnagyobb kihívást a forgatás során?
Willow: Számomra a színpadi érettség volt nehéz, hiszen fiatal színész voltam. Alig több, mint tíz évesen különösen érzelmes jelenetekben szerepeltem, mint például az aratási jelenet is és rengeteg jelenetemben kellett sírnom vagy kiabálnom. Ez fiatalon nagyon nyomasztó tud lenni. Megtanultam, hogyan csináljam végig, de komoly kihívást jelentett. Szerencsére a sorozat előrehaladása nyomán volt lehetőségem arra, hogy együtt nőjek fel karakteremmel. Prim útja hatalmas ívet ír le a sorozatban, amit én ugyan nagyon szeretek, de nagy kihívás is volt.
Elden: Számomra Az Éhezők Viadala forgatása volt minden idők legjobb forgatása. Nem volt túl sok nehézség, kivéve talán a csatornában játszódó jelenetek kaszkadőrmutatványait. Egy idő után elég idegesítő volt naphosszat csurom vizesnek lenni, de nehéz lenne azt mondani, hogy ez komoly kihívás volt, mert közben nagyon jól szórakoztunk. 

Hogyan változott meg az életetek Az Éhezők Viadala óta?
Willow: Az enyém elég jelentősen megváltozott, azt kell, hogy mondjam. Az egész 10 éves koromban kezdődött, most pedig 15 vagyok, szóval számomra az jelenti a legtöbbet, hogy életem nagy hányadában jelen volt a sorozat, ami hihetetlen, hisz gyakorlatilag a forgatáson nőttem fel. Sok időt töltöttem Jennifer Lawrence-szel, aki gyakorlatilag egyfajta mentor szerepet játszott mellettem, olyan lett, mintha családom tagja lett volna, de az egész forgatási légkör nagyon támogató jellegű volt felnőtté válásom során. Így aztán az én életem kifejezetten megváltozott, az pedig még mindig furcsa, hogy a rajongók felismernek különböző helyeken.
Elden: Az én fiam a forgatás befejezésének másnapján született meg, úgyhogy immáron apa vagyok, számomra ez nagy dolog. Szerintem nagyon különleges, hogy mekkora szeretettel árasztanak el minket ezen filmek rajongói, úgyhogy csodálatos volt ennek a részesének lenni. Az, hogy én csak a sorozat végére érkeztem, mégis mindenki szeretettel fogadott, szintén nagyon jó érzés volt. És az a klassz ebben, hogy amikor olyan interjúkon kell részt vennünk, mint most is, az azt sugallja, hogy a jelenség még mindig él. 

Ez a kiállítás feleleveníti a a filmek összes csodálatos jelmezét és díszletét. Mi volt a kedvencetek ezek közül a forgatás során?
Elden: Az én kedvenc forgatási helyszínem Tigris boltja volt. Az egyszerűen csodálatos volt. Philip Messina díszlettervező hihetetlenül jól végzi a dolgát, úgyhogy minden díszlet fantasztikus volt.
Willow: Számomra az aratási jelenet forgatása volt a legemlékezetesebb az első filmben: Effie Trinket csupa pillangó jelmeze nagyon lenyűgözött tíz éves koromban. [Izé, a pillangós ruha a Futótűz aratásán van Effie-n...] És a legjobban az a tüskés talpakon álló cipője tetszett, akkor az járt a fejemben, hogy úristen, mekkora erőfeszítéseket tesznek, hogy minden ruha és cipő megfelelő legyen.

Effie Trinket első aratási jelmeze

Már a sorozatra való leszerződésetek előtt rajongói voltatok a könyveknek?
Willow: Én a forgatás kezdete előtt olvastam el a könyveket, szóval a meghallgatásom idején épp az első könyv közepénél tartottam. De én is épp olyan hatalmas rajongója lettem a könyveknek, ahogyan mindenki más is. Nyilván épp akkor merült fel a meghallgatáson való részvétel ötlete, amikor megkaptam a behívó e-mailt.
Elden: Én nem olvastam a könyveket, de az unokahúgom és öcsém már komoly rajongók voltak. Épp ezért az unokahúgom volt az első, akit felhívtam, amikor megtudtam, hogy megkapom a szerepet, és igen, ő majdnem kiugrott a bőréből. Szóval, amikor megkaptam a szerepet, akkor elkezdtem olvasni a könyveket, úgyhogy hamar ledolgoztam a hátrányomat.

Mit gondoltok, miért lett ilyen hatalmas sikere Az Éhezők Viadala sorozatnak?
Willow: Jó kérdés. Szerintem sok minden van, amivel könnyen azonosulnak az emberek, és bár nehéz elképzelni, mert egy teljesen más világban játszódik, de a tizenévesek elolvassák és bizonyos szinten könnyen azonosulnak a karakterekkel. Van benne szerelem, összetört szív, áldozat, és sok olyan dolog, amit az ember a hétköznapi élete során is megtapasztal, szóval megmutatja a tizenéveseknek, hogy mások is érzik azt, amit ők.
Elden: Szerintem ezek a filmek olyan témákat dolgoznak fel, amelyeket mindenki közel érez magához, és ezek a filmek visszatükrözik azt is, ami a mai, jelenlegi társadalmunkban zajlik. Ráadásul szerintem szórakoztatóak és fantasztikusak is.

Véleményetek szerint mi az, amit az ide látogatóknak feltétlenül meg kell néznie?
Elden: Nagyon klassz, hogy rengeteg olyan interaktív elem van, ahol az ember saját maga is beleélheti magát a történésekbe. Nekem ezek nagyon tetszenek.

Az egyik olyan interaktív állomás, ahol az ember a film világában élhet.

Willow: Nekem nagyon tetszik, hogy az ember saját szemével láthatja az eredeti jelmezeket. Ismét azt kell, hogy mondjam, megdöbbentő volt újra látni Elizabeth Banks jelmezeit. Jó hogy az ember ezt megteheti, mert közelről még jobban látni, milyen sok apró részletre ügyeltek a sorozat készítse során, és itt az ember még több mindent megtudhat. Amikor végigmentem még én is olyan dolgokat tudtam meg, ami újdonság volt számomra. Szóval nagyon klassz, mert ezáltal új ismeretekre is szert tesz az ember. 

Mit szeretnétek, milyen élménnyel gazdagodjanak a látogatók Az Éhezők Viadala Kiállításon?
Elden: Azt remélem, úgy fogják majd érezni, mintha egy újfajta módon életnék át a filmeket, és talán ők is úgy éreznék, mintha a részesei volnának azoknak.
Willow: Egyetértek. Én még csak 15 éves vagyok, és nagyon élveztem ezt az egészet. Mint már mondtam, én magam is rajongója vagyok a könyveknek, itt pedig az ember gyakorlatilag beléphet azok világába és a szó szoros értelmében úgy érezheti, mintha része lenne annak, elmerülhet benne, új dolgokat tudhat meg, ami nagyon izgalmas. Szóval szerintem a rajongók élvezni fogják ezt a mindenre kiterjedő élményt, mintha ők is a filmek részesei lennének, ami nagyon izgalmas.
Forrás: SF Weekly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése